find kun forskælige poster
Fra : pepss

Dato : 22-05-04 18:44

Hejsa NG

kan man på en måde lave en Order By som kun finder forskælige poster
(MySQL)?
altså hvis man i en database har:
1
1
2
3
3
4

vil der kun blive fundet:
1
2
3
4

håber det er til at forstå hvad jeg vil!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-05-04 19:03

pepss uttered:
> kan man på en måde lave en Order By som kun finder forskælige poster
> [...]

Ikke en ORDER BY, men

   SELECT DISTINCT(foo) FROM bar;

\\kristian
--
Linux like tee-pee: No windows, no gates, Apache inside

Fra : pepss

Dato : 22-05-04 19:41

"Kristian Thy" skrev
> pepss uttered:

> Ikke en ORDER BY, men
>
> SELECT DISTINCT(foo) FROM bar;

tak skal du ha! det vil jeg lige kikke noget mere på!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-05-04 19:55

pepss wrote:
> Hejsa NG
>
> kan man på en måde lave en Order By som kun finder forskælige poster
> (MySQL)?

Ved ikke om mySQL understøtter Group By?

Select myField from myTable Group By myField

- Peter