forskel på 4.2.x og 4.3.x?
Fra : Kim Emax

Dato : 24-05-04 13:47

Hey

Efter at have opgraderet til 4.3.6 er der pludselig ting, der ikke spiller
længere:

$_SESSION[product_id] = $_REQUEST[product_id];

print $_SESSION[product_id]; // printer 5

foreach($_REQUEST[product_id] AS $product_id => $amount) {
}

print $_SESSION[product_id]; // printer 1

register globals er slået til både før og efter opgraderingen. Dette er en
fejl og jeg troede først at det var problemet og det løste det også. Men
hvorfor det har virket på 4.2.x forstår jeg ikke helt. Som jeg forstår
RG=on, så betyder det at $test og $_REQUEST[test] er det samme og at sættes
$test i et script, så overskrives $_REQUEST[test], ik?

Det eneste jeg kan se i changelog er denne bug:
http://bugs.php.net/bug.php?id=20796

Anyway, denne posting er ment som en oplysning til andre, der måske
pludselig sidder med samme problem.

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Dan Molberg

Dato : 24-05-04 14:23

In news:j9msc.1968$Vf.84427@news000.worldonline.dk,
Kim Emax <newsgroup@remove-emax.dk> typed:
> [...]

> jeg forstår RG=on, så betyder det at $test og $_REQUEST[test] er det
> samme og at sættes $test i et script, så overskrives $_REQUEST[test],
Nej, det er ikke det samme, RG on så så sættes $test, når $_REQUEST['test'],
$_GET['test'], $_POST['test'] eller $_COOKIE['test'] sættes.

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Kim Emax

Dato : 24-05-04 14:57

In the news:40b1f725$0$28872$d40e179e@nntp04.dk.telia.net,
Dan Molberg <beyond@repair.void> wrote:

> Nej, det er ikke det samme, RG on så så sættes $test, når
> $_REQUEST['test'], $_GET['test'], $_POST['test'] eller
> $_COOKIE['test'] sættes.

For lige at klargøre, hvad jeg mener, et eks. er nok nemmere:

# bruger har skrevet hej i en inputbox
print $_REQUEST[test]; // printer hej
print $test; // printer hej

$test = "farvel";
print $test; // printer farvel
print $_REQUEST[test]; // printer farvel eller hej? (hej)

min tanke gik på om $_REQUEST[test] blev sat til $test, hvilket den ikke
gør.

Fra : Dan Molberg

Dato : 24-05-04 16:42

In news:mansc.1981$Vf.85384@news000.worldonline.dk,
> [...]
> print $_REQUEST[test]; // printer farvel eller hej? (hej)
>
> min tanke gik på om $_REQUEST[test] blev sat til $test, hvilket den
Som jeg skrev..... det virker ikke den vej _HELDIGVIS_
--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Kim Emax

Dato : 24-05-04 17:03

In the news:40b217c1$0$11559$d40e179e@nntp02.dk.telia.net,
Dan Molberg <beyond@repair.void> wrote:

> Som jeg skrev..... det virker ikke den vej _HELDIGVIS_

Enig... men jeg undrer mig stadig over at mit eksempel i starten af tråden
virkede på 4.2.x og ikke 4.3.x, kan du gennemskue det? Jeg formoder det
skyldes at $_SESSION[product_id] = $_REQUEST[product_id] er identiske på en
4.3.x og derfor bliver tømt via foreach og skal resettes i version 4.3.x

Fra : Dan Molberg

Dato : 24-05-04 17:08

In news:i1psc.2003$Vf.87912@news000.worldonline.dk,
> [...]
> er identiske på en
> 4.3.x og derfor bliver tømt via foreach og skal resettes i version
Hvis det ikke er fordi de har strammet op på syntaxen dvs at de vil have man
skriver $_REQUEST['product_id'], så er det mit bud at det er variables_order
i PHP.ini.

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Jacob Atzen

Dato : 24-05-04 23:07

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> [...]
> 4.3.x og derfor bliver tømt via foreach og skal resettes i version 4.3.x

Det virker som forventet på min 4.3.6. Jeg får to ens tal ud.

- Jacob Atzen

Fra : Kim Emax

Dato : 24-05-04 23:44

In the news:874qq5zdgx.fsf@morpheus.aub.dk,
Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

> Det virker som forventet på min 4.3.6. Jeg får to ens tal ud.

med RG=on?

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 25-05-04 12:07

On Tue, 25 May 2004 00:44:12 +0200, Kim Emax wrote:

> med RG=on?

Jeg har ikke testet noget her men...

Med RG=on vil indholdet af $_POST, $_GET, mv. optræde som variable i
scriptet.

Altså

<input type="text" name="test" value="hejsa">

bliver til variablen $test med værdien "hejsa". Men der er ingen binding
den anden vej! Altså vil

$test = "farvel"

_IKKE_ føre til at $_REQUEST['test'] (eller en af de andre) bliver sat
til "farvel" (uanset om RG er slået til eller fra).

Mvh.
/Thomas

Fra : Kim Emax

Dato : 25-05-04 12:19

In the news:pan.2004.05.25.11.06.57.423430@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk,
Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

> [...]
>
> _IKKE_ føre til at $_REQUEST['test'] (eller en af de andre) bliver sat
> til "farvel" (uanset om RG er slået til eller fra).

Det er også det jeg er kommet frem til. Undrer mig dog forsat over at
$_SESSION[product_id] = $_REQUEST[product_id] lod til at være samme variabel
($product_id), det er ikke noget hit

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-05-04 13:06

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> med RG=on?

Ja.

- Jacob Atzen

Fra : Kim Emax

Dato : 28-05-04 21:38

Så havde jeg den igen med et andet site

$_SESSION[body]; er sat, derefter submitter man et par gange og der sættes
en $body med headeren til en mail og derefter klistres $_SESSION[body] på,
men er tom? Noget siger mig at den gamle opsætning ikke fattede at RG var
on, selvom det fremgik af en phpinfo()