Kæresten har fortrudt :(
Fra : Crazy Camilla

Dato : 21-05-04 21:18

Hej.

Jeg må alligevel ikke tage min kat med når jeg skal flytte sammen med min
kæreste.
Hvad gør man så?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 21-05-04 21:52

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg må alligevel ikke tage min kat med når jeg skal flytte sammen med min
> kæreste.
> Hvad gør man så?

Lader være med at flytte sammen med kæresten!

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : JensenJS

Dato : 22-05-04 09:51

In article <40ae6bd8$0$20641$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
beydanaSletDette@hotmail.com says...

> "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Lader være med at flytte sammen med kæresten!

> [...]
Nemlig!!!
mvh JensenJS

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 21-05-04 21:52

Enig med Katrine,
Ham ville jeg aldrig flytte sammen med -:)
/Elisa

Med venlig hilsen
Elisa Buchardt
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Crazy Camilla

Dato : 21-05-04 22:31

"Elisa Buchardt" <elisa_buchardtKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse
> Enig med Katrine,
> Ham ville jeg aldrig flytte sammen med -:)
> [...]

Lige nu er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.
Desværre var det med katten ikke det eneste krav.
Jeg forstår godt hvis han ikke kan lide katte, og er villig til at skaffe
mig af med den, men hvis det bare er nr. 1 ud af 117 krav så er spørgsmålet
om det skal være katten eller kæresten der skal ofres.
Jeg håber vi kan snakke om det.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 21-05-04 23:45

> [...]
spørgsmålet
> om det skal være katten eller kæresten der skal ofres.

117 karv fra "kæresten", som skal opfyldes inden sammenflytning !!!!!!
Helt ærligt, hvordan synes du selv det lyder ? ER det det kærlighed eller en
forretningsaftale ? Og når det ( med det grundlag garanteret) om 3 måneder
igen er fobi, hvordan vil du så have det med at have ofret dine katte ???
Imho er der kun et muligt svar: Drop den egocentrerede skidespræller og find
dig en kæreste, der holder af dig uden en masse forbehold.

Ole

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-05-04 22:40

On Fri, 21 May 2004 22:17:32 +0200, "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Jeg må alligevel ikke tage min kat med når jeg skal flytte sammen med min
>kæreste.
>Hvad gør man så?

Jeg har altid haft sådan et princip, at hvis min kæreste ikke kan med
mine katte, så er han ikke noget for mig.....heldigvis har min
forlovede holdt både mig og katte ud i 4 år nu *G*

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Pia Nave

Dato : 21-05-04 23:37

Crazy Camilla wrote:

> Hej.
>
> Jeg må alligevel ikke tage min kat med når jeg skal flytte sammen med min
> [...]

Hej Camilla

Jeg forstår ikke helt problemet.....han vidste vel at du havde katten
_inden_ i blev enige om at flytte sammen?!?! Nu kan jeg hellet ikke helt
se hvorfor det skal være op til ham, om du skal beholde din kat....som
du vel havde før ham.....eller.....
Hvis han kan stille krav, ja, så kan du vel også!!
Havde det været mig havde der _slet_ ingen tvivl været: Han måtte tage
mig som jeg var, med det der dertil hører af katte osv.
Men det er da klart at foretrække hvis i kan snakke og sammen blive
enige. Det skulle jo helst være en glad og dejlig tid, når man bestemmer
sig for at flytte sammen med den man elsker

Hvordan kan det være at han pludselig har ændret mening?

Håber for dig at du kan gøre ham begribelig hvor meget du holder af
katten, og at ens kæledyr ikke bare er noget man skaffer sig af med.

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Peter

Dato : 21-05-04 23:44

Godt skrevet Pia - lige vore ord.
Camilla skulle tage at glemme ham, for hvad bliver det næste krav han
stiller! I det hele taget bryder vi os ikke om, at den ene part stiller
krav. Begge parter er ligestillede.
Hilsen
Mette og Peter

Fra : Crazy Camilla

Dato : 21-05-04 23:51

> [...]
>
> Håber for dig at du kan gøre ham begribelig hvor meget du holder af
> katten, og at ens kæledyr ikke bare er noget man skaffer sig af med.

Han siger nu at han ikke kan tåle kæledyr, at de gør ham forkølet. Men det
passer ikke, for hans familie har haft hunde i mange år, og dem har han godt
kunnet tåle. Han har heller ikke haft problemer med at besøge mig i min
lejlighed, hvor jeg har kat. Han vil bare ikke indrømme at han kan ikke lide
katte. Jeg har sagt til ham at jeg kan godt acceptere hvis han ikke kan lide
katte, så vil jeg skille mig af med den. Men det kræver at han giver et
ærligt svar og ikke en masse søforklaringer.

Men det jeg egentlig ville vide var hvordan gør man hvis man vil omplacere
en voksen kat?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-05-04 00:00

> Men det jeg egentlig ville vide var hvordan gør man hvis man vil omplacere
> en voksen kat?
>
> Med venlig hilsen Camilla.

Et godt sted at annoncere voksne neutraliserede katte, der søger nyt
hjem, er på www.vildkat.dk
Held og lykke med det hele!
mvh Camilla
Primprau's Korater www.korat.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-05-04 00:12

> [...]
> ærligt svar og ikke en masse søforklaringer.
>
> Men det jeg egentlig ville vide var hvordan gør man hvis man vil omplacere

Hej Camilla

Hvorfor er det bedre, at han siger, han ikke kan lide katten,
end at han er overfølsom over for den????

Nu er vi jo så forskellige, men jeg personligt var aldrig flyttet
sammen med en mand, der ikke kunne acceptere mine katte!

