Str. i ridehjelm
Fra : Louise Viborg

Dato : 23-05-04 10:22

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man finder ud af hvilken
str ridehjelm man bruger? Skal man måle sig rundt om hovedet, eller
hvad?

Mvh. Louise

Fra : Anet

Dato : 23-05-04 13:09

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man finder ud af hvilken
> str ridehjelm man bruger? Skal man måle sig rundt om hovedet, eller
> hvad?

(klip)

Størrelser på ridehjelme er vidt forskellige alt efter hvilket mærke du
vælger. Alt efter mærke, så er formen også lidt forskellig, og den hjelm der
sidder perfekt på mig gør det slet ikke på min søn. Derfor er den eneste
rigtige måde, at få en god hjelm på der passer, er ved at gå ned i den
lokale rideudstyrsbutik og prøve sig frem.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 23-05-04 14:25

On Sun, 23 May 2004 11:22:01 +0200 Louise Viborg wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man finder ud af hvilken
> str ridehjelm man bruger? Skal man måle sig rundt om hovedet, eller
> hvad?

Jeg ville ikke bruge metoden med at måle. Den eneste rigtige er at
afprøve størrelsen. Min studenterhue var str. 58, så da jeg skulle have
mig en vinterkasket i Netto, og de havde størrelse 59 og 62, købte jeg
en 59, den måtte jo være rigelig stor. Men jeg kunne dårlig nok få den
på. Str. 62 var vist også en anelse for lille.

--
41 6E 64 65 72 73

Fra : Malene P

Dato : 29-05-04 11:20

> [...]
> Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man finder ud af hvilken
> str ridehjelm man bruger? Skal man måle sig rundt om hovedet, eller

Hæ, jeg købte en, der umiddelbart passede mig i butikken. Den gik jeg så
rundt med inde i stuen et par timer og fandt ud af, at den skulle være et
nummer større, hvorefter jeg kørte ud og byttede den.

mvh
Malene P