MS Windows
briani 27239
Start XP over 2 minutter?
Fra : RO

Dato : 21-05-04 15:58

Hej NG
Af en eller anden grund er min P4 HT 3,0 GHz (fra Aldi) med XP-prof.
begyndt at bruge mere end 2 min. på at være klar - der er så ingen problemer
herefter. Jeg har lavet systemgendannelse fra alle punker uden effekt - og
lavet shkdsk /f - indlæst SP1 flere gange, dog ikke hele XP. Hvad sker der i
øvrigt ved det? (sletter den noget på disken)
Jeg kan godt starte programmer, selvom "timeglasset" står og kører på
proceslinien og kun dér. På "skrivebordet" er pilen dér. Det er som om, der
er noget som venter på at blive loaded. CPU'en bruger i denne ventetid 0-1%,
men efter de 2 minutter går den op på ca. 30-40% nogle sekunder og makinen
er klar.
Jeg kan virkelig blive irriteret over dette og al den tid , de går med at
får styr på det.
Nogle gode råd? På forhånd tak
Med venlig hilsen Rune

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-05-04 17:18

"RO" <nospam@privat.com> wrote:

>Af en eller anden grund er min P4 HT 3,0 GHz (fra Aldi) med XP-prof.
>begyndt at bruge mere end 2 min. på at være klar - der er så ingen problemer
>herefter.

Jeg har nøjagtig samme problem med min MD-8080 fra Aldi

Det er næppe et hardware problem, men et program der 'hænger' i opstarten.

Der er flere brugere på min maskine og de andre brugere har ingen problemer. Men når jeg logger på er den syv lange og syv brede
om at starte op

Da jeg kun starter maskinen op een gang daglig generer det ikke voldsomt, så jeg har endnu ikke brug energi på at løse
problemet...

<mlr>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-04 17:19

RO skriver:

> Af en eller anden grund er min P4 HT 3,0 GHz (fra Aldi) med XP-prof.

Har du selv reformatteret den ?
Ellers er det XP home.

> begyndt at bruge mere end 2 min. på at være klar - der er så ingen problemer
> herefter.

Hvornår er den begyndt med det ?
Pludseligt eller langsomt mere og mere tid ?

> Jeg kan virkelig blive irriteret over dette og al den tid , de går med at
> får styr på det.
> Nogle gode råd? På forhånd tak

Er det ikke kortlæseren der driller ?

Prøv at luk ned og tag strømmen fra maskinen i 2 minutter.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-05-04 18:06

RO wrote:
> [...]
> sekunder og makinen er klar.
> Jeg kan virkelig blive irriteret over dette og al den tid , de går

Det kan være dit netkort, der forårsager, at den er så lang tid om at
starte. Prøv at tage netkablet ud og se, om det giver et anderledes
resultat.
Du har mulighed for at se, hvilke programmer og services, der starter ved
opstart. Skriv "msconfig" (uden paranteser) under Start -> Kør.... og se, om
der er nogle programmer under fanebladet Start, der umiddelbart ikke skal
være der.
Endelig kan det også være spyware. Prøv at hente AdAware og kør en scan af
computeren.
Jeg mindes også et eller andet omkring et program, der hedder BootVis, der
skulle gøre opstarten hurtigere, men det har jeg ikke prøvet.
Det var lige mine umiddelbare forslag, håber du kan bruge noget af det.

Søren

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-05-04 18:57

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40ae3706$0$316$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> skulle gøre opstarten hurtigere, men det har jeg ikke prøvet.
> Det var lige mine umiddelbare forslag, håber du kan bruge noget af det.

+++++++++++++++++

Med BotVis kan han også se hvilken programmer der "hænger".

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-04 19:10

On Fri, 21 May 2004 19:06:16 +0200, "Søren Nielsen"
<kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Det kan være dit netkort, der forårsager, at den er så lang tid om at

Mit umiddelbare bud er også noget med netværk. Tryk Ctrl-Shift-Esc
under opstart og se hvad der hænger systemet.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : RO

Dato : 21-05-04 20:35

Først mange tak til jer for svarene og de gode råd, som jeg vil kommentere
under et.
Nej, jeg har ikke selv formateret den, men blot opgraderet med XP-prof me
SP1. Problemet kom pludseligt længe efter.
Det virkede desværre ikke med at tage strømmen i 2 minutter. Det med om
kortlæseren hænger, har jeg ikke styr på, hvordan jeg skal finde ud af.
Jeg har med vilje ikke tilsluttet Medions PC til nettet, jeg bruger den kun
til videoredigering og lign. Jeg har kørt RegscrubXP og Regclean - det har
ikke hjulpet. Med Regclean har jeg set på, hvad der starter op - fjernet det
meste, uden at det løste noget. Så det er sat tilbage igen.

H u r r a - Mens jeg har skrevet ovenstående har jeg afprøvet forslagene
bl.a. deaktiveret - Trådløs forbindelse, 1394-forb. og LAN-forbindelsen. OG
det var præcist dette, der skulle til. Jeg kører jo ikke på nettet med
PC'en, så de behøver ikke være aktiveret. Mon det skulle betyde noget for
in/out fra videomaskine og -kamera?? Men nu booter den normalt. Tak venner.
Med venlig hilsen Rune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-05-04 09:04

On Fri, 21 May 2004 21:34:45 +0200, "RO" <nospam@privat.com> wrote:

> [...]
>in/out fra videomaskine og -kamera?? Men nu booter den normalt. Tak venner.

Det var din LAN-forbindelse der gav udslaget, kan jeg fortælle dig.
Hvis der ikke er tilsluttet noget får maskinen ikke svar når den
spørger ud på det interface.

Aktivér du bare resten af funktionerne igen.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen