Tiscali Mail
Fra : Ib

Dato : 20-05-04 09:30

Er jeg den eneste der har problemer med Tiscali's mail-server i
øjeblikket? Ja, faktisk siden i forgårs aftes? I øjeblikket går der over 9
minutter for at komme ind på deres webmail, hvis jeg da overhovedet kan
komme ind...

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 19:29

On Thu, 20 May 2004 10:29:41 +0200 skrev Ib <Ib@hej.dk> .

> [...]
>minutter for at komme ind på deres webmail, hvis jeg da overhovedet kan

Nej, du er ikke den eneste. Jeg tog mig sammen til at kontakte dem telefonisk.
Efter ca. 20 min kom jeg igennem, og fik bekræftet at der var problemer...at jeg
kunne have fået samme besked ved at lytte til deres telefonsvaremaskine...

Hvad jeg ikke kunne få dem overtalt til var at sætte en besked op på deres
driftstatus side....gætter på det skyldes de helst ikke vil efterlade beviser på
at centrale dele af deres ydelser ikke virker.

Det er DYBT bekymrende at en ISP ikke vil stå ved at der er problemer, men
hellere vil feje det ind under gulvtæppet...jeg tror at tiscalis dage er ved at
være talte hvis ikke der kommer styr på kerneydelserne...sagt med vemod, har
trods alt været med siden dagene i Livjægergade...

Martin

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-05-04 19:51

<Martin Østerberg> wrote in message
> [...]
har
> trods alt været med siden dagene i Livjægergade...

De må altså også spare meget tid ved at sætte et besked op på dres
driftside. Jeg har mailet til alle mulige adresser i dag hos tiscali.dk,
support, kundeservice, tiscali etc etc fordi jeg regnede med at de IKKE var
klar over problemerne.

Jeg håber ikke at jeg har mistet for mange vigtige mails. Godt nok surt

Men så må man jo håbe, at nogle af spamafsenderne rydder mig fra deres
lister når de får en user unknown.

Jesper

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-05-04 21:04

Hej Martin Østerberg, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Nej, du er ikke den eneste.

Prøv nu, Martin.

Jeg tjekkede ved 21.30-tiden for første gang siden sidst på
eftermiddagen. Den fløj igennem samtlige konti som en greyhound.
Lidt måbende prøvede jeg igen - og med samme resultat. Derefter en god
håndfuld gange blandet over en 5 minutter - alt kørte på skinner.

Jeg prøvede lige igen (for når man snakker om det... ja, du ved ;)
umiddelbart før jeg skrev dette her - dvs. ved knapt 22-tiden - og hele
molevitten fungerede *stadig* perfekt.

> [...]
> på deres driftstatus side....gætter på det skyldes de helst ikke
> vil efterlade beviser på at centrale dele af deres ydelser ikke

Jeg gætter på, at annonceringsprogrammet har været med i kokssækken.
(Bl.a. dnews er jo også ramt, omend den efter sigen skulle være i gang
igen og ved at samle op).

Men det er kun gætteri.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 20-05-04 21:30

On Thu, 20 May 2004 22:04:05 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Jeg tjekkede ved 21.30-tiden for første gang siden sidst på
>eftermiddagen. Den fløj igennem samtlige konti som en greyhound.

Spændende. Jeg er så småt begyndt at få lidt mail ind, men
tilsyneladende med cirka en halv times forsinkelse på.
Jeg har endnu ikke fået mine egne testmails igennem.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-05-04 22:48

Hej Mikael Ejberg Pedersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Spændende. Jeg er så småt begyndt at få lidt mail ind, men
> tilsyneladende med cirka en halv times forsinkelse på.
> Jeg har endnu ikke fået mine egne testmails igennem.

Der ligger helt sikkert et enorm ophobning, der lige skal have en
rum tid for at rulle igennem. Se evt. den mere udførlige
<http://news.ter.dk/?article=%3CGt8rc.837%24Vf.16108@news000.worldonline.dk%3E&server=news.tiscali.dk>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 21:42

On Thu, 20 May 2004 22:04:05 +0200 skrev Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> .

>Prøv nu, Martin.

Har jeg gjort, og ja, det virker tilforladeligt nu.

>Jeg gætter på, at annonceringsprogrammet har været med i kokssækken.
>(Bl.a. dnews er jo også ramt, omend den efter sigen skulle være i gang
>igen og ved at samle op).
>
>Men det er kun gætteri.

Det var nu ikke den forklaring jeg fik på at der ikke var noget på driftsiden da
jeg ringede ind...men hvor kunne de mennesker dog hjælpe sig selv gevaldigt hvis
de meldte ud når der var problemer. Har netop nu været forbi driftsiden, og kan
se der (mere end et døgn efter problemet opstod) ER kommet en driftinfo.

Jeg er nu i tvivl om jeg er røget af nyhedsbrevslisten...har fået en warning fra
denne fætter af:

"Hej! Dette er ezmlm programmet. Jeg håndterer image-club@list.wol.dk listen."

Han kunne ikke putte breve i min postkasse da han fik dette svar igen:

"212.54.64.159 does not like recipient.
Remote host said: 550 RCPT TO:<xxxxxxxxxxxxxx@image.dk> User unknown
Giving up on 212.54.64.159."

Denne pudsige oplevelse skete d. 18/5, så jeg vover den påstand at problemerne
er for store til at de kan ligge under et hvilket som helst gulvtæppe.

Hyggeligt at se dig Rudi....et par dage siden sidst...

VH Martin

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-05-04 22:45

Hej Martin Østerberg, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Det var nu ikke den forklaring jeg fik på at der ikke var noget på
> driftsiden da jeg ringede ind...

