Andre end Tiscali til boligforening?
Fra : Morten Nielsen

Dato : 21-05-04 18:15

Hej,

Vi er en lille ejerforening med 25 boliger, som deler en 2048/512 ADSL
fra Tiscali og har gjort det i et års tid.

Det fungerer ganske udmærket med en router og switch placeret i
kælderen og nedværksstik i alle lejligheder, men folk er begyndt at
snakke om, at det kører for langsomt...

Hvem bruger I andre og er det overhovedet muligt for os at få noget
hurtigere? Jeg har set, at TDC og Cybercity har diverse
erhvervsløsninger, men det kan vores ejerforening vel ikke defineres
som, selv om det p.t. er foreningen, som står for ejer af forbindelsen
med mig som kontaktperson.

Mvh,

Morten

Fra : Hans

Dato : 21-05-04 18:29

Morten Nielsen wrote:
> [...]
> erhvervsløsninger, men det kan vores ejerforening vel ikke defineres
> som, selv om det p.t. er foreningen, som står for ejer af forbindelsen

Du kan godt få en TDC erhvervsforbindelse, f.eks. 4096/768kbit. Der skal
blot være en kontaktperson. Det samme gør sig ganske givet gældende for CC
og en G.SHDSL forbindelse.

/ Hans

Fra : Morten Nielsen

Dato : 21-05-04 22:38

On Fri, 21 May 2004 19:28:45 +0200, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

>Du kan godt få en TDC erhvervsforbindelse, f.eks. 4096/768kbit. Der skal
>blot være en kontaktperson. Det samme gør sig ganske givet gældende for CC
>og en G.SHDSL forbindelse.

Men er vi så ikke tvunget til at skulle have et fastnetabonnement hos
f.eks. TDC?

Sådan opfatter jeg
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_priser, men
måske er det bare oprettelsesprisen, der ændrer sig, hvis man ikke har
noget fastnetabonnement.

/Morten

Fra : Hans

Dato : 21-05-04 23:09

Morten Nielsen wrote:

> [...]
> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_priser, men
> måske er det bare oprettelsesprisen, der ændrer sig, hvis man ikke har

Jo det er i nok. Jeres forbindelse hos Tiscali er formodentlig på udelt rå
kobber, så der er selvfølgelig et problem. Selv om i søgte en ny forbindelse
hos CC på samme kobberpar, er det ikke sikkert i kan få det på grund af
reglerne om tilgang til rå kobber. Jeg tror i skal have fat på Tiscalis
erhvervsafdeling og høre hvad de kan gøre for jer.

/ Hans

Fra : Morten Nielsen

Dato : 22-05-04 13:08

On Sat, 22 May 2004 00:09:06 +0200, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
>reglerne om tilgang til rå kobber. Jeg tror i skal have fat på Tiscalis
>erhvervsafdeling og høre hvad de kan gøre for jer.

Jeg tror, at jeg ringer til TDC, Cybercity og Tiscali og hører, hvad
de kan tilbyde.

Tak for responsen!

Morten

Fra : - christian

Dato : 30-05-04 22:20

Ja, men TDC's ADSL må ikke deles ud til flere husstande.

Tiscalis ADSL-forbindelser må man gerne dele ud til mange husstande (sådan
var det engang - jeg ved ikke om det stadig gælder)

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-05-04 15:56

"- christian"
<cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> skrev i

> Ja, men TDC's ADSL må ikke deles ud til flere husstande.

Lagde du mærke til ordet "Erhverv" i svaret?

--
4970 Rødby * Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
<http://salg.bindernaes.dk> <http://korsaren.dk>

Fra : - cjt

Dato : 02-06-04 22:10

ja, det gjorde jeg!
Kundeservie i TDC meddeler at erhvervsabonnement tegnet af en forening IKKE
må deles ud til flere husstande!

Hilsen
Carsten

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-05-04 18:49

On 2004-05-21, Morten Nielsen <REMOVEnielsen@kardemommeby.com> wrote:

> Vi er en lille ejerforening med 25 boliger, som deler en 2048/512 ADSL
> fra Tiscali og har gjort det i et års tid.

Jeg er i samme båd.

> Det fungerer ganske udmærket med en router og switch placeret i
> kælderen og nedværksstik i alle lejligheder, men folk er begyndt at
> snakke om, at det kører for langsomt...

2048/512 er alt rigeligt til alt den mail, web, and whats not, sålænge man
holder p2p (kazaa, edonkey, osv) ude af billedet. P2p programmer kan få
_ALT_ til at føles langsomt.

Løsning: sæt en trafikshaper mellem din router og din switch. En ganske
almindelig linux maskine med 3 netkort og en lille harddisk (og evt en
kraftig cpu hvis du vil shape på baggrund af _indhold_). Virker ganske
fortrineligt.

Mvh Thomas

Fra : Brian S.

Dato : 01-06-04 21:08

En løsning kunne også være en router med qos (quality of service) der kan op
og nedpriotere forskellige former for trafik. Kig lidt på Xincom, Zyxel,
3com eller de dyre/bedste? Cisco

--
Med Venlig Hilsen

\Brian

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-05-04 22:12

Hej Morten Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> men det kan vores ejerforening vel ikke defineres som, selv om det
> p.t. er foreningen, som står for ejer af forbindelsen med mig som

Mon ikke de bruger betegnelsen "erhvervsprodukt" på ganske samme måde
som Tiscali gør (?).
Dvs. det er blot en markedsføringsfrase og intet andet - udover at
priser opgives uden moms og den slags. Men private kan lige så vel
abonnere på det som firmaer/institutioner.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-05-04 22:14

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> priser opgives uden moms og den slags. Men private kan lige så vel
> abonnere på det som firmaer/institutioner.

Typisk. Jeg glemte sætningen om, at der formentlig er noget med
"Betingelser" på de respektive websites. Der står det utvivlsomt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Søren Blom

Dato : 22-05-04 16:08

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev

> Typisk. Jeg glemte sætningen om, at der formentlig er noget med
> "Betingelser" på de respektive websites. Der står det utvivlsomt.

I kunne jo også gøre det at I købte en Twin Wan router, f.eks. Xincom
XC-DPG502 der kan kombinere to ADSL forbindelser. Så kan I bare nøjes med at
købe en linie mere til jeres forbindelse hvis der ikke er mulighed for at
opgradere den forbindelse i allerede har.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk