Hvilken start er bedst?
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 01:34

Hej NG
Jeg har nu et stykke tid læst med i denne gruppe og også læst IDG-hæftet
"Start på PHP", for at blive klogere. Formålet med dette er at kunne lave et
debatforum med medlemslogin og til dette har jeg downloadet phpBB-202,8a fra
http://www.phpbb.com som jeg har fået anbefalet.
For nu at komme godt fra start som total nybegynder og ikke glad for
engelske manualer er der så nogen her der kan sparke mig i den rigtige
retning?

--
Hilsen Mia
www.jalo-smykker.dk

Fra : Lars K.

Dato : 20-05-04 08:27

In article <40abfd1a$0$532$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "Mia J"
<sluddermor> says...

http://www.webcafe.dk/artikler/php/
--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 10:49

"Lars K." skrev i en meddelelse:
> http://www.webcafe.dk/artikler/php/

Hej
Tak for rådet. Den er dansk og jeg vil kigge nærmere på den.

Fra : Ahmed Jannuse

Dato : 20-05-04 15:26

Mia J wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> For nu at komme godt fra start som total nybegynder og ikke glad for
> engelske manualer er der så nogen her der kan sparke mig i den rigtige

Jeg har leget meget med phpBB, og har lidt styr på det.
Men hvad er det lige du skal have hjælp til ??

Med Venlig Hilsen
Ahmed
www.mobifon.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 11:09

"Ahmed Jannuse" skrev i en meddelelse:
> Jeg har leget meget med phpBB, og har lidt styr på det.
> Men hvad er det lige du skal have hjælp til ??

Hmmmm ja bare jeg vidste det. Det er nok noget med at bruge både livrem og
seler.
Jeg skal lægge dette forum ind på min venindes site, som ligger hos
Jepponet. Så vidt jeg kan se skal der bestilles nogle tillægsting hos dem og
det ville jeg jo helst vente længst muligt med for sæt nu at jeg må opgive
projektet fordi det er for svært.
Jeg håbede måske at jeg kunne kigge det hele ordenligt igennem hos mig selv,
prøve at forstå systemet og lave diverse tilretninger inden jeg meldte klar
til veninden, men jeg bliver forvirret når jeg læser forskellige steder.
Noget med linux, apacheserver og andre spændende ord. Jeg har en helt
almindelig Win XP pro og har nu set at man vist nok kan hente et eller andet
i den forbindelse så det vil jeg kigge nærmere på.
Jeg var vel også lidt skræmt over at gå i gang med lige netop phpBB, hvis
der nu ikke var nogen der kendte det her i gruppen, men dit navn har jeg set
flere gange i de forskellige indlæg og håber at du og evt. andre så kan
besvare alle de (sikkert tåbelige) spørgsmål der kommer hen ad vejen.

Fra : Henrik Kirk

Dato : 21-05-04 11:49

> [...]
> flere gange i de forskellige indlæg og håber at du og evt. andre så kan
> besvare alle de (sikkert tåbelige) spørgsmål der kommer hen ad vejen.

For at koerer phpbb skal du rigtigt nok have apache, php og mysql
installeret men der ligger rigtig mange guides til det paa nettet.
Har ikke lige kunne finde nogen paa dansk men her er en engelst
http://www.mjmwired.net/resources/apache-windows.html

Den skulle vaere lige til at gaa til. Saa det er bare at komme igan.

--

/Henrik Kirk webmaster 1900mtb.dk
-----------------

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 16:38

"Henrik Kirk" skrev i en meddelelse:
> [...]
> http://www.mjmwired.net/resources/apache-windows.html
>
> Den skulle vaere lige til at gaa til. Saa det er bare at komme igan.

Kan jeg bare installere disse ting når jeg kører Win XP uden at det påvirker
dette?

Fra : Bjarne

Dato : 21-05-04 15:13

Din winxp er ikke noget problem, da du formodenligt vil
ligge phpBB op på jepponet. Spørgsmåler er vel mest om phpBB
kan installeres på jepponets server - de bruger vist ikke
apache servere ?

/Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 16:36

"Bjarne" skrev i en meddelelse:
> Din winxp er ikke noget problem, da du formodenligt vil
> ligge phpBB op på jepponet. Spørgsmåler er vel mest om phpBB
> kan installeres på jepponets server - de bruger vist ikke
> apache servere ?

Hej
Er lidt forvirret..... Skal phpBB bruge Apacheserver eller skrev du det
fordi det var noget af det jeg nævnte i det tidligere indlæg?

Fra : Bjarne

Dato : 21-05-04 19:56

Mia J wrote:

> Hej
> Er lidt forvirret..... Skal phpBB bruge Apacheserver eller skrev du det
> fordi det var noget af det jeg nævnte i det tidligere indlæg?

UNDSKYLD ! jeg vrøvler - glem det - selvfølgeligt kan phpBB
køre på en site som kan køre php.

Bjarne
It's hard to think of me as the end result of millions of
years of evolution.