Rød bar plet ved numsehullet?
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-05-04 21:13

Hejsa

Jeg må indrømme jeg er noget bekymret...........................

Nicki har fået en rød bar plet ved numsehullet. Pletten er hård og meget
rød. Det føles nærmest som en byld eller en knude. I starten var det ikke så
slemt, men vi synes den er blevet større og mere rød . Jeg ringede til
dyrlægen i dag som sagde at jeg skulle købe noget levertransalve el.
kopattesalve og smørre på for at tage irritationen ( han kører numsen hen ad
gulvet ). Det har vi nu gjort her til aften og nu virker der somom han er
blevet mere irriteret. Han er meget slukøret og virker ikke som han plejer,
ligger bare. Og går han rindt, sætter han sig hvert andet øjeblik.

Vi har lige været på vores aftens tur, og her virkede han præcis som han
plejer, glad og havde travlt med at snuse rundt. Nu er vi så hjemme igen, og
så fortsætter han med at være slukøret og mut.
Efter hans tur plejer han at spise sin mad og drikke vand, her er der heller
ikke nogen forandring.

Som sagt må jeg indrømme jeg er en smule nervøs, og jeg har aller mest lyst
til at kører ham til dyrlægen med det samme, men er det at overreagere? han
er jo ikke døden nær.

Hvad gør en klog

Mange bekymret hilsner fra

Bolette

Fra : Broegger

Dato : 19-05-04 21:25

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev

<snip>
> Som sagt må jeg indrømme jeg er en smule nervøs, og jeg har aller mest
> lyst til at kører ham til dyrlægen med det samme, men er det at
> overreagere? han er jo ikke døden nær.
>
> Hvad gør en klog

Det lyder som tilstoppede analkirtler. Så vidt jeg ved kan man tømme dem ud
selv. prøv at søge på det.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-05-04 22:01

"Broegger" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Det lyder som tilstoppede analkirtler. Så vidt jeg ved kan man tømme dem
ud
> selv. prøv at søge på det.

Hej Thomas

Budet på tilstoppet analkirtler er godt nok, det havde nok også været mit
bud hvis ikke jeg vidste bedre, men jeg glemte måske bare lige at fortælle
at han fik sine analkirtler fjernet sidste år

Man tak for dit indlæg alligevel

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : René Kofoed

Dato : 19-05-04 22:05

> Det lyder som tilstoppede analkirtler. Så vidt jeg ved kan man tømme dem
ud
> selv. prøv at søge på det.
>
> --
> Hilsen Thomas

Hej Bolette.

Det lyder umiddelbart, som Thomas skriver, som tilstoppede analkirtler. Du
kan enten selv eller få dyrlægen til, at klemme dem. Få evt. dyrlægen til
det imorgen, og få denne til, at vise/forklare hvordan du skal gøre det.
Har selv en hund, som får "klemt" dem, men jeg har absolut ikke lyst til, at
lære det.
Det er heller ikke så slemt som du beskriver det, hun begynder at lugte lidt
mere end sædvanlgt, og slikke (uhm!!) lidt mere, og så ved jeg, at det er
tid igen.

Held og lykke med det.
Mvh Susanne.

Fra : Leyna

Dato : 19-05-04 23:26

On 19 May 2004 20:24:34 GMT, Broegger <me@privacy.net> wrote:

>"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev
>
><snip>

>Det lyder som tilstoppede analkirtler. Så vidt jeg ved kan man tømme dem ud
>selv. prøv at søge på det.

Tilstoppede analkirtler får i hvert fald mine hunde til at blive
slukørede, holde op med at spise og udvise agressivitet, så det tror
jeg ikke det er. De plejer også at få ondt, og vil helst ikke sætte
sig ned...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 19-05-04 21:55

Hej Bolette
Jeg synes nu mere, det lyder som en byld i en analkirtel. Jeg har lige været
igennem det samme med én af mine katte, der er så langhåret, at jeg først
blev opmærksom på problemet, da bylden sprang!
Jeg vil foreslå, at du tager Nicki til dyrlæge i morgen, han skal nok have
noget antibiotica for det.
Venlig hilsen
Anelise

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-05-04 22:04

Hej Anelise

"Anelise Schou Nielsen" <anelise@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil foreslå, at du tager Nicki til dyrlæge i morgen, han skal nok have
> noget antibiotica for det.

Nu er det ikke fordi jeg vil lyde nærrig, for er det nødvendigt at gøre det
med det samme gør jeg det gerne, men tror du jeg kan vente til på fredag,
det er jo dobbelt takst i morgen da det er helligdag? Selvfølgelig vil jeg
gøre det hvis Nicki lider under det ingen tvivl om det, men.........

mange hilsner og tak for dit indlæg

Bolette

Fra : Leyna

Dato : 19-05-04 23:25

On Wed, 19 May 2004 22:13:02 +0200, "Bolette Nielsen"
<bobo@nospam.bolettes.dk> wrote:

>Som sagt må jeg indrømme jeg er en smule nervøs, og jeg har aller mest lyst
>til at kører ham til dyrlægen med det samme, men er det at overreagere? han
>er jo ikke døden nær.

