find intern ip addresse for router
Fra : Christian Epstein

Dato : 21-05-04 22:20

Kære NG

Jeg ved ikke om det er den rigtige NG, men jeg vil gerne have at vide
hvordan jeg kan finde den interne IP for min router, det er sådan at jeg
tidligere har brugt denne router der nu er blevet fundet frem igen, men
jeg har ændret den ip den brugte fordi man ellers kunne finde standard
ip'en i manualen. Nu kan jeg så ikke huske hvad jeg har ændret den til,
er der en måde jeg kan finde IP'en på...

Tak

--
Skrevet Med Venlig Hilsner i Thunderbird af Christian Epstein

Fra : Jimmy

Dato : 21-05-04 22:37

"Christian Epstein" <C.Epstein_NOSPAM_@gmx.net> wrote in message
> Kære NG
>
> Jeg ved ikke om det er den rigtige NG, men jeg vil gerne have at vide
> hvordan jeg kan finde den interne IP for min router

Du kan sikkert nulstille den, hvorefter den kunne være 192.168.1.1

Alternativt kan du jo pinge hele ranget til du rammer en der svarer.

Tvivler i øvrigt på at en gruppe omkring sikkerhed er det mest oplagte valg.
Jeg havde valgt .hardware eller lignende.

Mvh
Jimmy

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 21-05-04 22:49

Jimmy wrote:
> Tvivler i øvrigt på at en gruppe omkring sikkerhed er det mest
> oplagte valg. Jeg havde valgt .hardware eller lignende.

dk.edb.netvaerk har mange spørgsmål og svar omkring netværkshardware.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Christian Epstein

Dato : 21-05-04 22:56

Jimmy wrote:
> "Christian Epstein" <C.Epstein_NOSPAM_@gmx.net> wrote in message

> Du kan sikkert nulstille den, hvorefter den kunne være 192.168.1.1

Gjort

> Alternativt kan du jo pinge hele ranget til du rammer en der svarer.

Den pinger på 192.168.254.254 som jeg brugte config /all til at finde,
men jeg kan stadig ikke kontakte den adresse hverken i browser eller
noget, derfor var jeg ikke sikker på det var den...

> Tvivler i øvrigt på at en gruppe omkring sikkerhed er det mest oplagte valg.
> Jeg havde valgt .hardware eller lignende.
>
> Mvh
> Jimmy

Undskyld, men nu fortsætter jeg bare her...

--
Skrevet Med Venlig Hilsner i Thunderbird af Christian Epstein

Fra : Christian Epstein

Dato : 21-05-04 23:00

Christian Epstein wrote:

> [...]
> noget, derfor var jeg ikke sikker på det var den...

> Undskyld, men nu fortsætter jeg bare her...

Det skal i øvrigt siges, at jeg nu kan komme på nettet på den computer
også (på en anden forbindelse en den her) og at jeg for connection
refused på 192.168.254.254 og 192.168.254.1 og 2

--
Skrevet Med Venlig Hilsner i Thunderbird af Christian Epstein

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 22-05-04 18:42

Jimmy skrev i en meddelelse:
[...]
> Du kan sikkert nulstille den, hvorefter den kunne være 192.168.1.1

Den kan også være 192.168.0.1, det er min routers IP i hvert fald. Hvis der
er en Reset-knap på din router kan du jo prøve at trykke den ned i ca. 5
sekunder. Så skulle den have default-IP igen. Vi kunne måske hjælpe bedre
til, hvis du fortalte hvilken router du sidder med. Så kunne det jo være der
var en, der havde den samme router og kunne hjælpe dig.

Malthe Sunesen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-05-04 00:09

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-05-04 06:48

In article <40ae729f$0$3048$14726298@news.sunsite.dk>, Christian Epstein wrote:
> [...]
> ip'en i manualen. Nu kan jeg så ikke huske hvad jeg har ændret den til,
> er der en måde jeg kan finde IP'en på...

Prøv at pinge 255.255.255.255 - hvis det ikke virker, så prøv at hælde
ffffffffffff ind som MAC adresse på den i cachen, eller på en
anden adresse, og se om du får svar ved ping.

Eller hvis du ved hvilket net + netmaske den er på, så kan du
pinge den maksimale adresse, og se hvor mange enheder du får
svar fra.

i.e. ping 192.168.255.255 hvis du ved den er i 192.168.0.0/16.

Det er dog ikke alt udstyr der svarer på broadcast ping.

Hvis du har MAC adressen på din router, så kan du muligvis
også lave en statisk MAC entry på samme net som din PC, og
pinge den direkte, og se hvad IP der er i svar.

Mener man kan disse ting i Windows, ellers boot fra din knoppix CD.
Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Christian Epstein

Dato : 22-05-04 08:53

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> svar fra.
>
> i.e. ping 192.168.255.255 hvis du ved den er i 192.168.0.0/16.

192.168.254.254 giver svar men 192.168.255.255 gør ikke... Kan stadig
ikke komme i kontakt med andet end et ping fra 192.168.254.254 og
192.168.254.2

> [...]
> pinge den direkte, og se hvad IP der er i svar.
>
> Mener man kan disse ting i Windows, ellers boot fra din knoppix CD.

Pas, der er ikke engang cd drev i comp'en, installationen er lavet via
mit netværk som faktisk virker nu, også på den computer og via den
router der er problemet...

P.S. jeg har også skrevet et par indlæg i netværk...

/Christian

--
Skrevet Med Venlig Hilsner i Thunderbird af Christian Epstein

Fra : Renè Mortensen

Dato : 25-05-04 19:07

Ja led efter et sted på routeren hvor du kan resette den