Men OK, det er dit valg at være villig til at ofre katten for at holde på fyren
- man må så håbe, det er det rigtige valg, du træffer.
Som du beskriver jeres forhold, kan jeg godt have mine tvivl!

Du kan jo i første omgang prøve at spørge famile og venner om
nogen skulle være interesseret i at overtage katten.
Ellers er der Den blå avis, opslag i supermarkeder, dk.marked.privat.dyr,
for at nævne nogle muligheder.

Eva

Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-05-04 00:46

Hej Camilla

>Hvorfor er det bedre, at han siger, han ikke kan lide katten,
>end at han er overfølsom over for den????

Fordi det er bedre han er ærlig end at han lyver og påstår at han har
allergi.
Han har jo ikke allergi! Det er bare noget han siger. Hvis han har kunnet
tåle mindst 5 hunde så kan han vel også tåle en kat? Folk er som regel
allergiske for pelsdyr generelt, ikke specifikt for katte.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Jane

Dato : 22-05-04 09:43

Crazy Camilla skrev i <news:40ae94ad$0$271$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> tåle mindst 5 hunde så kan han vel også tåle en kat? Folk er som regel
> allergiske for pelsdyr generelt, ikke specifikt for katte.

Jeg er ifølge priktest specifikt allergisk overfor katte
men det komemr sjovt nok kun i pollensæssonen.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Kate

Dato : 22-05-04 09:51

> tåle mindst 5 hunde så kan han vel også tåle en kat? Folk er som
> regel allergiske for pelsdyr generelt, ikke specifikt for katte.

Nej, det er nu ikke helt rigtigt. Min veninde har to korthårshunde, men
hun skal bare være her 15 min. så er hun fuldstændigt tilstoppet og
hendes hals klør og hun kan ingen steder være og det selvom jeg
støvsuger og vasker gulv og gør ekstra grundigt rent når hun skal
komme.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-05-04 09:56

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hendes hals klør og hun kan ingen steder være og det selvom jeg
> støvsuger og vasker gulv og gør ekstra grundigt rent når hun skal

Ok, det har jeg bare ikke hørt om.
Uanset hvad så tror jeg hans allergi er opdigtet.

MVH Camilla.

Fra : Kate

Dato : 22-05-04 10:36

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in

> Uanset hvad så tror jeg hans allergi er opdigtet.

Så synes jeg egentlig at du selv har svaret på om du skal satse på ham.
Vil du virkeligt leve sammen med én som du føler lyver for dig? _Jeg_
ville ikke!

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 22-05-04 12:40

> Ok, det har jeg bare ikke hørt om.

Man kan sagtens være allergisk over for alt anden end katte og vice versa!!!

> Uanset hvad så tror jeg hans allergi er opdigtet.

Jeg synes ærlig talt at det forhold lyder lidt som en Ricki Lake "seance"
hvor man skal tage en løgndetektor test for at vide om den anden taler
sandt!

Er din kæreste sikker på at det er lige præcist katte han ikke kan tåle?
(Det kan lige såvel være støv, parfume og for den sags skyld nødder...)
Hvis han er villig til at tage en test (for sin EGEN skyld) kunne man jo
indrette hjemmet herefter ved. f.eks. at undgå tæpper osv. Det ville være
lidt bittert hvis i flyttede sammen (uden katte) og 3 måneder senere, udfra
hans nyseanfald, konstaterede at det var noget andet end kattene....

Just my 50 cents

Carsten ( Der bor sammen med både kat og kæreste)

Fra : Stine

Dato : 23-05-04 00:08

> Fordi det er bedre han er ærlig end at han lyver og påstår at han har
> allergi.
> Han har jo ikke allergi! Det er bare noget han siger.

Hej :)

Nu kommer je gmed nogle "grove" spørgsmål til dig : Hvis nu du havde været
enlig mor og fandt en kæreste, du skulle flytte sammen med og han så
PLUDSELIG ikke "kunne tåle" dit barn. Hvad ville du så gøre ????

En kat er også et levende væsen DU har ANSVARET for og har påtaget dig i
mange år den dag du anskaffede dig katten. At smide den ud, fordi det er et
KRAV fra din kæreste.... HVad skal han så SMIDE ud ?????
HVad er dine krav til ham ???
Du skirver jo selv at det bare er 1 ud af 117 krav han stiller
!!!!!!!!!!!!!!

Er han virkelig det værd ???
Katten elsker dig som du er og for det du er, det lyder det vist ikke til
han gør.
Katten stiller næsten ingen krav og forlader dig ikke.
For jeg går ud fra at du havde katten ind du mødte ham ??

Og hvad så hvis I går fra hiannden om 3 mdr, ½ år ....... så er katten
væk.....

Ting dig nu meget godt om inden du gør noget dumt med den kat -
medmindre´det hele bunder i, at det er dig selv der ikke vil katten mere og
så giver kæresten skylden ????

Ja, jeg sagde grove såørgsmål. Du behøves ikke svare på dem, men tænk over
det og mærk grundigt efter i dig selv inden du gør noget du måske vil
fortryde inden for det næste stykke tid.

Fra : David Bjergsø

Dato : 25-05-04 12:19

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in message

> Han har jo ikke allergi! Det er bare noget han siger..........<

Hej Camilla....

