PHP til IP-adresse til FTP
Fra : Bjørn Studsgaard Lar~

Dato : 23-05-04 12:58

Hej Alle

Jeg har meget lidt erfaring i brugen af php filer og har brug for lidt
hjælp.

Er nedenstående muligt. Jeg skal linke fra en ekstern hostet hjemmeside til
en lokal FTP ved brug af f.eks. adressen ftp.xxxx.dk.

eks.

elseif ($HTTP_HOST == "ftp.xxxxx.dk" || $HTTP_HOST == www.ftp.xxxxx.dk)
{header("location: xxx.xxx.xxx.xxx");
}

Mvh,
Bjørn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-05-04 17:37

"Bjørn Studsgaard Larsen" <BSLnews.fjernmig@studs.dk> wrote in

> [...]
> hjemmeside til en lokal FTP ved brug af f.eks. adressen
> ftp.xxxx.dk.

> elseif ($HTTP_HOST == "ftp.xxxxx.dk" || $HTTP_HOST ==

Du vil have domænet ftp.xxxxx.dk til, når en FTP klient connecter, at
pege på din lokale IP ?
Det er en DNS opsætning du skal have lavet om.

Hvis du vil have browseren til at spørge efter en port 80 http server
så virker dit script som forventet bortset fra at du skal have
http:// i din location header.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.