Nej, det forstod jeg. Men udover jeg som nævnt kun gættede, er det
muligvis også et spørgsmål om, hvem du snakkede med. Det er
formentlig kun et udpluk i Teknik, der har haft blot den vageste
anelse om, hvad der mere eller mindre var fisk, endsige arten af den
fisk.

> [...]
> meldte ud når der var problemer. Har netop nu været forbi
> driftsiden, og kan se der (mere end et døgn efter problemet

Yeps. Og hvis du ser det originale indlæg i annonceringsgruppen,
begynder du måske også at hælde til mit gætteri. Bemærk dato,
tekst o.l. i det (som jo ikke leveres på væppen):
<http://news.ter.dk/?article=%3CGt8rc.837%24Vf.16108@news000.worldonline.dk%3E&server=news.tiscali.dk>

> Jeg er nu i tvivl om jeg er røget af nyhedsbrevslisten...har fået
> en warning fra denne fætter af:

Du kan da altid tilmelde dig via væppen igen, hvis det viser sig
at være tilfældet. (Tjek annonceringerne. Kommer der ikke noget
fra Image-Club - eller hvad den end hedder nu - omkring samme
tidspunkt, er du røget ud og kan således blot tilmelde dig igen).

> Denne pudsige oplevelse skete d. 18/5, så jeg vover den påstand at
> problemerne er for store til at de kan ligge under et hvilket som
> helst gulvtæppe.

Enig. Og der er mange andre indicier på, at det har været (og delvis
måske stadig er, omend ved at lette markant) ret stridt at stå med
skruetrækkerne.
Påfaldende er det ikke mindst, at hverken Corell, Theis eller Legart
har postet noget som helst, da disse som bekendt godt kan være
snakkesalige, når mange begynder at poste løs.

> Hyggeligt at se dig Rudi....et par dage siden sidst...

Yeps. Og bestemt i lige måde

Jeg har faktisk set en del indlæg fra dig. Men de har alle været
af slagsen, så der ikke ville være noget relevant at kommentere.
Én ting er at lave off-topic-indlæg i tiscali.dk-hierarkiet i
både tide og ikke mindst utide. Men det virker lidt mere som
en hest på tværs af vejen i dk-hierarkiet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 20-05-04 22:40

> [...]

beviser på
> at centrale dele af deres ydelser ikke virker.

Ej comon .. det kunne vel være fordi problemet ikke har været vurderet
til at være af en karakter så det behøvede at komme på drift siden ..

> [...]
vemod, har
> trods alt været med siden dagene i Livjægergade...

Hvordan kan det være at hver gang en brokker sig over noget skal
vedkommende altid drage den faktor ind at han har været kunde så og så
længe - hvad har det med noget som helst at gøre?

Mikkel

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 20-05-04 22:54

> deres
> beviser på
>
> Ej comon .. det kunne vel være fordi problemet ikke har været vurderet
> til at være af en karakter så det behøvede at komme på drift siden ..

Når afsenderen får at vide at ens mailkonto ikke længere eksisterer, så er
det MEGET alvorligt. Det samme skete for et stykke tid siden (hvornår var
det nu det var ?) og der var der heller ingen information fra Tiscalis
side... Kun afviste emails...

> [...]
> vedkommende altid drage den faktor ind at han har været kunde så og så
> længe - hvad har det med noget som helst at gøre?

Det er fordi vi er nogen som kan huske dengang Image Scandinavia var
Danmarks bedste internetudbyder. Det er altid dejligt at tænke tilbage på de
gode gamle dage.

Niels Dybdahl

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 06:53

On Thu, 20 May 2004 23:53:37 +0200 skrev "Niels Dybdahl"
<niels@fjern.dettedybdahl.dk> .

>Det er fordi vi er nogen som kan huske dengang Image Scandinavia var
>Danmarks bedste internetudbyder. Det er altid dejligt at tænke tilbage på de
>gode gamle dage.
>
>Niels Dybdahl

Var det ikke fordi jeg havde været på nattevagt (uden adgang til usenet) havde
jeg svaret Mikkel selv, men du gør det så godt at jeg blot vil føje en lille
kommentar til...

Når lokummet stod i mandshøje flammer i Image Scandinavia (og det skete mere end
en gang... ), var Frank meget tit med på fronten for at informere, ja endog
bede os burgere om at hjælpe....det gjorde forskellen. Idag har man en
fornemmelse af at Tiscali Danmark ikke giver sine kunder den service de
fortjener. Jeg har, dengang jeg var opkoblet via Tiscali, ikke forsømt nogen
lejlighed til at kritisere informationsnivauet i de interne nyhedsgrupper efter
man fik en ny informationschef. Jeg kan næsten fornemme at han stadig er
der....beskæmmende.

Idag (21/5) får jeg et nyhedsbrev afsendt d. 19/5.....helt
ærligt....NYHEDsbreve... med 2 dages forsinkelse....det er i mine øjne et tegn
på at der er noget rivende galt hos Tiscali.

VH Martin (med et tidligere kundenummer under 50)

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 07:44

On Fri, 21 May 2004 07:52:51 +0200 skrev Martin Østerberg <> .

>Idag (21/5) får jeg et nyhedsbrev afsendt d. 19/5.....helt
>ærligt....NYHEDsbreve... med 2 dages forsinkelse....det er i mine øjne et tegn
>på at der er noget rivende galt hos Tiscali.

Ret skal være ret....brevet var afsendt 20/5, men den der havde sendt brevet
havde skrevet 19/5 i overskriften....beklager denne fejl

VH Martin