Det er vidst på tide at du ser igennem hans facade og indser at det i
virkeligheden er et ringe påskud for at stoppe sammenflytningen, da han
sikkert er kommet i tvivl og ikke ved hvordan han ellers skal sige det til
dig. ... han er sikkert en konfliktsky fisk hvis ikke jeg skulle tage meget
fejl...

mvh

/David

Fra : Pia Nave

Dato : 22-05-04 00:17

Crazy Camilla wrote:

> [...]
> lejlighed, hvor jeg har kat. Han vil bare ikke indrømme at han kan ikke lide

Jeg ved godt at det ikke er en diskussion du vil ud i, for du må sgu
have det svært nok som det er Det forstår jeg udemærket!
Men.....hvis du ved, at det ikke passer det med at han ikke kan tåle
katte, hvordan kan du så tage ham seriøst? Han kan da umuligt ville ret
meget andet end at se hvor langt du vil gå for at føje ham. Eller også
giver du måske efter over for ham for hurtigt? Jeg ved selvfølgelig
intet som helst om hvor længe det har været under overvejelse, og det
rager mig sæ'føli heller ikke
Det var så bare min mening Men du må da virkelig holde en del mere
af ham end han gør af dig. Er virkelig ked af at skrive sådan, men det
lyder altså bare sådan. Håber i hvert fald bare at du ved hvad du går
ind til!
(Gud hvor lyder jeg dog lige som min moaar.....damn )

> Jeg har sagt til ham at jeg kan godt acceptere hvis han ikke kan lide
> katte, så vil jeg skille mig af med den. Men det kræver at han giver et
> ærligt svar og ikke en masse søforklaringer.

Det mener jeg også er det mindste han kan gøre!
Nu er det altså ikke _kun_ fordi at det er en kat det drejer sig om, at
jeg har den mening jeg gav udtryk for tidligere. Jeg mener stadig ikke
at man i et forhold kan tillade sig at stille krav på den måde. Men det
er jo slet, slet ikke det det hele handler om lige nu.........

> Men det jeg egentlig ville vide var hvordan gør man hvis man vil omplacere
> en voksen kat?

Hvordan man gør aner jeg intet om, men du kan prøve at sætte missekatten
www.vildkat.dk - som er en omplaceringsportal for katte (som vist nok
skal være neutraliseret..?) Ellers prøv evt. på www.dyrenettet.dk
En _sidste_ udvej kunne være det lokale kattehjem, hvis i da har sådan
et (aner ikke hvor i landet du befinder dig).....men jeg ville nu
foretrække _selv_ at vælge hvem jeg ville overdrage min kat til!!!

Mine forslag er ved at slippe op.....kan mærke søvnen trykker lidt nu

Jeg håber virklig det bedste for dig og din lille mitter - men prøv lige
med aaalt din charme, selvtillid og lækkert hår, om du ikke kan
overtale kæresten Det ville bare være såå skønt hvis nu... Vi
krydser i al fald alt hvad vi kan komme i tanke om, og håber på det bedste!

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-05-04 00:54

> Jeg ved godt at det ikke er en diskussion du vil ud i, for du må sgu
> have det svært nok som det er Det forstår jeg udemærket!

Jeg er lutter ører, kom bare med alt hvad I har

> Men.....hvis du ved, at det ikke passer det med at han ikke kan tåle
> katte, hvordan kan du så tage ham seriøst?

Det har jeg også meget svært ved.
Hvis bare han kunne sige ordene: "jeg kan ikke lide din kat, jeg synes den
lugter" eller hvad det nu er der i virkeligheden er galt, så ville jeg have
meget lettere ved at acceptere det, end nu hvor han kommer med alle de
dårlige undskyldninger om allergi.

> [...]
> giver du måske efter over for ham for hurtigt? Jeg ved selvfølgelig
> intet som helst om hvor længe det har været under overvejelse, og det

Jeg ved ikke hvad han vil.
Han har skrevet en lang liste med en masse regler eller krav til mig som jeg
skal opfylde, ellers kan jeg ikke flytte ind. Egentlig tror jeg ikke det er
for at være specielt tyranisk han gør sådan. Han har bare igennem et helt
32-årigt liv været vant til at tingene foregik på en bestemt måde, og jeg
tror at det at jeg nu kommer og vil flytte ind med mine ting og mine vaner
det virker alt for fremmed og truende for ham. Han har aldrig nogen sinde
haft en kæreste før.

> [...]
> af ham end han gør af dig. Er virkelig ked af at skrive sådan, men det
> lyder altså bare sådan. Håber i hvert fald bare at du ved hvad du går

Tja... jeg troede indtil i dag at jeg vidste hvad jeg gik ind til... og at
jeg havde en kæreste der elskede mig ligesom jeg elsker ham.
Lige nu tror jeg ingenting.

> (Gud hvor lyder jeg dog lige som min moaar.....damn )

Skidt med det

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-05-04 01:29

> [...]
>
> Tja... jeg troede indtil i dag at jeg vidste hvad jeg gik ind til... og at
> jeg havde en kæreste der elskede mig ligesom jeg elsker ham.

Kære Camilla.

For mig at se lyder det, som om han både vil teste dig for at se, hvor langt
han kan tillade sig at gå med sine krav, og samtidig ser jeg det at han ikke
vil have at katten flytter med, som et påskud for ikke at ville flytte
sammen med dig.
Han kan bare ikke få sig selv til at sige det for ikke at såre dig, eller
hvad ved jeg.
At dømme efter hvad du har haft skrevet tidligere i tråden, er hans såkaldte
allergi bare fup.

