kolik
Fra : Zirfelt

Dato : 25-05-04 08:49

Hej.
I fredags fik min Islænder en kraftig kolik. Da dyrlægen havde en stærk
mistanke om tarmslyng, valgte vi at indlægge hende i Ansager (Jylland)
Heldigvis var det ikke tarmslyng. Allerede mandag fik jeg af vide jeg
muligvis kunne hente hende tirsdag men da jeg ringede i morges fik jeg en
lang forklaring om at de også lige skulle se hende spise halm og et andet
foder, så måske kan hun komme hjem torsdag. Jeg syntes det er enormt lang
tid hun er indlagt. Hvis det virkelig er nødvendigt for hesten er det
selvfølgelig ok. Men jeg tænker også lidt på tegnebogen.
Hvad siger i? Er det normalt at en hest med kraftig kolik er indlagt en
uge????

--
En knap så glad hilsen fra

Irene

Fra : Lene

Dato : 25-05-04 11:44

"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
Klip.
> [...]
> selvfølgelig ok. Men jeg tænker også lidt på tegnebogen.
> Hvad siger i? Er det normalt at en hest med kraftig kolik er indlagt en

Hvis hesten ikke er begyndt at spise ordenligt endnu, så ville jeg faktisk
være meget betænkelig ved at få den hjem, hvis hesten var min.

Ansager er desuden ikke kendt for, at behandle mere end nødvendigt. Ej
heller for at "flå" deres kunder.

Mvh. Lene Andersen
www.sitecenter.dk/stutteridryad

Fra : Britta Larsen

Dato : 25-05-04 13:31

Hej Irene.

En tin kan jeg sige dig, vær glad for at din hest lever endnu.
så heldig var jeg ikke
Ville have gjort det samme for min hest, da man jo ikke får sådan en god ven
igen.

M.v.h.

Britta Larsen

P.s. dyrlægens sagde at hesten aldrig ville blive en hest igen derfor blev
han aflivet.

Fra : Anet

Dato : 25-05-04 16:08

> [...]
> selvfølgelig ok. Men jeg tænker også lidt på tegnebogen.
> Hvad siger i? Er det normalt at en hest med kraftig kolik er indlagt en

(klip)

Vi har også haft en hest indlagt på mistanke om tarmslyng. Jeg har for nogle
år siden netop mistet en hest pga. tarmslyng, og den gang måtte hesten
aflives. Denne gang havde hesten kolik, men jeg var jo rædselsslagen ved
tanken om tarmslyng, så han blev straks indlagt, da han var meget dehydreret
og svag i det også. Ærligt så skæver jeg ikke til tegnebogen overhovedet når
det gælder mine dyr. Det vigtigste for mig er, om de overlever og har det
godt. Så må jeg se på den økonomiske side bagefter. En eller to ekstra dages
indlæggelse det kan hurtigt tjenes hjem i forhold til, hvis du igen er nød
til at kalde dyrlæge f.eks en sen nattetime.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Zirfelt

Dato : 25-05-04 17:35

Tak for jeres svar. Og ja, i har ret. pengene er ikke vigtige. Jeg er
selvfølgelig lykkelig over at den er ved at få det bedre. Jeg blev bare så
skuffet i morges, da de sagde at den alligevel ikke kommer hjem. Min anden
Islænder er i træning, så vores shetlænder går helt alene. Normalt har han
et utrolig roligt sind. Men de par dage han har været alene, er ikke godt
for ham. Jeg prøver derfor om jeg kan finde et sted han kan stå til Fina
kommer hjem på torsdag.
Igen tak for jeres svar. Det var dejligt at få luft.

--
En glad hilsen fra
Irene

Fra : Anet

Dato : 25-05-04 19:55

> [...]
> kommer hjem på torsdag.
> Igen tak for jeres svar. Det var dejligt at få luft.

Det er da godt at den er i bedring. Men jeg kender godt problemet med at den
ene hest der er tilbage er meget urolig. Jeg håber at du finder en god
løsning til din hest kommer hjem igen.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Zirfelt

Dato : 26-05-04 17:02

Jeg har lige været nede og hente Fina. Skønt at få hende hjem. Desværre
nåede jeg ikke at finde et pasningssted til Porchen, så han var selvfølgelig
lykkelig for igen at få selskab.

--
En glad hilsen fra

Irene