tunø havn
Fra : Claus og Susanne

Dato : 23-05-04 09:41

Vi har lige fået dette års udgave af sejlerens havnelods. Her står der at
der nu kommer pælepladser overalt i havnen, og nye broer, samt uddybning i
bunden af basinet.
Meget lovende - men er er det sket eller er det planer???

Måske nogen allerede har været der, og kan berette hvad der er gang i

MVH
S. Jørgensen

Fra : Bent E.

Dato : 23-05-04 09:55

> [...]
> Meget lovende - men er er det sket eller er det planer???
>
> Måske nogen allerede har været der, og kan berette hvad der er gang i

Der har været pælepladser i flere år.

Mvh
Bent E.

Fra : Tage Danielsen

Dato : 23-05-04 10:47

Ombygningen af Tunø havn blev omtalt i en artikel i Århus Stiftstiden i går
lørdag.
Jeg har lagt en scannet version af artiklen med billede her:

http://www.egaasejlklub.dk/tunoehavn.jpg

Tage Danielsen
webmaster
Egå Sejlklub

Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 23-05-04 19:25

Hejsa

Jeg har været der i år og ja de er i gang med at lave om. Hvis du kikker efter i sejlerens havnelods vil du se at artiklen om havnen
og "havnelods delen" ikke viser det samme og at ingen af dem er den "gamle" havn.

Den tegning som findes i "havnelods" delen ligner det jeg så for 3 uger siden, da jeg var der.

Den nordlige bro ud i bassinet var på daværende tidspunkt en flydebro (den gamle, men forlænget).

Den sydlige bro var de ved at lave. Det bliver en pæle bro og ifølge havnefogeden med pælepladser.

Det er også den tegning der hænger på havnefogens vindue så mon ikke det er sådan det bliver?

/Kim

Fra : Claus og Susanne

Dato : 25-05-04 05:29

Hej hej

Takker for svarene - herinde er der altid svar.
Alletiders med en artikel og Kim - du havde studeret sejlerens bedre end
mig.
Jeg havde ikke lige lagt mærke til at havnelods-delen vaar anderledes.
Hvis vejrudsigten holder tror jeg at vi sejler derop i weekend og kigger
efter selv

S. Jørgensen