Jeg *har* prøvet at leve på en andens betingelser i næsten tre år, og tro
mig: Det vil du ikke byde dig selv!
Når jeg ser tilbage i dag, fatter jeg ikke hvorfor jeg fandt mig i det så
længe. Der er kun een forklaring: Kærlighed gør blind!
Vedkommende var også 'vant til at tingene foregik på en bestemt måde' hele
tiden, dvs. vedkommendes måde.
Skal han så også give tilladelse til, hvilke venner du må have på besøg?
Hvilke familiemedlemmer du må se? Hvilke ting du må tage med, og hvilke du
ikke må?
Det duer bare ikke i et forhold, hvor det ret beset fra starten skal og bør
være ligeværdigt.
Man snakker om tingene før man slår pjalterne sammen, og tager den derfra -
sammen!

Det endte også for mig med at vi tog os en seriøs snak om tingene, og jeg
flyttede ud.
Vi er stadig gode venner og ser hinanden, men et forhold der var så skævt
fordelt kan jeg absolut ikke anbefale *nogen*.
Hvis han virkelig elsker dig, tager han dig sgu også som du er, med kat og
det hele.
Og jeg er fuldstændig enig med Ole:
Drop den egocentrerede skidespræller og find dig en kæreste, der holder af
dig uden en masse forbehold!

Venlig hilsen

Aragorn_DK - fri OG glad - nu!

--
=================
www.welles.dk

Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-05-04 03:41

> [...]
> hvad ved jeg.
> At dømme efter hvad du har haft skrevet tidligere i tråden, er hans

Ja allergien er fup. Ingen tvivl om det.

> Jeg *har* prøvet at leve på en andens betingelser i næsten tre år, og tro
> mig: Det vil du ikke byde dig selv!

Nej det vil jeg ikke.

> Når jeg ser tilbage i dag, fatter jeg ikke hvorfor jeg fandt mig i det så
> længe. Der er kun een forklaring: Kærlighed gør blind!

Så forelsket er jeg trods alt ikke.
I hvert fald ikke efter i går kl. 17.41 hvor den famøse mail tikkede ind.

> [...]
> Og jeg er fuldstændig enig med Ole:
> Drop den egocentrerede skidespræller og find dig en kæreste, der holder af

Tja... nu må vi se...

Jeg kan vist godt begynde at se mig om efter et andet sted at bo.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Pia J

Dato : 22-05-04 12:47

Jeg synes du skulle sende ham en tilsvarende lang liste med DINE krav og se
hvad han siger til det.

Held og lykke med boligjagten.

:Pia

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 23-05-04 10:03

> Så forelsket er jeg trods alt ikke.
> I hvert fald ikke efter i går kl. 17.41 hvor den famøse mail tikkede ind.

Nu blander jeg mig også lige.
Camilla, prøv at vend den om. Hvad hvis han skulle flytte ind i DIN
lejlighed, ville han så også forlange at katten skulle væk?
Og nu skriver du at han har MAILET kravet til dig istedet for at sætte sig
ned og TALE med dig. Hvordan kommer det forhold til at køre?
Jeg har haft en kæreste der aldrig kunne tage en diskution med mindre det
blev over sms. Og hold kæft hvor bliver det trættende. Nej, drop ham på
stedet og lev dit liv sammen med din kat og du vil hurtigt tænke, hvad så
jeg dog i ham...

Hilsen Linda

Fra : Leyna

Dato : 22-05-04 02:06

On Sat, 22 May 2004 01:54:23 +0200, "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk>
wrote:

> [...]
>det virker alt for fremmed og truende for ham. Han har aldrig nogen sinde

Nu er jeg en af dem der også først fik en kæreste meget sent, men helt
ærligt, at lave en lang liste over ting der skal overholdes er altså
at skyde temmelig meget over målet.

Når man skal bo sammen er man nødt til at slække lidt på nogle regler,
for vi er jo allesammen forskellige... uanset hvor mange kærester vi
så har haft!

Jeg må indrømme, at jeg selv ville have valgt mine dyr, men kærlighed
gør jo blind.
Jeg ville råde dig til at vente med at flytte sammen med kæresten
indtil I begge er helt sikre på hvad I gerne vil, for lige pt. ser det
ikke ud til at hans første prioritet er dig (med alt hvad det
indebærer), men mere som om at hans tilværelse skal blive ved med at
se ud som den altid har gjort.
Så mit bedste råd er at vente...

Min helt personlige mening er så også, at det at ofre et elsket dyr på
kærlighedens alter vil kunne give bagslag. Du vil kunne bebrejde ham
(og dig selv) i rigtigt mange år fremover, og det er altså ikke den
bedste basis for et varigt forhold.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-05-04 03:48

> Nu er jeg en af dem der også først fik en kæreste meget sent, men helt
> ærligt, at lave en lang liste over ting der skal overholdes er altså
> at skyde temmelig meget over målet.

Nu må vi se hvad han siger når jeg ringer til ham senere i dag.
Der er jo mange løsningsmuligheder.

> Når man skal bo sammen er man nødt til at slække lidt på nogle regler,
> for vi er jo allesammen forskellige... uanset hvor mange kærester vi
> så har haft!

Det er jeg enig i.

> Jeg må indrømme, at jeg selv ville have valgt mine dyr, men kærlighed
> gør jo blind.

Jeg vil da helst beholde katten og gerne have en mere... men hvis kæresten
kunne komme med et ærligt udsagn om hvorfor han ikke kan lide katte, så
ville jeg respektere det, for SÅ MEGET betyder min kat trods alt ikke.

