Problem med ny database
Fra : Lee Hansen

Dato : 21-05-04 12:41

Hej jeg har et problem med min MySQL database jeg har en gamle
hjemmeside hos frac.dk der har jeg et forum og det er også fit
nok men du har jeg købt et domæne hos b-one.net og så kommer mit
problem når jeg køre mit gamle forum fra frac.dk over på b-one
MySQL database kør mit forum ikke meder den gemmer ikke det men
skriver i forumt og jeg har lavet om på mit brugernavn kodeord og
database i alle mine php filer jeg ved ikke om det er fordi at
frac´s database er en phpMyAdmin 2.5.5-pl1 og b-one´s er en
phpMyAdmin 2.5.6-rc1 hvad kan der være galt ?

Mvh. Lee Hansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Andersen

Dato : 21-05-04 13:54

"Lee Hansen" <Lee.hansen@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> frac´s database er en phpMyAdmin 2.5.5-pl1 og b-one´s er en
> phpMyAdmin 2.5.6-rc1 hvad kan der være galt ?

Nu er phpMyAdmin jo ingen database, men et admin værktøj til MySQL database.

Er problemet at PHP siderne ikke kan logge på MySQL?

/Kim

Fra : Lee Hansen

Dato : 21-05-04 14:18

> Nu er phpMyAdmin jo ingen database, men et admin værktøj til MySQL database.

ja okay

> Er problemet at PHP siderne ikke kan logge på MySQL?

nej den kan godt logge på MySQL men hvis man skriver noget i forum bliver det
ikke gemt og det verker godt nok på frac´s phpMyAdmin

her er mit gamle forum http://www.clanstuff.frac.dk/forum/index.php
og her mit nyde forum http://www.clan-stuff.dk/forum/index.php

og hvis du prøver og skrive noget i det nyde forum bliver det ikke gemt

Fra : Kim Emax

Dato : 21-05-04 17:57

In the news:40ae0183$0$3059$14726298@news.sunsite.dk,
Lee Hansen <Lee.hansen@ofir.dk> wrote:

> nej den kan godt logge på MySQL men hvis man skriver noget i forum
> bliver det ikke gemt og det verker godt nok på frac´s phpMyAdmin

Har du overført databasen til din B-one DB? Og har du gode tjeks på det, der
smides i databasen?

Prøv at printe den SQL statement, der indsætter i databasen ud på siden...

eller lav en mysql_query("INSERT STRING") or die(print "DB fejl: " .
mysql_error());

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Lee Hansen

Dato : 21-05-04 18:02

Du har jeg fundet du at det webhotel er følgende php indstilling sat:
register_globals = off