Hvordan starter jeg?
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 18:16

Hej NG
Nu har jeg fulgt anvisningerne på www.webcafe.dk til installation af
følgende, hvor jeg samtidig viser stierne:
D:\lokal\Apache
D:\lokal\php
D:\lokal\Apache\htdocs\phpMyAdmin-2.5.6
D:\lokal\mysql (dette regner jeg med da der jo ikke er en mappe)

Jeg har downloadet phpBB som lige nu ligger i D:\lokal\ og nu skulle jeg vel
så kunne komme i gang med det egentlige..... Skal phpBB ligge i htdocs?
Hvordan kommer jeg ind i tingene så jeg kan kigge og redigere? Jeg aner
intet om disse ting men nu skulle det gerne læres.

--
Hilsen Mia
www.jalo-smykker.dk

Fra : Mads Jensen

Dato : 23-05-04 18:44

Mia J wrote:
> [...]
> Hvordan kommer jeg ind i tingene så jeg kan kigge og redigere? Jeg aner
> intet om disse ting men nu skulle det gerne læres.

Alt, hvad der ligger i htdocs kan ses udefra/i browseren, når du har
Apache sat op til dette. Er phpBB ikke nogle fora, der kræver at du har
sat databaserne ordentligt op. Der kommer et fint lille GUI frontend
program, hvor du kan oprette en databaserne, og se de nedenstående
tabeller. (kan desværre ikke huske hvad det hedder på stående fod!)

Et andet godt sted til at komme videre er manualerne, og specielt
www.mysql.com/doc burde kunne hjælpe dig med at få sat din database op.

mvh.
Mads

PS:
http://www.jarmark.dk/webdesign/niveau.shtml
med mærket følger der forpligtelser
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email!

A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 21:10

"Mads Jensen" skrev i en meddelelse:
> [...]
> program, hvor du kan oprette en databaserne, og se de nedenstående
> tabeller. (kan desværre ikke huske hvad det hedder på stående fod!)

Apache skulle være sat rigtigt op iflg. webcafe hvor deres 2 testsider også
kom op som de skulle. Jeg har nu flyttet phpbb over i htdocs men når jeg i
adresselinjen i IE skriver http://127.0.0.1/phpBB-2.0.8a/phpBB2/index.php
eller http://localhost/phpBB-2.0.8a/phpBB2/index.php får jeg bare besked om
at siden ikke findes.
Hvad er GUI frontend?

> Et andet godt sted til at komme videre er manualerne, og specielt
> www.mysql.com/doc burde kunne hjælpe dig med at få sat din database op.

Som alt sammen er på engelsk og så må jeg stå af

> mvh.
> Mads
>
> PS:
> http://www.jarmark.dk/webdesign/niveau.shtml
> med mærket følger der forpligtelser

Du kommer vidt omkring snakker vi om nogle forpligtelser jeg ikke lever
op til?

Fra : usenet

Dato : 25-05-04 11:19

Har du installeret phpBB på webserveren?
Såvidt jeg husker skal du skrive stien til phpBB noget ala
http://localhost/phpBB/install.php
Din server og database skal naturligvis også køre.

Dan

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 12:44

"usenet" skrev i en meddelelse:
> [...]
> Såvidt jeg husker skal du skrive stien til phpBB noget ala
> http://localhost/phpBB/install.php
> Din server og database skal naturligvis også køre.

Jeps, nu kører det. Tak for hjælpen.