> [...]
> ikke ud til at hans første prioritet er dig (med alt hvad det
> indebærer), men mere som om at hans tilværelse skal blive ved med at

Ja jeg tror også vi skal vente.
En løsning kunne måske være at jeg flyttede til samme by som ham, men i min
egen lejlighed.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Puntofisken

Dato : 22-05-04 02:17

Oh my - Camilla, jeg har desværre slidt mine fløjlshandsker op så dem har
jeg været nødt til at smide. Jeg håber du kan bære over med mig *s*

> [...]
> det virker alt for fremmed og truende for ham. Han har aldrig nogen sinde

Jeg er nødt til at give Ole ret her - han lyder sq som NOGET af en
ego-centreret skidesprælle i mine ører! Bare det at han er 32 og aldrig har
haft en kæreste før, det får en klokke til at bimle MEGET højt i mit hoved.
Nu ved jeg jo af gode grunde ikke HVORFOR han aldrig haft en kæreste, og det
kan godt være det bare er mig der er "mistroisk", men det lyder som om han
er så ego-centretret at der ikke er nogen der har villet have ham. Ikke
dermed sagt at der et noget i vejen med dig fordi du er sammen med ham, slet
ikke, men han lyder sq styg i mine ører.

Jeg håber aldrig jeg kommer til at stå i din situation Camilla, det må ikke
være sjovt at være dig. Det virker som om du holder rigtig meget af ham, og
jeg ved af egen yderst bitter erfaring at når man står i den situation gør
man nogle ting som man bagefter ryster på hovedet af og tænker "hvad fik mig
til at gøre det?"

Jeg må indrømme at jeg ville ruske kæresten i nakken på bedste kattemanér så
han forstod at hvis du skulle flytte ind så kom katten med, og ellers ville
han blive taget i hoved og r** og kylet ud ..... i mine øjne er han ikke
bedre værd (nej hvor jeg lyder hellig, det er altså ikke meningen!) Jeg
håber aldrig jeg kommer til at stå i din situation, men hvis det skulle ske
en dag så tror jeg nok at jeg ville sige at hvis ikke katten måtte komme med
så ville jeg ikke flytte ind. Det hjælper også på sagerne når man har en
storspindende kat liggende på skødet mens man skriver

Trine

Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-05-04 04:04

> Oh my - Camilla, jeg har desværre slidt mine fløjlshandsker op så dem har
> jeg været nødt til at smide. Jeg håber du kan bære over med mig *s*

Jeg går heller ikke selv med handsker

> [...]
slet
> ikke, men han lyder sq styg i mine ører.

Nej ordet styg kan absolut ikke bruges i sammenhæng med min kæreste.

Jeg tror det hele skyldes to ting:
1) Kommunikationsproblemer. Han ved ikke hvordan han skal indlede en dialog
med mig om disse ting, og han vælger at skrive en liste med titlen "Følgende
vil jeg gerne" der står trods alt ikke "Betingelser for indflytning."
2) At han stadig er meget bundet til sine forældre, og sandsynligvis gør
alting på den måde han er vant til hjemmefra. Han har simpelt hen aldrig
dannet sig sin egen mening om hvordan tingene skal være, men kører videre på
hans forældres måde. Han kan simpelthen ikke forestille sig at man kan gøre
tingene på andre måder, og at en anden måde kan være lige så rigtig.

Både han og jeg har haft meget svært ved at finde venner eller bare noget
der ligner. Han har oven i købet gået i sådan nogle selvhjælpsgrupper for
ensomme unge for at lære det, men det har altså ikke hjulpet ret meget. Han
har intet netværk ud over familien.

Med venlig hilsen Camilla.

PS: Sig lige til hvis det her bliver for meget, det er en kattegruppe, ikke
en gruppe om parforhold. Vi kan evt. flytte dialogen et andet sted hen.

Fra : Flemming N.

Dato : 22-05-04 08:09

Hej Camilla,

>Både han og jeg har haft meget svært ved at finde venner eller bare noget
>der ligner.

Jeg har personligt nok haft det på samme måde, og var derfor også 32
år gammel første gang jeg fik en kæreste

Ud af det hat jeg dog lært at min kat betyder alt for mig, og er alt
for trofast til at jeg kunne finde på at skaffe mig af med den med
mindre den blev dødsyg, og der ingen anden udvej var.

Min gamle kat døede sidste år, jeg savner den helt vildt meget. Jeg
kan med sikkerhed sige at et forhold til en person der havde tvunget
mig til at skaffe mig af med min kat aldrig ville have kunnet
fungerer. Savnet af mit elskede dyr ville nemmelig overdøve alt godt
forholdet ellers kunne byde på.

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Puntofisken

Dato : 22-05-04 11:03

> Nej ordet styg kan absolut ikke bruges i sammenhæng med min kæreste.

OK godt nok så *drøner ud og renser ører*

> [...]
"Følgende
> vil jeg gerne" der står trods alt ikke "Betingelser for indflytning."

UUUUUUUUUUUUH her stritter alle mine små nakkehår! (well, gør de nu mest
fordi jeg lige er vågnet men anyway *s*)

Bare det at han vælger at skrive en mail om det (og den her er SÅ nem at
sige/skrive når man er udenforstående!), det siger mig at han er for meget
en kylling til at tage det op med sig ansigt til ansigt. Han er vel ikke
dummere end at han kan regne ud at det nok giver problemer når han siger
sådan, derfor vælger han den - i mine øjne - lette udvej og skriver det i en
mail. Jeg kender ham af gode grunde ikke, men jeg har en fornemmelse af at
det ikke er første gang i sit liv han gør ting på den lette måde - og hvis
han er så konfliktsky som jeg umiddelbart synes han virker til at være, så
tror jeg aldrig det vil gå godt med at I flytter sammen. Jeg synes det med
at finde en bolig i samme by som ham lyder som en god idé.

