Array og Session spm.
Fra : want2learn

Dato : 22-05-04 23:48

Hvad er forskellen på ARRAY og SESSION ved at med:

Session kan du sætte = med noget og så længe en bruger er inde på
din side/domæne vil de kunne få en session = med noget fra en
side som de så vil kunne gøre brug af på andre sider i
sitet/domænet evt en session("Loggedin") der er måske 6 sider der
kræver at man skal været logget ind altså true for at kunne se en
side og derved vil man når man evt er logget ind få en
session("loggedin") som er True ( session("loggedin") = true ) og
derved vil de kunne komem ind på de sider som kræver at den skal
værer true da den gemmes i en session.

men hvordan virker en Array og hvad bruges den til og kan den
bruges som session og hvad er fordele/ulemper !?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-05-04 09:53

want2learn wrote :

> men hvordan virker en Array og hvad bruges den til og kan den
> bruges som session og hvad er fordele/ulemper !?

Et array er ganske enkelt at betragte som en "data-beholder", hvor man kan
gemme data i "matrix-form". Man kan hente data ud fra et array via et
indeks.

En session er relt blot en pointer til en "hash-tabel" [1], hvor IIS via en
cookie holder øje med, hvilken hash-tabel, der hører til hvilken bruger. En
hash-tabel er indekseret vha en nøgle (et array har kun et indeks), dvs man
indsætter data vha en nøgle, og man kan hente de samme data ud igen med
samme nøgle. Dette kan du ikke umiddelbart gøre med et array. I ASP.Net kan
man gemme _alt_ i en hash-tabel, men jeg er ikke klar over, om det også er
tilfældet i ASP.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk