Undgår kopi af hjemmeside????
Fra : sasha_lui

Dato : 25-05-04 09:01

Hej alle,
Hvad kan man gøre at folk ikke kan kopiere eller gemmer min hjemmeside?

MVH Sahsha

Fra : Dan Molberg

Dato : 25-05-04 08:53

In news:40b2fb1a$0$215$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
sasha_lui <sasha_lui@yahoo.com> typed:
> Hej alle,
> Hvad kan man gøre at folk ikke kan kopiere eller gemmer min
> hjemmeside?
Fjern den fra nettet....

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Troels Arvin

Dato : 25-05-04 09:25

On Tue, 25 May 2004 10:01:18 +0200, sasha_lui wrote:

> Hvad kan man gøre at folk ikke kan kopiere eller gemmer min hjemmeside?

Intet teknisk[1]. Du kan gribe til jura, hvis du mener, at din
ophavsret krænkes.

Note 1: Nogle folk indsætter sære forsøg på kopibeskyttelse på deres
sites. Eksempelvis en alertbox, hvis folk prøver at benytte deres mus'
højre museknap på en side. Der er intet beskyttende i en sådan
foranstaltning; til gengæld signallerer den slags efter min mening
amatørarbejde.

Fra : Michael Christensen

Dato : 25-05-04 10:15

"sasha_lui" <sasha_lui@yahoo.com> wrote in message
> Hej alle,
> Hvad kan man gøre at folk ikke kan kopiere eller gemmer min hjemmeside?
>
> MVH Sahsha

Du kan skrive noget ala følgende på siden:

- Alt materiale på dette website er ophavsretsmæssigt beskyttet
- Copyright (c) 2004, Sahsha

Bemærk at det kræver at du rent faktisk har disse rettigheder! - Benytter du
dig af materiale hist og her der ikke er lavet af dig bør du kreditere dette
særskildt. Freeware scripts med videre har typisk en kommentarheader som
angiver copyright for scriptet, hvilket er fint nok.

Bekendtgørelse af lov om ophavsret
http://www.copydan.dk/cm367.asp?d=1

Her finder du tre gode links om emnet:
http://www.hinnerup.net/links/copyright/

mvh
Michael F. S. Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-05-04 20:40

"Michael Christensen" <answer@to_newsgroup_please.com> wrote in

> Du kan skrive noget ala følgende på siden:
>
> - Alt materiale på dette website er ophavsretsmæssigt beskyttet
> - Copyright (c) 2004, Sahsha

Well, forskellen er ens - du har rettighederne uanset om du skriver
det eller ej.

Fordelen *kan* være at nogen vil afstå fra kopiering fordi de bliver
gjort opmærksom på det - men det er næppe noget man skal regne med.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Michael Christensen

Dato : 27-05-04 09:43

> [...]
>
> Fordelen *kan* være at nogen vil afstå fra kopiering fordi de bliver
> gjort opmærksom på det - men det er næppe noget man skal regne med.

Det har du helt ret i

Men, hvis man skriver man har rettighederne, så _skal_ man også have dem
(det var nu mest det der var min pointe). Den går ikke at skrive at man selv
har frembragt noget tekst/design/indhold... og smide copyright og all rights
reserved til højre og venstre på siden, hvis det er copy/paste fra en anden
oprindelig "forfatter".

mvh
Michael F. S. Christensen

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 25-05-04 10:38

sasha_lui wrote:
> Hej alle,
> Hvad kan man gøre at folk ikke kan kopiere eller gemmer min hjemmeside?

lav det hele i flash, så kan de kopiere den, men ikke rette indholdet.

--
excuse of the day : Your processor does not develop enough heat.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-05-04 11:28

"Ulrik Nielsen" <un.spam@tiscali.dk> wrote in message

> lav det hele i flash, så kan de kopiere den, men ikke rette indholdet.

Og så tvinge folk til at skulle downloade store tunge ting, samt havde flash
installeret, nej tak.

--
Best regards
Søren Reinke

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-05-04 13:09

"sasha_lui" <sasha_lui@yahoo.com> writes:

> Hvad kan man gøre at folk ikke kan kopiere eller gemmer min
> hjemmeside?

Jeg er nysgerrig, hvorfor vil du det?

- Jacob Atzen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-04 13:40

Jacob Atzen skrev:

>Jeg er nysgerrig, hvorfor vil du det?

Fordi man ikke skal kunne se hvem hun har hugget det fra
velsagtens.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 22:27

In news:40b2fb1a$0$215$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
sasha_lui <sasha_lui@yahoo.com> typed:
> Hvad kan man gøre at folk ikke kan kopiere eller gemmer min
> hjemmeside?

http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm

Mikkel

--