Header: først en gem som og dernæst
Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 23-05-04 18:42

Jeg har en side, hvor der kan downloades filer. Jeg ønsker at føre
statistik over filerne, så når der klikkes på et link, åbnes i stedet en
popup.

Her bruger jeg

header('Content-Type: application/octet-stream');
header('Content-Disposition: attachment; filename="'.$data[0].'"');
readfile('../files/'.$data[0]);

Så kommer der en dialogboks, hvor filen kan hentes. Jeg vil dog også
gerne have lidt html i popup'en, men den er bare helt blank. Hvordan kan
jeg lave html også. Skal man skifte header igen?

- Daniel

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-05-04 20:59

Daniel Overby Hansen wrote:
> [...]
> gerne have lidt html i popup'en, men den er bare helt blank. Hvordan kan
> jeg lave html også. Skal man skifte header igen?

Jah der er reelt 2 metoder :)

Den beskidte:
Dit html :)
src="http://link_til_phpfil_med_statistik_og_download.php">

Så burde (har ikke testet i alle browsere og OS's) downloade filen :) Du
skal blot lave src værdien om til linket hvor du på nuværende tidspunkt
downloader filen :)

Ellers skal du - som du selv nævner - bruge den mere "korrekte" metode -
med et ekstra link i popup'en - som jeg som bruger nok ville foretrække :)

mvh
Johan