Ro på!
Fra : David Rasmussen

Dato : 20-05-04 13:00

Min kæreste og jeg overvejer at tage ud og ro eller sejle i kano eller
lignende snart, altså bare nogle timer en eller anden dag. I den
forbindelse kunne jeg godt tænke mig nogle forslag til hvor det kunne
foregå hende, samt nogle oplysninger om hvor meget det koster, og om man
betaler per time eller hvordan.

1) Vi bor på Amager. Hvilke steder i "nærheden" (Storkøbenhavn) er
relevante?

2) Skal man ro eller sejle i kano?

3) Hvad koster det, og betaler man per time eller hvordan?

4) Vi kunne godt tænke os et sted med lidt sjove forgreninger og
forskellige "veje" at sejle, så det ikke bare er at følge vejen hele
tiden. Hvilke steder er gode?

Jeg kender selv til Esrum Sø ved Fredensborg slotspark og Lyngby Sø. Der
er vist også noget ved Farum og Suseåen (sp?).

/David

Fra : Jane

Dato : 20-05-04 15:35

David Rasmussen skrev i <news:40ac9dc1$0$169
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> 3) Hvad koster det, og betaler man per time eller hvordan?

For http://www.nkc.dk/ gælder det at
Kontingent for indmeldelsesår m/kajakskole er 1500 kr.

> Jeg kender selv til Esrum Sø ved Fredensborg slotspark og Lyngby Sø. Der
> er vist også noget ved Farum og Suseåen (sp?).

Og de bruger Sueåen nogle gange.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-05-04 15:41

Jane wrote:
> David Rasmussen skrev i <news:40ac9dc1$0$169

> For http://www.nkc.dk/ gælder det at
> Kontingent for indmeldelsesår m/kajakskole er 1500 kr.

> Og de bruger Sueåen nogle gange.

Men nu var det jo bare noget vi ville gøre en enkelt dag, ikke noget med
indmeldelse eller lignende. Bare en hyggelig tur på vandet med madpakke etc.

/David

Fra : Jane

Dato : 20-05-04 15:57

David Rasmussen skrev i

> Men nu var det jo bare noget vi ville gøre en enkelt dag, ikke noget
> med indmeldelse eller lignende. Bare en hyggelig tur på vandet med
> madpakke etc.

En gang om året har de noget hvor man kan få lov at komme med
selvom man ikke er medlem, men jeg kan ikke lige finde rundt i
deres hjemmeside - det bliver muligvis d. 8. juni men de skal
først blive helt enige på næste bestyrelsesmøde (mandag).

Jane - der ikke ved en pind om kano/kajak men kender en
--
æbleskrog.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-05-04 16:02

Jane wrote:

> [...]
> deres hjemmeside - det bliver muligvis d. 8. juni men de skal
> først blive helt enige på næste bestyrelsesmøde (mandag).

Okay, men jeg havde indtryk af at man mange steder bare kunne komme og
leje en robåd for en eftermiddag og sejle lidt rundt i den, uden at være
medlem noget sted. Det er noget i den stil jeg leder efter. Det er i
hvert fald det man kan ved Esrom sø.

/David

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 20-05-04 17:32

Thu, 20 May 2004 14:00:00 +0200, skrev David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> i dk.fritid:

> [...]
>betaler per time eller hvordan.
>
>1) Vi bor på Amager. Hvilke steder i "nærheden" (Storkøbenhavn) er

Det første sted, der falder mig ind er bådudlejningen ved Frederiksdal
(ved Furesøen), hvor de både lejer alimdelige robåde og kanoer ud. Du
kan så vidt jeg ved både sejle ned ad mølleåen eller ud på Furesøen
(alt efter hvilken side af slusen du starter fra).
Du kan læse mere her:
http://www.frederiksdal-kanoudlejning.dk/

--
mvh Gitte Sørensen gydda@sol.dk

Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Birgit J

Dato : 20-05-04 20:37

http://www.brobykanoudlejning.dk/

måske en mulighed.
mvh
Birgit

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 21:03

> [...]
> betaler per time eller hvordan.
>
> 1) Vi bor på Amager. Hvilke steder i "nærheden" (Storkøbenhavn) er

Lyngby sø, Bagsværd sø, og Furesøen er dejlige steder. Der er bus fra Lyngby
station direkte til begge kanoudlejninger. Ved Frederiksdal er der endvidere
mulighed for at leje en robåd.

> 2) Skal man ro eller sejle i kano?

Kano! Hvis I spørger mig...
Kano er sjovt, den er let at sejle, og med en smule instruktion, kan I nøjes
med en der sejler kanoen, mens den anden daser i bunden af kanoen. Jeg synes
det er lettere at padle alene, end når man er en i hver sin ende af kanoen.
Det er ikke spor svært, og i roligt vejr heller ikke ret anstrengende.

Robåd kræver lidt mere, af den der sidder ved årerne. Den er tungere at
trække gennem vandet, giver nogle grimme vabler, og er sværere at manøvre
med.

Men det er jo en smagssag...

> 3) Hvad koster det, og betaler man per time eller hvordan?

Der er både Nybro: http://www.nybro-baadudlejning.dk/ og
http://www.frederiksdal-kanoudlejning.dk/

Priserne er nogenlunde ens begge steder. Man kaan begge steder vælge mellem
timebasis og forskellige "timepakker", fx seks timers leje. Tiden går
lynhurtigt, så seks timer for 275 kr. kan godt anbefales.

> 4) Vi kunne godt tænke os et sted med lidt sjove forgreninger og
> forskellige "veje" at sejle, så det ikke bare er at følge vejen hele
> tiden. Hvilke steder er gode?

Fra Nybro har I mulighed for at sejle på Bagsværd Sø, Lyngby sø og Mølleåen.
Jeg er ikke sikker på, at bådene fra Nybro må befinde sig i Furesøen, men
hvis de må, så er der en sluse man skal igennem.
Der er flere gode landgangssteder langs søbrederne og langs Mølleåen.

Fra Frederiksdal har I både mulighed for søerne + Mølleåen, samt Furesø. Man
kan også komme til Farum sø fra Furesøen, men igen, jeg er ikke sikker på,
at både fra Fredriksdal må sejle på Farum sø. Det må I forhøre nærmere om
hos udlejerne.

> Jeg kender selv til Esrum Sø ved Fredensborg slotspark og Lyngby Sø. Der
> er vist også noget ved Farum og Suseåen (sp?).

Fandt dette om bådudlejning ved Farum Sø:

Bådudlejning ved Farum Sø
Åben maj til september. Farumgårds Allé 32. Parkering ved Fiskebækhus.

Der er rigeligt med oplevelser på vandet heroppe ved søerne.

Rigtig god tur, det er skønt at sejle i kano

Tina