Amning
Fra : Brian og Heidi

Dato : 02-05-01 08:50

Hej
For 7 uger siden fik jeg den dejligste lille pige, og det er bare lykken.
Hvad der ikke er lykke er at jeg lige siden har haft problemer med amningen.
Jeg har haft brystbetændelse 3 gang og jeg har derfor ikke mælk nok. Jeg er
begyndt at læggen hende noget mere til brystet og det har også hjulpet en
hel del, men ikke nok.
Jeg ville høre om nogen havde nogle erfaringer eller gode råd om hvordan man
får mælk produktionen op. Jeg har hørt at man kan drikke maltøl, men der må
da være noget andet!!

Med venlig hilsen
Heidi

Fra : bo nielsen

Dato : 02-05-01 18:25

Hej Heidi.
Jeg ved godt at vi får tudet ørene fulde med at vi er dårlige mødre hvis vi
ikke ammer, men for nogen er det altså ikke så nemt.
Jeg ville i din situation acceptere at det ikke skal være denne gang, og gå
helt over til flaske med modermælkserstatning. Så kan du nemlig bruge din
energi på at hygge og glæde dig over dit barn.
Venlig hilsen Nina Hald.

Ps. Det bliver ikke nemt at klare de andre specielt bedstemødre og den
generation, de kommer til at stirre og måske kommentere, men husk lige på
at det er dit valg, dit barn, og de metoder du vælger, der virker for jer.

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 02-05-01 21:50

" Brian og Heidi" <brian_heidi@spunken.dk> skrev i en meddelelse
KLIP
Hej
Har du prøvet med en mælkepumpe ?
Både for at mindske betændelsen & for at sætte mælkeproduktionen op.
Og så kan man i øvrigt købe noget der hedder ammethe. Det er vistnok i
matas.
Jeg har ikke prøvet, men en af pigerne i min mødregruppe drak en del af
det; I følge hende fik hun mere gang i mælken.
Jeg mener ikke at man skal amme for enhver pris, men heller ikke at man
skal give for let op, og du kommer nemmere af med din betændelse hvis
du ammer.
Så er der jo også lige det plus at de overskydende deller, hvis du har den
slags,
fordufter som dug for solen når du ammer.
Ved ikke om det er tom snak. Det gjorde hos mig; Til gengæld tog jeg så 5 kg
på da jeg stoppede med at amme den sidste for et år siden.
Om det så spiller ind at hun var 2 1/2 år , og ikke var meget for andet ved
jeg
ikke.
Held & lykke.
Ghita Cecilie

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 02-05-01 22:29

Hej

Noget der virkede for mig, var at tilbringe en dag i sengen sammen med
barnet, lade det lege og sutte lige så tit det gad. Efter følgende en nat
hvor det også lå der hele natten. Det satte virkelig gang i min amning.
Husk at bruge forskellige ammestillinger når du har brystbetændelse, så hele
brystet kan blive tømt.
Håber du får ordenlig gang i amningen, ellers husk man er en lige så god
mor, selvom man giver flaske

MVH Conny

Fra : Karlsson

Dato : 04-05-01 01:51

bla

Fra : Skibshoj

Dato : 04-05-01 10:35

Hej Heidi, det ville jo være godt, hvis du kunne fortsætte amningen.
Foreningen Forældre og Fødsel har ammerådgivere i hele landet, der står
parate til at hjælpe dig, prøv at klikke på http://www.fogf.dk/ og kig under
ammerådgivere.
Held og lykke med amningen!
mvh Helle Skibshøj