Svedsken på udflugt *gyyys*
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 24-05-04 12:51

Jeg har nattevagt og sover derfor om formiddagen.
Da jeg lå i min sødeste søvn kl lidt i ti i formiddags, ringede det voldsomt
på døren. Jeg vakler ud og lukker op... der går nogen op ad trappen, men
vedkommende kommer ikke hen til min lejlighed... jeg har døren ud til
trappen lidt på klem... ud smutter Svedsken, som ellers har ligget og sovet
sammen med mig.
Smut, op på næste etage. Jeg rasler med kattemad, men eftersom det er den
upopulære slankemad, er Svedske bare SÅ ligeglad. Jeg sanser at sætte noget
i døren, så den ikke blæser i og styrter op for at fiske hende... hun nåede
op på 3., men var så selv på vej ned igen.
Puh, det var godtnok dagens gys... det varede noget, inden jeg faldt i søvn
igen... sådan en skiderik, der bare kimer på alle døre, fordi han skal
aflevere noget et enkelt sted....

Venlig hilsen Dikte (som synes, Svedsken er blevet lige lovlig aktiv, efter
at hun er blevet mere slimline)

--
www.fadervor.net - den første side på dansk om bøn - for børn
www.dikte.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-05-04 13:36

On 2004-05-24 13:50:51 +0200, "Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> said:

> [...]
> i døren, så den ikke blæser i og styrter op for at fiske hende... hun nåede
> op på 3., men var så selv på vej ned igen.

He.. i sin tid lavede Ditte et lignende nummer. Jeg var aftenvagt og
derfor heller ikke ligefrem noget morgendyr. I nattøj stak jeg en
formiddag ud for at hente posten nede i opgangen (vi bor i stuen).
Da jeg kom tilbage og åbnede døren, syntes Ditte at hun også skulle
udforske verden, så hun smuttede ud og spurtede en etage op. Mig efter
(stadig i nattøj). På vej op hører jeg at det ringer på nede ved den
aflåste gadedør, så jeg skal gerne ha' fat i kræet før døren dernede
åbnes og hun bliver forskrækket.. Ditte sad pænt på overboens dørmåtte
og kiggede. Lige som jeg rækker ud efter hende - bliver overboens dør
åbnet, det var nemlig hendes hjemmehjælp der ringede på. Ditte stryger
ind og gemmer sig i overboens soveværelse. Jeg står dér i nattøj og
morgenhår og beder om tilladelse til at hente min kat under hendes
seng.. Meeget sær situation!
Jeg fisker Ditte frem og vil klatre ned med min sprællende kat - og nu
vil overboen snakke (!), mens hjemmehjælpen er nået op og undrer sig
over optrinnet og Ditte kæmper for at komme ned og væk fra alle de
farlige fremmede. Jeg *fik* vist sagt farvel og tak, forhåbentlig
nogenlunde høfligt, inden jeg skyndsomst fortrak i sikkerhed. Pyha! *g*

--
Knus fra Ann R

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 24-05-04 13:59

> [...]
> Da jeg kom tilbage og åbnede døren, syntes Ditte at hun også skulle
> udforske verden, så hun smuttede ud og spurtede en etage op....

Ka lige se det for mig ... *LOOL*
Jeg havde bare ikke forestillet mig, der var lisså meget... æhæm... spurt i
Svedsken som i en slank siam-pige...

Dikte

Fra : zasha

Dato : 25-05-04 20:13

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> aflevere noget et enkelt sted....
>
> Venlig hilsen Dikte (som synes, Svedsken er blevet lige lovlig aktiv,

Hej Dikte og Svedske :)

Pyyhhh...jeg troede først at Svedsken var sprunget ud fra altanen....og vi
ved jo alle at Svedsker ikke har vinger, men til gengæld falder _meget_
tungt :o
Glæder mig at hun stadigvæk er nysgerrig og kan holde dig til "ilden"

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi
http://chocolade.dk

Fra : Puntofisken

Dato : 25-05-04 21:30

Uh, jeg kender ALT til det med at katten bare VIL ud.

Snip er indekat (han bliver væk når han kommer ud og det er synd for ham
:-/), men indimellem STRYGER han ud på opgangen og så ryger jeg efter i et
MEGET hurtigt tempo. Jeg bor på første og han løber altid ned i stuen for at
komme ud, så det skla gå stærtk med at fange ham.

Godt du fik fanget hende!

Trine

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-05-04 05:15

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse

> .... ud smutter Svedsken....

Og det meste af tirsdagen lå udbryderprinsessen og sov sødeligt under det
lille bord i entreen. Hun var tordnende ligeglad med, at døren gik op og i,
hver gang vi gik i skole/i Netto/kom hjem fra skole osv osv.
Sæææær kat....

Venlig hilsen Dikte

Fra : zasha

Dato : 26-05-04 05:43

<klip> Og det meste af tirsdagen lå udbryderprinsessen og sov sødeligt under
> [...]
i,
> hver gang vi gik i skole/i Netto/kom hjem fra skole osv osv.

Måske skulle du prøve at købe en sele, og så lufte prinsesse-dyret udenfor
hvis hun trænger til lidt luft af og til?
Jeg lufter jo Mulle på den måde, og han virker ret tilfreds med ordningen :)