MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mappe for XP til at fryse
Fra : Johnny

Dato : 21-05-04 12:55

Hej

jeg har et problem, på min Windows XP pro har jeg en harddisk jeg
bruger til mp3'ere. Men der er en af mapperne på dette drev der får
maskinen til at fryse, hvis man markere mappen fryser maskinen
omgåenden, man kan hverken højreklikke eller noget andet, idet mappe
bliver rørt fryser maskinen. Har prøvet at markere den via netværk
også, dette medfører at både "serveren" og den computer jeg berører
filen fra fryser.

Hvis jeg kører antivirus, fryser maskinen igen når programmet når til
denne mappe?

Hvad skal/kan jeg gøre - regner med at skulle slette mappen, men dette
kan ikke lade sig gøre, da maskinen fryser idet mappe bliver markeret?

Det skal lige siges, at der intet problem er med nogle af de andre
mapper på samme drev, disse "virker" fint, problemet opstår kun med
denne ene mappe.

Nogen der har en ide?

På forhånd tak

Johnny

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-05-04 13:51

Johnny mumbled his insignificant opinion in:
t7rra0l4i3hnvvigqgf3u1dse0uv1qe58v@4ax.com

> [...]
> filen fra fryser.
>
> Hvis jeg kører antivirus, fryser maskinen igen når programmet når til

Kunne være en fejl i filsystemet, virus heller ikke utænkeligt.

> Hvad skal/kan jeg gøre - regner med at skulle slette mappen, men dette
> kan ikke lade sig gøre, da maskinen fryser idet mappe bliver markeret?

Har du prøvet at gøre det fra fejlsikret tilstand, eller en bootdisk ?

> Det skal lige siges, at der intet problem er med nogle af de andre
> mapper på samme drev, disse "virker" fint, problemet opstår kun med
> denne ene mappe.

Derfor kan der godt være bøvl med det aktuelle dir, prøv at køre en chkdsk
på disken eller andet lignende util.

Fra : Michael

Dato : 21-05-04 16:38

> Nogen der har en ide?

Hvis nu det viser sig ikke at være virus eller en fejl i filsystemet....

Jeg har også haft et problem med min musikmappe på D-drevet (D:\Musik).
Maskinen var pludselig meeeeeeget lang tid om at åbne mapperne. Jeg kunne se
i opgave-panelet til venstre, at Windows XP opfattede rod-mappen som en
musik-mappe, selvom der kun er musik (mp3-filer) i musik-mappen.

Jeg løste problemet, ved at skifte til de klassiske Windows-mapper. Herved
forsvinder opgave-panelet til venstre - og alle mapper åbnes hurtigt. Selv
når jeg efterfølgende skifter tilbage til opgave-panelet, opfatter Windows
XP ikke mere rod-mappen som musik-mappe.

Du skifter således:
1) Åbn en tilfældig mappe
2) Vælg Funktioner -> Mappeindstillinger
3) Vælg den rette indstilling i "Job"-sektionen [ altså IKKE i
søndagsberlingeren ]
4) OK

Hilsen Michael