> [...]

gøre
> tingene på andre måder, og at en anden måde kan være lige så rigtig

AVAV, lyder slet slet ikke godt - her må jeg indrømme jeg bliver alvorligt
bange for at han vil prøve at "forme dig" så du ender med at ligne ham, hans
familie og ikke mindst hans mor.

Selv om du har haft svært ved at finde venner (og kærester??), så må du ikke
byde dig selv det her Camilla - jeg tror du vil ende med at fortryde det
hvis du sender katten videre for at kunne flytte sammen med kæresten. Prøv
den med at flytte lidt tættere på ham og se hvordan det går, det KAN jo være
at han ændrer mening hvis det stille og roligt gåt op for ham at hvis du
ikke må have katten med, jamen så vil du altså ikke flytte sammen med ham
(nu ved jeg jo ikke om det er sådan du tænker, men det tror og håber jeg da
det er. I mine øjne er INGEN mand det offer værd det ville være at opgive
katten).

Mvh. Trine
..... som vidst skal ud efter et par nye handsker

Fra : Winther

Dato : 24-05-04 13:23

"Puntofisken" <schou8@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Oh my - Camilla, jeg har desværre slidt mine fløjlshandsker op så dem har
> jeg været nødt til at smide. Jeg håber du kan bære over med mig *s*

Gad vide om han er helt normal. Hvis hans vaner er ritualer der ikke kan
brydes uden verden vælter for ham, så hold dig langt væk. At udskrive en
liste med krav til dig, det er heller ikke normalt, det lyder som typen der
går grassat når gaffeltøjet ligger skævt. Hvis han stiller så mange krav om
ting ved dig som han har lagt mærke til og vil have ændret, så er det vist
bedre han finder en med de egenskaber han ønsker sig. Grundliggende skulle
han jo helst kunne lide dig som du er, ellers bliver det for svært hvis man
skal prøve at blive en anden personlighed. Du er god nok som du er, stil dig
ikke tilfreds med en der ikke mener det samme.

Vh. Winther som håber, du tænker dig rigtig godt om nu......

Fra : Jane

Dato : 22-05-04 09:44

Crazy Camilla skrev i

> ham. Han har aldrig nogen sinde haft en kæreste før.

Det kan jeg godt forstå, jeg ville også løbe skrigende bort.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Pia Nave

Dato : 22-05-04 11:49

Crazy Camilla wrote:

> [...]
>

> Tja... jeg troede indtil i dag at jeg vidste hvad jeg gik ind til... og at
> jeg havde en kæreste der elskede mig ligesom jeg elsker ham.

Hej igen

Kan godt forstå du er snot forvirret....vi er nok også en lidt "hård"
flok herinde Men det er jo også lidt svært at have sympati for
manden når vi hverken kender ham eller kender _hans_ side af historien.
Efter at have læst indlægene igennem. må jeg indrømme at du lyder som en
vældig fornuftig pige (eller dame ) - og som en anden også skriver,
så tror jeg du skal følge din intuition bedst muligt! Det lyder som om
at du godt selv ved hvad der måske er galt. Alene det, at du ikke med
det samme farer i flint og prøver at forsvare din kæreste for enhver pris.
Jeg er sikker på at hvis i virkelig vil hinanden, så finder i også en
løsning der er holdbar for _begge_ parter

Uanset om du vælger at gå af med din kat, så tager jeg i det mindste
hatten af for, at du ikke bare af ren og skær blind kærlighed, vælger
den nemmeste udvej!! - men derimod prøver at skaffe den et godt og
blivende hjem

Pøj pøj.....

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Sanni

Dato : 22-05-04 17:30

> [...]
vaner
> det virker alt for fremmed og truende for ham. Han har aldrig nogen

Jeg siddder og tænker HVAD GØR han til gængæld????
Hvike krav og betingelser skal/vil han opfylde for dig???
Det første der sprang i hovedet på mig, da jeg læste dit indlæg var, mon
han er en slags karakterafvigende og dominerende læs undertrykkende.

Håber det løser sig til alles bedste, men jeg synes klart at du skal tænke
dig om en extra gang, inden du evt. flytter sammen med ham. Jeg tror nemlig
at katten er den første hurdle i jeres samliv.

Sanni

Fra : AEK

Dato : 23-05-04 00:24

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Han har skrevet en lang liste med en masse regler eller krav til mig som
jeg
> skal opfylde, ellers kan jeg ikke flytte ind.

Gaaaaber højt.......
Hvis ikke du er en " trold " - vil jeg mene, at det er på tide, at du finder
de " kvindelige nosser " frem!
Når du har opfyldt de 117 ting , kommer de næste 117 på bordet - glæd dig !
Godt det IKKE er mig - ok, han ville nok ikke kunne døje min type

Kan blot skrive : Vågn op, mens tid er....

/ Anya og de lokale rødder.

---

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 23-05-04 18:11

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
> det virker alt for fremmed og truende for ham. Han har aldrig nogen sinde

[snip]

Kære Camilla.

Her er et smaddergodt råd, som jeg selv fik engang, hvor jeg var i tvivl om,
hvorvidt jeg skulle flytte sammen med en kæreste: Hvis du er så meget i
tvivl, er det nok ikke nogen god idé. Tvivlen får som oftest sin næring fra
noget, der er uafklaret, og det er ikke en god basis for et forhold.

Vi kvinder har desværre en tendens til at opføre os som gulvmåtter overfor
mænd og ofrer tit utroligt meget for at få et parforhold til at gå. Med alle
din kærestes regler & krav lyder det ikke til, at han i samme omfang er
villig til at ofre, og det bliver du på et eller andet tidspunkt træt af, så
behold din kat - den giver meget mere, end den kræver.

