Dappix/Knoppix vil ikke starte
Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 21-05-04 22:14

Jeg var sådan set ved at hygge mig vældigt med en velfungerende
Dappix/Knoppix 3.4-installation, da jeg pludselig en dag ikke kunne
komme ind længer. Systemet laver et disktjek, og jeg får besked på at
køre fsck manuelt, og at drevet kun er readonly og at jeg skal remounte
til rw. Herefter får jeg beskeden "ext2-warning: mounting unchecked,
running e2fsck is recommended". Jeg logger ind som root og skriver
e2fsck -p som er den automatiske reparationsmulighed - men uden held.
Jeg får hele tiden en stribe valgmuligheder, men intet ser ud til at
funke. Har Hans Schou eller andre et bud?

VH
Finn A. Hansen

Fra : Mikael Hansen

Dato : 21-05-04 23:09

Hansen & Bennetsen wrote:
> [...]
> Jeg får hele tiden en stribe valgmuligheder, men intet ser ud til at
> funke. Har Hans Schou eller andre et bud?

Du for at vide at du skal køre fchk manuelt og IKKE automatisk, som du
jo ber' den om.

Måske du kunne fortælle vilke fejl din disk har, men nomalt vil man
(formodentlig) vælge den reparation som fsck foreslår.

De få gange hvor jeg har fået meddelelse om at køre fsck manuelt på min
RedHat har jeg ikke givet den nogen options.

m.v.h. Mikael

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 22-05-04 19:52

Mange tak, det var jo nemt, jeg behøvede ikke en gang at logge ind som
root, jeg svarede bar y til det hele.

VH
Finn A. Hansen