Hvor billigt kan vi overnatte sydpå uden t~
Fra : Henrik Olsen

Dato : 23-05-04 15:10

Jeg skal på mc-ferie med min kæreste i juni og vi overvejer denne gang at
tage afsted uden telt, da det (trods meget proffesionelt) vejer så meget
inkl. soveposer og andet nødvendigt udstyr, at det påvirker kørslen for
vejen, når alt skal være på én maskine.

Nu er vi så ved at finde cabins, bungalows eller lignende i sydeuropa, men
budgettet rækker ikke til ret meget mere end vores vanlige campingpladser
til telt, hvor vi regner med omkring 20 euro pr. nat. Vi stiller ikke store
krav, og har i bund og grund blot brug for et sted at sove og opbevare vores
bagage aflåst, mens vi er ude på tur. Er der mulighed for et lille
køkken/køleskab og toilet gør det naturligvis ikke noget, men det koster som
regel alt sammen.

Vi har fundet cabins / bungalows i Rom og ved Venedig til omkring 30 euro
pr. nat, men det synes vanskelligt at finde noget tilsvarende i de øvrige
områder vi planlægger at passere.

Vi regner med kun at overnatte 1 eller 2 nætter hvert sted, enkelte steder
3. Ruten er i grove træk Innsbruck, Cortina d'Ampezzo, Venedig, Perugia
(Umbrien), Rom, Carrara (Toscana), Monaco, Antibes, Grenoble/Val d'Isere
(alpetur), Avignon.

Jeg er p.t. på jagt vha. ADAC's campingbog for sydeuropa og efterfølgende
opslag på nettet efter de enkelte campingpladser.

Jeg hører meget gerne Jeres råd og erfaringer angående prisniveau og mulige
steder i de nævnte områder.

Ferieplanlægningshilsener og tak for enhver hjælp
Henrik

Fra : Carsten Holck

Dato : 24-05-04 00:27

Heldigvis faldt Henrik Olsen <ho_maps@hotmail.com> over tastaturet og
skrev i news:40b0b0b0$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> [...]
> mulige steder i de nævnte områder.
>
> Ferieplanlægningshilsener og tak for enhver hjælp

I kan evt overveje at supplere med
http://www.hotelformule1.com/formule1/gb/cartographie/index.shtml

ca 29 euro for et værelse til 2-3 personer, har brugt dem til "transit" da
vi rejste med telt - det giver hurtigt et par timer ekstra at køre i istedet
for at slå lejr
/carsten

Fra : Henrik Olsen

Dato : 24-05-04 09:57

"Carsten Holck" <cholck@malling.com.invalid> wrote in message
> [...]
>
> ca 29 euro for et værelse til 2-3 personer, har brugt dem til "transit" da
> vi rejste med telt - det giver hurtigt et par timer ekstra at køre i

God idé. Kan godt huske Formule 1 fra Frankrig, men kan ikke lige finde
noget tilsvarende i Italien. Kender nogle til noget så billigt og bekvemt
dér?

Fra : Campingguiden.dk

Dato : 26-05-04 20:06

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> [...]
mulige
> steder i de nævnte områder.
>
> Ferieplanlægningshilsener og tak for enhver hjælp

Hej Henrik.

Der findes en guide for MC camping i europa, hvor der er en masse links til
forskellige hostels, campingpladser og lign.

Siden er godt nok på Hollansk, men da den alligevel bare henviser til andre
websites, kan den sagtens bruges til formålet.

Håber du kan bruge nogle af de links den indeholder.

Guiden findes på:
http://home.wanadoo.nl/smr/wwwlinks/campho.htm

God tur!

Mvh. Søren Damgaard