Mvh. & go' vind Camilla Hæstrup
--
Fjern det overflødige fra min e-mailadresse.
¤ ¤ ¤ Hjemmeside: http://tranlampe.dk

Fra : JensenJS

Dato : 22-05-04 09:56

> [...]
> katte, så vil jeg skille mig af med den. Men det kræver at han giver et
> ærligt svar og ikke en masse søforklaringer.

Skrot fjolset her og nu, han er ikke værd at samle på!!!

> Men det jeg egentlig ville vide var hvordan gør man hvis man vil omplacere
> en voksen kat?
Men det lyder som om du heller ikke selv er intereseret i at have
katten, er det et godt gæt?
mvh JensenJS

Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-05-04 10:12

"JensenJS" <x@y.z> skrev i en meddelelse

> Skrot fjolset her og nu, han er ikke værd at samle på!!!

> Men det lyder som om du heller ikke selv er intereseret i at have
> katten, er det et godt gæt?
> mvh JensenJS

Hej.

Jeg vil gerne beholde katten.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : JensenJS

Dato : 22-05-04 17:21

> Hej.
>
> Jeg vil gerne beholde katten.
>
> Med venlig hilsen Camilla.

Ja det fandt jeg ud af da jeg læste videre i tråden
mvh JensenJS

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-05-04 10:27

Crazy Camilla wrote:
> Hej.
>
> Han siger nu at han ikke kan tåle kæledyr, at de gør ham forkølet.

kan sagtens være rigtigt, men hvis det er tilfældet så er det også tilfældet
at han sikkert kan nedkæmpe det med en smule allergimedicin.... køb en pakke
zyrtec til ham og bed ham "get over it"....

> Men det passer ikke, for hans familie har haft hunde i mange år, og
> dem har han godt kunnet tåle. Han har heller ikke haft problemer med
> at besøge mig i min lejlighed, hvor jeg har kat.

hvis han ingen problemer har haft hos dig, vil jeg også vurdere at han har
opdigtet det......

> [...]
> godt acceptere hvis han ikke kan lide katte, så vil jeg skille mig af
> med den. Men det kræver at han giver et ærligt svar og ikke en masse

hvorfor i alverden vil du dog skille dig af med din kat??
da jeg mødte min kæreste (som ER allergisk) havde jeg ikke kat, men havde en
bestilt som ventede på at blive gammel nok.... han brokkede sig noget, men
endte sæfølig med at elske kræet....
nu har vi så ikke mindre end 3 katte (en kort, en semilang og en langhåret)
og en ilder..... og han er STADIG allergisk, men med regelmæssig rengøring,
tid og lejlighedsvise allergipiller klarer vi det i fin stil......
det har også vist sig at han vænner sig til vores kræ inden for kort tid, så
han reelt kun har brug for pillerne ved særlige lejligheder eller hvis vi
skal ud til venner der har mere end 3 katte.....

www.vildkat.dk er mit bud

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : jytte jensen

Dato : 22-05-04 19:09

> [...]
> ærligt svar og ikke en masse søforklaringer.
>
> Men det jeg egentlig ville vide var hvordan gør man hvis man vil omplacere

Det her stinker langt væk ! Med mindre han har nogle meget vægtige
grunde til ikke at ville bo med en kat, så lyder dette som om han er ved
at vende på en tallerken, altså at at han egentlig ikke har lyst til at
flytte sammen med dig og ikke kan finde ud af og sige det direkte. Som
alle de andre indlæg har udtrykt, burde han acceptere dine katte,
simpelthen fordi han elsker dig.

Venlig hilsen
Jytte

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 21-05-04 23:32

Find en anden kæreste. Dine katte er en del af dit liv, og vil han ikke
tage det hele med, er han ikke det værd.

Med venlig hilsen
Gitte Andreasen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : fam. Ager

Dato : 22-05-04 06:51

Sådan har jeg haft det med tidligere kærester og mine hunde... (og nu kat og
hunde), at de er en del af mig og min identitet. Kunne han ikke tage dem,
ville han heller ikke kunne med mig!. take it or leave it.....
marie.

Fra : Tigerdyr77

Dato : 22-05-04 07:47

Kan du ikke klæde den ud som en dukke og lærer den at stå helt stille når
han er i nærheden?? så opdager han det aldrig *ryster på hovedet* helt 100
det skal nok virke ellers må du tivertifald godt flytte op til mig og
beholde katten *nikker ivrigt* yupper, du skal bare lige kunne lave mad og
ryde op engang imellem nøjseren, super sej idee i'gås??

btw: er der nogle der ved om hunde og katte kan sammen hvis de først bliver
ført sammen senere?? altså ikke som killinger og hvalpe... Får en Chinede
crested om et par mdr, men vil også have en Sphynx men først senere på et
tidspunkt, men vil jo gerne have at de bliver venner... Er det ligesom med
katte, at så længe man fører dem sammen indenfor deres første1 år så er der
nok ingen problemer??

Fra : Ragna

Dato : 22-05-04 08:30

Camilla skrev:
>Han har skrevet en lang liste med en masse regler eller krav til mig som
jeg
>skal opfylde, ellers kan jeg ikke flytte ind.

Hej Camilla!