Du skal heller ikke vente til han er døden nær. Bare afsted med ham,
så du kan få din glade hund tilbage.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-05-04 00:35

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg må indrømme jeg er noget bekymret...........................

Hej Bolette

Dyrlægen lød jo ikke synderligt bekymret.. Så er der nok heller ikke den
store grund til at du haster derned. Den har jo allerede været der i et
stykke tid, så et par dage fra eller til, spiller næppe den store rolle.
Men jeg er lidt nysgerrig. Efter du smurte pattesalven på, var den så
rimeligt pjattet med at slikke det af igen. Hvis det er en byld, så
strammer den sikkert, siden den er rød, så den er nok ved at modnes. Du kan
sikkert nok huske hvordan en bums føles, umiddelbart før den er trykkemoden.

M.V.H......Benny..

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-05-04 01:02

Hej igen alle sammen

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kunne simpelhen ikke holde ud at se Nicki klynke på den måde, så jeg
ringede til dyrehospitalet som synes vi skulle komme forbi,
OG.................................. godt vi gjorde det. Pga hår kunne vi
ikke helt danne os et billed af hvor stor den i virkeligheden var, men da
dyrlægen baberet hårene væk omkring den fik jeg et chok incl dyrlægen. Den
var på str med en valnød. Desuden var han ret chokeret over at vores egen
dyrlæge bare havde sagt at vi skulle komme kopattesalve på.

Nå, men Nicki blev lagt til at sove og der blev skåret hul på bylden så det
værste kunne komme ud. Han bløder meget og har nu dræn i måsen og krave på
hvilket han ikke er særlig stolt over. Åhhhhh den stakkels hund hvor har jeg
ondt af ham.

Nu er vi blevet 2100,- kr fattiger ( pyt med det ), og jeg tror vi har en
laaaaaang nat foran os uden meget søvn. Han er nemlig meget ked af det.

Mange tak for jeres indlæg

Mange hilsner fra

Bolette ( der efterhånden er lidt træt )

Fra : René Kofoed

Dato : 20-05-04 09:27

> [...]
>
> Mange tak for jeres indlæg
>
> Mange hilsner fra
>
> Bolette ( der efterhånden er lidt træt )

Held og lykke til vovsen.
- Og sov godt når, den tid kommer

Mvh Susanne.

Fra : Ann Nielsen

Dato : 20-05-04 10:36

Hej Bolette.

Jeg håber at Jeres nat gik rimeligt - trods smerter hos Nicki. Men det var
klart det bedste I kunne gøre :)

Nicki får det helt sikkert bedre nu efter byldens forsvinden, selvom det er
sjældent at en hund kan lide at have krave på :) Men det er jo kun
midlertidigt! Hvor lang tid skal han have kraven på?

God bedring,

Ann Nielsen

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-05-04 15:14

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa igen

Nu her dagen efter Nicki's lille indgreb i nat har han det efter
omstændighederne meget godt, dog er han noget sløv i betrækket og er sikkert
irriteret over sår og dræn der sidder i bagenden.

Men nu har jeg så et lille tillægs spørgsmål. Nicki er blevet meget
forsigtig, forstået på den måde at vi kan kalde på ham og så bliver han bare
siddende og kigger på os. Som om han tror vi vil ham noget ondt. Tidligere i
dag stod jeg ude i køkkenet og kaldet på ham, jeg havde en guf til ham, men
han turde dårlig at komme ud til mig. Det endte med at jeg måtte sætte mig
med ryggen til ham og så kalde på ham. Først kom han ikke, men da jeg lagde
guffen på gulvet, kom han forsigtigt ud til mig, tog kiksen, og løb tilbage
til sit tæppe i stuen. Hvad er det lige der sker med ham?

På forhånd tak

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Holm

Dato : 20-05-04 18:11

> [...]
tilbage
> til sit tæppe i stuen. Hvad er det lige der sker med ham?

En hund som bliver opereret , skal have lov til at være i fred nogle dage
efter .
Det er altid en form for stresse situation hunden sættes i , og det kræver
bare noget ro derhjemme , for lige at "blive sig selv"...

Lad endelig være med at gå og ynke ham , eller pusle for meget om ham og
lignende , så vil han først tro der er noget alvorligt i vejen .
Gør som i plejer , helt og aldeles , det er det bedste ...så bliver han
snart sig selv igen .
Hunde kan blive meget urolige over vi menneskers "omsorg" da det ofte
betyder "noget er galt" på hundesprog !

Derudover er det selvfølgelig irriterende for ham med drænet bagi osv , så
giv ham noget ro.

God bedring ,
Hilsen Holm