Hvad tjener en CCNP?
Fra : Nic

Dato : 19-05-04 21:13

Jeg er nysgerrig . . . Hvad tjener et netværks-mand med en CCNP?

Nogen bud?

--

Nic

(remove all xyz from email address to reply)

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 19-05-04 22:51

In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, Nic, this, the Wed, 19 May 2004
22:12:38 +0200:

Hello Nic,

>Jeg er nysgerrig . . . Hvad tjener et netværks-mand med en CCNP?

Det er det samme som at spørge om hvad en kontordame, hun tjener?

Hvis du tænker dig om, ved du godt at det kommer da an på forskellige
ting, såsom erfaring, skills, arbejdet, personen, firmaet og hundrede af
andre faktorer.

Kristian Krautwald

Fra : Nic

Dato : 20-05-04 09:44

> Det er det samme som at spørge om hvad en kontordame, hun tjener?
Men hvad niveau snakker vi om?

Fra : Henning

Dato : 20-05-04 16:16

On Thu, 20 May 2004 10:43:34 +0200, "Nic" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

>Men hvad niveau snakker vi om?

17-50.000? Spørg den aktuelle fagforening om lønstatistikker.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Nic

Dato : 20-05-04 19:24

> 17-50.000? Spørg den aktuelle fagforening om lønstatistikker.

Der fremgår det ikke hvem der har hvilke certificeringer . . .

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-05-04 20:00

On Thu, 20 May 2004 20:24:23 +0200, "Nic" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

> Der fremgår det ikke hvem der har hvilke certificeringer . . .

Erfaring tæller en hel del mere en certificeringer, også indenfor
netværk. (En mulig undtagelse er, hvis man har et CCIE-nummer, og
den der ansætter virkelig har brug for det).

-A

Fra : Nic

Dato : 21-05-04 00:19

> Erfaring tæller en hel del mere en certificeringer, også indenfor
> netværk. (En mulig undtagelse er, hvis man har et CCIE-nummer, og
> den der ansætter virkelig har brug for det).

Det er alle vist klar over, men hvad tjener en god netværks-mand med 5+ års
cisco-erfaring?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-05-04 09:03

On Fri, 21 May 2004 01:18:40 +0200, "Nic" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

> Det er alle vist klar over, men hvad tjener en god netværks-mand
> med 5+ års cisco-erfaring?

Nu er løn jo mange ting, typisk en grundløn med alt muligt ovenpå
som overarbejdsbetaling, pension/forsikring, bilordning, telefon,
hjemmearbejdsplads og måske provision og bonus etc etc.

Hvad det ender med at blive totalt, ved jeg ikke.

-A

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-05-04 21:29

On Fri, 21 May 2004 10:02:33 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Nu er løn jo mange ting, typisk en grundløn med alt muligt ovenpå som

Jeg tror det Nic er ude efter er om man tjener 15kilo eller 30kilo...

Detail 17kilo
Automekaniker 21kilo
Advokat 30kilo

Og så videre... nogle tjener mere andre tjener mindre.

> overarbejdsbetaling, pension/forsikring, bilordning, telefon,
> hjemmearbejdsplads og måske provision og bonus etc etc.

Det kommer så ved siden af.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-05-04 22:19

On Tue, 25 May 2004 22:28:35 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

> Det kommer så ved siden af.

Eftersom rigtig mange af os arbejder på individuelle kontrakter,
der kan skrues sammen på et utal af måder, giver det ikke meget
mening at undlade at se på ovenstående.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-05-04 22:26

On Wed, 26 May 2004 23:18:56 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Eftersom rigtig mange af os arbejder på individuelle kontrakter, der kan
> skrues sammen på et utal af måder, giver det ikke meget mening at
> undlade at se på ovenstående.

Joh.. lønnen er den der bliver udbetalt og betaler huslejen og maden..
ovenstående er frysegoder som du næppe bliver mæt af...

Men det lader til, at det er lidt svært, at hive ud af jer hvad
grundlønnen normalt set ligger på

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-05-04 22:46

On Wed, 26 May 2004 23:26:11 +0200, "Martin Johansen [6000]"

> Joh.. lønnen er den der bliver udbetalt og betaler huslejen og maden..
> ovenstående er frysegoder som du næppe bliver mæt af...

Jo, for nogle af os udgør 'det ekstra' skam så meget, at man både
bør og skal regne med det.

> Men det lader til, at det er lidt svært, at hive ud af jer hvad
> grundlønnen normalt set ligger på

Primært er det et spørgsmål om, at der ikke er en 'normal'.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-05-04 21:02

On Wed, 26 May 2004 23:46:23 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Primært er det et spørgsmål om, at der ikke er en 'normal'.