Alle alarmklokker ringer, når man hører dette her!
Som andre skriver, hvad bliver så det næste?
Når du ringer til ham, bør du fortælle ham, at hvis to mennesker skal finde
ud af at leve sammen, må begge parter give efter engang imellem. Men netop
et elsket kæledyr er en så grundlæggende ting at "pille" ved, at det
antyder, at din kærestes livsværdier ligger for langt fra dine. Et dyr er
ikke bare noget, man forlanger, at makkeren skal droppe - eller mide væk -
som en død ting.
Hvis du giver efter på dette punkt, så har du vist, at du er for nem at
manipulere, og kravene til dig vil accelerere.
Jeg håber det bedste for dig - og din kat!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Bj@arne

Dato : 22-05-04 08:48

> [...]
> Hej.
>
> Jeg må alligevel ikke tage min kat med når jeg skal flytte sammen med min

Jeg synes du skal følge din intuition. Hvad er dit forhold til katten? Er
Katten vigtigere for dig end ham? Vil du leve i et forhold hvor man begynder
ligesom at lege hinandens forældre med "Det må du for mig -- det må du ikke"
Jeg synes det må kunne lade sig gøre at snakke om og på en eller anden måde
mødes på midten. Så frygtelig er en kat altså heller ikke.
Og husk..... man kan ikke få børn med dyr. SS
Hilsen Bjarne

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-05-04 08:59

> Hej.
>
> Jeg må alligevel ikke tage min kat med når jeg skal flytte sammen med min
> [...]

Der er altid flere sider af samme sag. Og jeg har skam stor respekt for folk
der fravælger dyr i deres liv.... hellere vælge fra end at passe dem
dårligt.
Synes det er synd for dig, og noget tarveligt af din kæreste at skifte
mening på den måde, nu hvor i var kommet til beslutningen om at flytte
sammen. Det har jo ikke været landets mest velbevarede hemmelighed, at du
deler dit liv med en kat.
Du må hellere finde ud af om grunden egentlig er en anden end katten.....

Håber i finder ud af det
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jane

Dato : 22-05-04 09:41

Crazy Camilla skrev i <news:40ae63e1$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Hvad gør man så?

Siger at du forresten har fortrudt at han må..
* have skæg
* gå med skjorte
* ryge
* have hund
* have stemmeret
* hvad som helst der betyder noget for ham...

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Puntofisken

Dato : 22-05-04 11:12

*LOL* Ja, om ikke andet kunne han få det smidt i hovedet for at se hvordan
han ville reagere!

Fra : Kate

Dato : 22-05-04 09:48

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in

> Hej.
>
> Jeg må alligevel ikke tage min kat med når jeg skal flytte sammen
> [...]

Der er rigtigt mange der har svaret, svar fra meget kategoriske til
mere overbærende.
Jeg må nok erkende at jeg ikke ville overveje at flytte sammen med ham.
Han må jo vide at du er en "pakkeløsning". Hvis nu han havde haft hund
og du ikke brød dig om hunde ville du så forlange at hunde kom væk før
i flyttede sammen?
Tænk på om det er rimeligt for _dig_ at opgive din selvstændighed på
forhånd. Jeg har ikke selv haft mange kærester i mit liv, men jeg ville
_aldrig_ acceptere en kæreste som ikke ville acceptere mine dyr.
Som du selv skriver så prøv evt. at finde en bolig lidt tættere på ham
så i kan ses meget og derudfra beslutte om det nu er rigtigt for jer at
bo sammen. Andre har været kærester uden at bo sammen, så det kan i vel
også.

Fra : Crazy Camilla

Dato : 23-05-04 02:02

Hej.

Det ser nu ud til at kæresten og jeg går hver til sit.
En endelig beslutning tages i morgen.

Er der nogen der har en kattevenlig Odense lejlighed på hånden? *SS*

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Jane

Dato : 23-05-04 08:58

Crazy Camilla skrev i <news:40aff813$0$237$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Det ser nu ud til at kæresten og jeg går hver til sit.
> En endelig beslutning tages i morgen.

Hvis du holder af ham så er det måske en meget drastisk
løsning. Det er vel nok at i ikke flytter sammen?
Jeg får helt ondt af dig, at du skal miste din kæreste
tror du ikke han kunne skifte mening, når han så at du
er en pige med ben i næsen og han savner dig? Hvad nu
hvis det bare var en test, for at se om du var "pigen"
i hans liv eller ej, og om du var moden nok til at stå
på egen ben og have dine egene meninger?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : jytte jensen

Dato : 23-05-04 10:01

> [...]
> En endelig beslutning tages i morgen.
>
> Er der nogen der har en kattevenlig Odense lejlighed på hånden? *SS*

Du kan få 117 forskellige gode råd og meninger om hvad du bør/skal gøre.
Men det allervigtigste er at du mærker efter inde i dig selv om hvilken
løsning der er den bedste og rigtigste for dig!
Så giv dig selv lidt tid til det.

venlig hilsen
jytte Jensen

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 25-05-04 11:08

Crazy Camilla wrote:

> Det ser nu ud til at kæresten og jeg går hver til sit.
> En endelig beslutning tages i morgen.

Camilla, jeg tror det er den rigtige beslutning du har taget

Det forvirrer mig dog lidt at han både vil have det hele på sin måde, og
samtidigt forsigtigt skriver kravene i en mail. Jeg har selv haft en kæreste
der meget gerne ville bestemme og han kunne sagtens finde ud af at råbe op,
når der var noget der ikke passede herren!
I det forhold tror jeg du vil ende med at miste dig selv og efterhånden ved
du dårligt nok hvad du selv mener. Du vil være ked af det og usikker - og
savne din kat.

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : tommy

Dato : 25-05-04 22:47

Sætter den på dyrennet.dk og qxl.dk
Jeg kom af med den ene af mine katte efter 1 uge