Vådfoder
Fra : Melanie

Dato : 20-05-04 19:03

Hej ng

Jackie har haft store problemer med opkast. Laaaaang historie, men har
skrevet om den her, hvis nogen husker det. Vi har nu fundet ud af at hvis vi
giver hende vådfoder er der ingen problemer, men den billige vådfoder fra
Netto er vel ikke god nok?? Før fik hun Eukanuba tørfoder, hvad er der som
alternatil i vådfoder?

Håber nogen kan hjælpe os...

Mvh Melanie

Fra : Jimmy

Dato : 20-05-04 19:22

"Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in message
> [...]
> Netto er vel ikke god nok?? Før fik hun Eukanuba tørfoder, hvad er der som

Jeg aner ikke hvad vådfoder er, men det kan måske hjælpe, hvis I hælder vand
på tørfoderet en halv time før I serverer det.

Tyson er væsentligt mere interesseret i tørfoder med vand end ren tørfoder.

Mvh
Jimmy

Fra : Melanie

Dato : 20-05-04 20:42

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message

> Jeg aner ikke hvad vådfoder er, men det kan måske hjælpe, hvis I hælder
vand
> på tørfoderet en halv time før I serverer det.

Vådfoder= dåsemad

> Tyson er væsentligt mere interesseret i tørfoder med vand end ren
tørfoder.

Har prøvet, det kommer op igen, = opkast

Ellers godt forslag

> Mvh
> Jimmy

Mvh Melanie

Fra : Is

Dato : 21-05-04 00:12

> Har prøvet, det kommer op igen, = opkast
>
> Ellers godt forslag
---

Hvor meget gir du den af gangen ??

Sluger den maden ? eller spiser den det lidt afgangen ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Melanie

Dato : 21-05-04 08:26

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote in message

> ---
>
> Hvor meget gir du den af gangen ??

Deler dagsretionen op i ca. 5 potioner

> Sluger den maden ? eller spiser den det lidt afgangen ??

Den sluger det helt, næsten uden at tygge

> --
> Venlig hilsen
> Erik Isager

Mvh Melanie

Fra : Is

Dato : 21-05-04 18:46

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse

> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote in message

> Deler dagsretionen op i ca. 5 potioner

---
Det synes jeg er godt -

---

> Den sluger det helt, næsten uden at tygge
---
Forestil dig hvordan din mave ville opføre sig hvis du slugte en portion
tørre havregryn !!!

Når det går så hurtigt mener jeg det er vigtigt at tørfodret er blødt op
først , så den får den mængde væde der passer portionen - heller formeget
end forlidt , sammen med fodret !!

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : J. Jensen

Dato : 20-05-04 19:23

> [...]
> Netto er vel ikke god nok?? Før fik hun Eukanuba tørfoder, hvad er der som

Svar : Min lille hund får ½ vådfoder og ½ tørfoder.
Vådfoderet er " Cesar " som f. eks Kvickly forhandler.
Der er flere forskellige slags at vælge imellem.
Tørfoderet er " Olivers "
Den kombination kører fint.

J.J.

Fra : fam. Ager

Dato : 20-05-04 21:14

> [...]
> Netto er vel ikke god nok?? Før fik hun Eukanuba tørfoder, hvad er der som

Hej melanie!

Hvad med at skrotte det færdigkøbte og lav din egen luksus mad?, hunden vil
elske det. Og du kan lave det som skånekost, for en periode, hvis det er som
hun har sart mave.
1del kallun(komave), kylling, indmad, fisk, med ben og hele pivtøjet, det
skal bare være råt.
1del ris, kornprodukter, eller pasta,
1 del rå blendede grøntsager, hvad du nu har,- gulerod, broccoli, lidt frugt
osv.
et skvæt olie og vitaminer, så er den fin!.
Det har også en "våd" konsistens, som du selv kan regulere.

Jeg vil gerne være dig behjælpelig med råvarene, hvis du er interesseret!...

mvh. Marie

Fra : Ann Nielsen

Dato : 20-05-04 22:01

Min lille hvalp får råt mad. Han har ikke ville spise noget som helst andet
end "menneske"-mad, i det hele taget var mad noget som han ihvertfald ikke
var interesseret i! Nu får han råt og teer sig snart som en labrador ædende
hund - og ved du hvad - det er SÅ SKØNT! Jeg kan kun anbefale det til alle
andre ejere af hunde og katte :)

Hilsen

Ann

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-05-04 08:56

On Thu, 20 May 2004 22:14:29 +0200, "fam. Ager"
> [...]

>Det har også en "våd" konsistens, som du selv kan regulere.
>
>Jeg vil gerne være dig behjælpelig med råvarene, hvis du er interesseret!...

hvor køber du billig kalun ? og hvad giver du for det ?

iøvrigt skal det da også nævnes om (barf) at når hunden har vænnet sig
til råt kød får den et meget stærkere imunforsvar

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : fam. Ager

Dato : 21-05-04 18:23

> hvor køber du billig kalun ? og hvad giver du for det ?
Hej!
Jeg har en fræk aftale med vores håndværksslagter....100,- for en hel
sæk..ha-ha, ja det lyder makabert, men det er nu ikke så slemt!!, der er ca.
20-25kg. i sådan en komave. det bliver så groft hakket, og frosset i
portioner.
venligst marie.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-05-04 20:25

> [...]
>sæk..ha-ha, ja det lyder makabert, men det er nu ikke så slemt!!, der er ca.
>20-25kg. i sådan en komave. det bliver så groft hakket, og frosset i

får du så 20-25 kg for 100kr ? hvis jeg forstår det rigtigt så er det
jo mere end billigt, jeg kan ikke engang huske hvad jeg selv gav sidst
men det var vist 50kr for højst 5kg og så er det jo ikke så sjovt
der er ikke meget tilbage når det er tøet op

Fra : fam. Ager

Dato : 21-05-04 20:42

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men det var vist 50kr for højst 5kg og så er det jo ikke så sjovt
> der er ikke meget tilbage når det er tøet op
Jeps!!, det er en ok pris!, og når man så regner med at det skal blandes med
op med lige dele af de andre ingredienser, ja,,,så er prisen rigtig god!!.
men der er så også arbejde med det!.
men jeg har også købt det i vist nok 3 kg. poser fra dandog, til ca.50kr.
marie