OLE Automation
Fra : Harald

Dato : 23-05-04 19:21

Hej

Nogen her der kender noget til OLE automation sammen med Microsoft Word
2003?
Jeg ville lige høre inden jeg kommer med en lang forklaring om mit problem.

Bruger Delphi 7 prof.

/HK

Fra : Henry

Dato : 25-05-04 19:03

> [...]
> 2003?
> Jeg ville lige høre inden jeg kommer med en lang forklaring om mit

Jeg har brugt det et par gange til simple applikationer, men er ingen haj
til det, derimod er Debora Pate temmelig dygtig jeg vil anbefale dig at gå
på borlands newsgroups under oleautomation.

Eller er debora at finde her

http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoOffc.htm

mvh
Henry

Fra : Harald

Dato : 26-05-04 02:08

"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til det, derimod er Debora Pate temmelig dygtig jeg vil anbefale dig at gå
> på borlands newsgroups under oleautomation.

Jeg havde ikke set at der var en oleautomation gruppe men den har jeg smidt
et spørgsmål ind på nu.
Men det jeg gerne vil er at ændre printeren for et dokument i word 2003, jeg
vil ikke bruge ActivePrinter da den blot ændrer standard printeren for hele
windows.

Jeg kan få fat i Udskriv dialog boksen sådan her:

var
Dialog : WordXP.Dialog;
begin
Dialog:=WordApplication1.Dialogs.Item(WordXP.wdDialogFilePrint);
Dialog.Show(EmptyParam);
..
end;

men så er spørgsmålet hvordan jeg så får ændret printeren.

/HK

Fra : Henry

Dato : 01-06-04 17:22

> [...]

> .
> end;
>
> men så er spørgsmålet hvordan jeg så får ændret printeren.

Jeg er ked af det men jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg vil gerne se
løsningen når du finder den, det lyder interessant.

En metode jeg har benyttet en del er at optag en makro i excel (jeg ved du
taler om word) og så kikke i den hvad det er der sker bare et tip.

Her er hvad der sker, måske kan du bruge det.

Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' Macro recorded 01-06-2004 by Henry
'
ActivePrinter = "HP LaserJet III"
Application.PrintOut FileName:="", Range:=wdPrintAllDocument, Item:= _
wdPrintDocumentContent, Copies:=1, Pages:="",
PageType:=wdPrintAllPages, _
ManualDuplexPrint:=False, Collate:=True, Background:=True,
PrintToFile:= _
False, PrintZoomColumn:=0, PrintZoomRow:=0, PrintZoomPaperWidth:=0,
_
PrintZoomPaperHeight:=0
End Sub

mvh
Henry

Fra : Harald

Dato : 01-06-04 19:30

> [...]
> ManualDuplexPrint:=False, Collate:=True, Background:=True,
> PrintToFile:= _
> False, PrintZoomColumn:=0, PrintZoomRow:=0,

Jeg har fået svar i den NG du nævnte og løsningen var dette:

OleVariant(WordApplication.WordBasic).FilePrintSetup(Printer:=strPrinterName
, DoNotSetAsSysDefault := 1);

Man kan også bruge ActivePrinter problemet er bare at den ændre standard
printeren i windows hvilket jo ikke er særlig smart.

/HK