Sende data til flere sider
Fra : Thïngmand

Dato : 02-05-01 08:01

Kan man vha PHP sende data fra en form til flerefoskellige sider?

Eks. søge i flere forskellige søgemaskine på samme tid.

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 02-05-01 08:04

On Wed, 2 May 2001 09:01:27 +0200, Thïngmand wrote:
> Kan man vha PHP sende data fra en form til flerefoskellige sider?
>
> Eks. søge i flere forskellige søgemaskine på samme tid.

Du kan, via systemkald (system()), eller med fopen(), åbne de relevante
søgemaskiners sider, og så kigge deres resultater igennem med nogle regulære
udtryk.

--
Søren O.

There are no stupid questions, only inquisitive idiots

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-05-01 14:18

On 2 May 2001 07:03:57 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll Overgaard) wrote:

>Du kan, via systemkald (system()), eller med fopen(), åbne de relevante
>søgemaskiners sider, og så kigge deres resultater igennem med nogle regulære
>udtryk.

Det bliver desværre ikke så meget på "samme tid". Jeg har selv gået og
grublet lidt om hvordan, man bedst kører nogle programmer simultant i
baggrunden, og er enten nået frem til at man skal lade et script stå
for alt dette, eller også skal man lave noget løkke-agtigt, hvor en
while-løkker triller rundt og checker, om alle programmer i baggrunden
har givet output...

Begge dele forekommer mig lidt kræmmer-agtigt, så hvis nogle har et
pænt skelet til denne situation, er jeg selvfølgelig interesseret.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 02-05-01 14:26

On Wed, 02 May 2001 15:17:38 +0200, Peter Brodersen wrote:

> Det bliver desværre ikke så meget på "samme tid".

Jeg antager at der med "på samme tid", menes "ved hjælp af eet script", og
ikke nødvendigvis parallelt.
Perl har iøvrigt en ret så kæk fidus der kan lave parallelle requests.

--
Søren O.

If idiots could fly, IRC would be an airport

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-05-01 14:57

On 2 May 2001 13:26:21 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll Overgaard) wrote:

>Jeg antager at der med "på samme tid", menes "ved hjælp af eet script", og
>ikke nødvendigvis parallelt.

Nåja, men det var ikke det, jeg mente, og nu er det mig, det handler
om, ikke? (Nogen, der har set mit ego? Jeg har vist tabt det et sted
heromkring...)

>Perl har iøvrigt en ret så kæk fidus der kan lave parallelle requests.

.... hvilket netop har været min overvejelse, at lade PHP afvikle et
perlscript. Det føles blot "forkert", selvom det selvfølgelig er i ånd
med at man bruger de værktøjer, man føler passer én bedst til
situationen.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Larz

Dato : 02-05-01 15:28

> [...]
> perlscript. Det føles blot "forkert", selvom det selvfølgelig er i ånd
> med at man bruger de værktøjer, man føler passer én bedst til

Man kunne da også lade php afvikle et (eller flere) php-shell script, det
kræver at man (også) har php som et cgi modul ;)

Lars
--Hvis du vil maile mig, så husk at der ikke er virkelighed i min mail!---

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 02-05-01 15:38

On Wed, 2 May 2001 16:28:29 +0200, Larz wrote:

> Man kunne da også lade php afvikle et (eller flere) php-shell script, det
> kræver at man (også) har php som et cgi modul ;)

På hvilken måde afskiller det sig fra mit forslag om at eksekvere eksterne
programmer via system()?
Iøvrigt vil jeg undlade at kommentere anvendelsen af php som
kommandolinie-dims.

--
Søren O.

Ja, ja, den er god med dig.

Fra : Anders Johannsen

Dato : 02-05-01 15:45

> [...]
> alt dette, eller også skal man lave noget løkke-agtigt, hvor en
> while-løkker triller rundt og checker, om alle programmer i baggrunden

Man kunne også bruge et sprog med indbyggede tråde -- f.eks. Ruby
(http://www.rubycentral.com og http://www.rubylang.org)

/A

Fra : Erwin Lansing

Dato : 02-05-01 09:19

eller brug f.eks. http://alan.dnsq.org/bigmeta/

--
Erwin Lansing       --       abe.fnidder.dk