Skift fra Access til MySQL database
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 20-05-04 01:17

Jeg er med-webmaster på en hjemmeside hvor vi netop har fået lagt det hele over
på et andet webhotel fordi det andet ikke understøttede nogen som helst form for
database. Det webhtel vi har valgt at benytte er B-One, som kun understøtter
MySQL og ikke Access. Det er lidt et problem da nogle af de nye ting som vi
gerne have lagt op er noget jeg har sidet og stykket sammen på min egen computer
mens vi havde det andet webhotel, og det er derfor lavet til Access.
Så mit sørgsmål er: Hvor meget skal jeg ændre i mine koder for at de kan kører
med en MySQL-database i stedet for Access? Det giver jo sig selv at selv delen
hvor der etableres forbindelse til databasen er anderledes, men den del af koden
har jeg...er der andre ting som skal ændres eller kan jeg bare ruge min
''gamle'' kode som den er.

På forhånd TAK!

--
Simon Moore Højer

Fra : Jan Bachman

Dato : 20-05-04 07:12

>Så mit sørgsmål er: Hvor meget skal jeg ændre i mine koder for at de kan kører
>med en MySQL-database i stedet for Access?
Der er risiko for rigtig meget!!!

Det afhænger af hvor kompleks din SQL er, og hvor mange SQL-udtryk du
har.

Alle databasesystemer benytter hver deres dialekt af SQL.
Forespørgsler på den ene kan ikke nødvendigivs køre på den anden uden
justeringer.

Hvor vælge et webhotel der ikke understøtter jeres hjemmeside?
Skift da med det samme. Hellere miste de håndører B1 koster, end
spilde en uge på at omkode SQL (især når du ikke kender MySQL
dialekt). Med mindre du selvfølgelig vil lære noget nyt

/Jan

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 23-05-04 15:25

> Hvor vælge et webhotel der ikke understøtter jeres hjemmeside?
> Skift da med det samme.

Havde egentlig også helst set at vi brugte www.unoeuro.com, som netop
understøtter Access, men beslutningen var ikke min, da jeg kun er med-webmaster
og ikke administartor.

Fra : pepss

Dato : 23-05-04 16:14

"Simon Moore Højer" skrev
> Hvor meget skal jeg ændre i mine koder for at de kan kører
> med en MySQL-database i stedet for Access?

jeg har selv skiftet fra Access til MySQL og det var nu ikke så slemt!
Det gav også nogle andre fordele da Access jo endelig ikke er til "server
brug".
så har du ikke det helt vilde sql i din kode skulle det være til at gå til!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 14:09

On Thu, 20 May 2004 02:17:03 +0200, "Simon Moore Højer"
<simonhoejer@hotmail.com> wrote:

> [...]
>har jeg...er der andre ting som skal ændres eller kan jeg bare ruge min

Som pepps skriver: hvis dine SQL-udtryk er mere eller mindre ordinære,
så er det stort set kun din connection string, som skal ændres.

Min egen erfaring er, at det er piece of cake.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk