Aktive brugere
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-05-04 22:12

Hej NG
Jeg har på Hjemmesideskolens sider et lille asp-script, der rapporterer,
hvor mange aktive brugere, der er på siden.
Hele funktionen er beskrevet på www.hjemmesideskolen.dk/scripts/brugere.asp.

Nu er jeg blevet bedt om at lave noget tilsvarende i php. Men jeg ved ikke
en dyt om php. Nogen her, der kan hjælpe?
Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-05-04 15:52

Hej Erik

Har du fundet tælleren til php ?
Ellers kig på:

http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=21

Hilsen Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-05-04 17:32

Martin Ploug wrote:
> Hej Erik
>
> Har du fundet tælleren til php ?
> Ellers kig på:
>
> http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=21

Hej Martin

Den kigger jeg på.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-05-04 22:15

Martin Ploug wrote:

> Har du fundet tælleren til php ?
> Ellers kig på:
>
> http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=21

Nu har jeg været inde og nærlæse den side. Den er muligvis informativ, hvis
man er vandt til at arbejde med php. Det er i midlertid sort tale for mig,
så hvordan jeg skal få det implementeret på en eksisterende side kan jeg
ikke se.

Og den database MySQL, hvor får jeg den fra?

Det skal lige siges, at jeg *kan* køre php og MySQL på min server.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-05-04 22:44

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> så hvordan jeg skal få det implementeret på en eksisterende side kan jeg

Lige præcist det form for script, kan ikke laves helt nemt i php.

> Og den database MySQL, hvor får jeg den fra?

Er typisk med i webhotellet man køber - ligesom der er MSSQL med til en
del ASP hoteller.

> Det skal lige siges, at jeg *kan* køre php og MySQL på min server.

:) Du kan jo prøve at oprette et gratis hotel hos www.1go.dk med mysql
og php adgang :)

mvh
Johan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-05-04 22:55

Johan Holst Nielsen wrote:

> :) Du kan jo prøve at oprette et gratis hotel hos www.1go.dk med mysql
> og php adgang :)

Jeg har adgang til php og MySQL sådan:

http://azero.dk/salg/webhoteller/ironsitesql/

.... på www.hjemmesideskolen.dk. Men jeg kan ikke se nogen databasefil af den
slags. Der er kun den access-mdb, jeg selv har lagt til andet formål.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-05-04 18:20

Erik Ginnerskov wrote:
> Jeg har adgang til php og MySQL sådan:
>
> ... på www.hjemmesideskolen.dk. Men jeg kan ikke se nogen databasefil af den
> slags. Der er kun den access-mdb, jeg selv har lagt til andet formål.

Prøv at kigge i deres hjælp - der er noget der hedder "phpMyAdmin" hvor
du kan oprette tabellen som ønskes :)

Du har formentlig fået linket, mysql username, mysql password og
databasenavnet i en velkomstmail?

mvh
Johan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-05-04 20:57

Johan Holst Nielsen wrote:

> Prøv at kigge i deres hjælp - der er noget der hedder "phpMyAdmin"
> hvor du kan oprette tabellen som ønskes :)
>
> Du har formentlig fået linket, mysql username, mysql password og
> databasenavnet i en velkomstmail?

Rigtigt, og ved at følge din ledetråd kom jeg også ind på en side, hvor jeg
kunne administrere MySQL. Det ændrer desværre bare ikke ved, at det er sort
tale for mig.

Nogen her, der på min chat eller icq vil hjælpe mig i gang? Hvis ja, oplyser
jeg det nødvendige.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-05-04 18:24

Hej Erik

Dvs. du har ikke adgang til en mysql database ?
Prøv som Johan skriver at oprette et gratis webhotel
hos 1go. Der får du adgang til mysql.
Jeg testede scriptet, og skulle intet lave om,
jeg kopirede det bare.

Hvis du har mod på det kan jeg guide dig lidt.