Hjælp! Hun angriber vores hund! :-(
Fra : Louise Viborg

Dato : 21-05-04 22:24

I mandags gik BlueBell (vores kat med killinger) til angreb på vores
hund. Det var temmelig voldsomt og han var emget chokeret bagefter. Og
man kan jo ikke bebrejde Belle, for hun ville jo bare beskytte sine
killinger, selvom Baluka ikke gjorde det fjerneste.
I løbet af ugen har hun været meget efter ham, og idag har hun
engrebet ham 2 gange og vi har stoppet hende i det op til flere gange.
Vores anden hunkat hjælper Belle hver gang hun gør det, og vores hund
er et rystende nervevrag når de to tøser er i nærheden af ham.
Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad vi kan gøre? Det er jo
sævrt at få en kat til at forstå at Baluka ikke vil killingerne noget
ondt.

Normalt er Belle den mest glade og kælne pige man kan tænke sig. Jeg
har aldrig set hende sur før, og hun har aldrig været sur på vres hund
før. Tværtimod var det rigtig gode venner inden hun fik killinger. Men
hun har et unormalt behøv for at beskytte sine killinger. Jeg håber
det bare er fordi det er første gang, og at hun er blødet lidt op
næste gang hun skal have små.
Idag kom Jakob til at "klemme" en af killingernes pote i døren (der
skete hende ikke noget, men hun hylede selvfølgelig. Og Belle kom
løbende med det samme og stilte sig på på bagben og langede ud efter
Jakob...ingen tvivl om at man ikke skal gøre hendes små noget ondt

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 21-05-04 23:36

Jeg kunne forestille mig, at det vil være bedst for din kat med
killinger at være i et rum, hvor den kan være alene med sine killinger
de første par uger. Evt sæt noget foran døren, så hunden ikke kan komme
ind til dem, men hun godt kan hoppe ud over, hvis hun vil. Killingerne
skal ikke kunne komme ud heller. Moderen skal vide, at hun kan efterlade
dem sikkert der, når hun selv skal ud at "jage".

Med venlig hilsen
Gitte Andreasen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-05-04 09:27

On Sat, 22 May 2004 00:36:18 +0200, Gitte Andreasen
<laraKATTE@BAKKElara.dk> wrote:

> [...]
>skal ikke kunne komme ud heller. Moderen skal vide, at hun kan efterlade
>dem sikkert der, når hun selv skal ud at "jage".

Hej Gitte!
De har også deres eget værelse, hvor vores hund ikke kan komme ind.
Men killingerne er 6½ uger gamle nu og fiser rundt i hele huset, så
killinger på den alder nu gør Så det er svært at holde dem
adskildt.
Vi har aldrig haft prøblemer med vores anden hunkat og vores hund når
hun har haft killinger, så jeg håber det bare er fordi det er Belles
første kuld og at hun er ldit mere afslappet næste gang

Fra : JensenJS

Dato : 22-05-04 10:06

> [...]
> man kan jo ikke bebrejde Belle, for hun ville jo bare beskytte sine
> killinger, selvom Baluka ikke gjorde det fjerneste.

Stakkels vuffer, sådan nogle damer kan være slemme!
Men er det muligt at bruge FeliWay(er det ikke sådan det staves) på
hunden, eller vil hunden hade det for meget???
mch JensenJS

Fra : tommy

Dato : 25-05-04 22:49

Hejsa

Du er nok nødt til at holde hunden i adskilt rum fra katten, indtil
killingerne er stor nok (8 uger).
Min kat gik også til angreb på de andre katte, mens hendes killinger var
små. Men bare rolig det går over igen. Om et stykke tid vil de være bedste
venner igen