Jeg giver op

Fra : Per Thomsen

Dato : 28-05-04 07:54

> Joh.. lønnen er den der bliver udbetalt og betaler huslejen og maden..
> ovenstående er frysegoder som du næppe bliver mæt af...

Nej, men de penge du så sparer på bredbånd, telefon, bil osv kan du så bruge
til rigtig mange gode bøffer :)

Per

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-05-04 21:02

Fra : Henning

Dato : 20-05-04 22:28

wrote:

>Der fremgår det ikke hvem der har hvilke certificeringer . . .

De fleste virksomheder vil sikkert hellere ansætte en person med 10
års erfaring fremfor en nyudklækket med en flot certifikat. Du kan
ikke generellisere

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : chr

Dato : 20-05-04 09:22

"Nic" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in message
> Jeg er nysgerrig . . . Hvad tjener et netværks-mand med en CCNP?
>
> Nogen bud?
>
> --

Dagpenge sats i øjeblikket vel?... ...

Chr.

Fra : Nic

Dato : 20-05-04 09:44

> Dagpenge sats i øjeblikket vel?... ...

Næppe netværksfolk.

Fra : Jan V.

Dato : 21-05-04 09:24

"Nic" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

> Næppe netværksfolk.

Jo

Har en bekendt, som kan de rigtige ting/har stor erfaring inden for
netværk - men arbejde er der ikke at få

Jan

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 21-05-04 09:43

On Fri, 21 May 2004 10:23:31 +0200, Jan V. wrote:

> Har en bekendt, som kan de rigtige ting/har stor erfaring inden for
> netværk - men arbejde er der ikke at få

Der er jobs at få, for de rigtige folk.

Det er blot vigtigt reelt at kunne noget - sikker på, at han kan de ting, han
påstår? Hvis ja, hvad er det så, der gør at han ikke får job?

Vi brugte faktisk lang tid på at få besat vores seneste netværks-job.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-05-04 10:13

On 2004-05-21, Sonny T. Larsen <sonny@unix.dk> wrote:

> Der er jobs at få, for de rigtige folk.

Enig, men det handler i høj grad også om at kende folk, hvorfor jeg
altid anbefaler folk ikke nødvendigvis at gå efter drømmestillingen fra
dag 1, men blot at få foden inden for og så arbejde sig opad.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Staff meeting in the conference room in 3 minutes.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-05-04 13:01

On Fri, 21 May 2004 10:23:31 +0200, "Jan V." <j.vennike@REMOVE
THISdgm-sdg.com> wrote:

> Har en bekendt, som kan de rigtige ting/har stor erfaring inden for
> netværk - men arbejde er der ikke at få

Nu er "netværk" jo mange ting. For en del betyder det, at de har
forstand på Windows-servere, og dem er der nok ikke brug for så
mange af.

Hvis man har forstand på Cisco, er der arbejde at få. Vi søger fx
folk i øjeblikket.

-A

Fra : Nic

Dato : 21-05-04 13:03

> Hvis man har forstand på Cisco, er der arbejde at få. Vi søger fx
> folk i øjeblikket.

Hvor landet?

Fra : Nic

Dato : 21-05-04 13:46

> Hvor landet?

+ i

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-05-04 14:00

On Fri, 21 May 2004 14:03:08 +0200, "Nic" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

> Hvor landet?

Åh ja, vi = NetDesign.

-A

Fra : Nic

Dato : 21-05-04 14:38

> Åh ja, vi = NetDesign.

Ah ja. Det har jeg set. Dog kræver det jeg flytter til Århus (i tilfælde af
job), da jeg selv bor i Odense... Stor beslutning :)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-05-04 15:52

On Fri, 21 May 2004 15:37:54 +0200, "Nic" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

> Ah ja. Det har jeg set. Dog kræver det jeg flytter til Århus (i
> tilfælde af job), da jeg selv bor i Odense... Stor beslutning :)

Hmm, vi har tidligere søgt i Århus, men i denne omgang er det nu
i Farum. (Det er selvfølgelig stadig en stor beslutning).

Men i øvrigt er netværksjob stort set udelukkende i Københavns-
og Århus-omegnen.

-A

Fra : Nic

Dato : 21-05-04 17:34

> Men i øvrigt er netværksjob stort set udelukkende i Københavns-
> og Århus-omegnen.

Det fornemmer jeg :( - lidt mystisk, da der jo er netværk andre steder ;)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-05-04 18:35

On Fri, 21 May 2004 18:34:02 +0200, "Nic" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

> Det fornemmer jeg :( - lidt mystisk, da der jo er netværk andre
> steder ;)

Nu tænkte jeg primært på de større netværksfirmaer, og det er så,
hvor de holder til.

Store netværk findes naturligvis udover hele landet, og der er da
også et par stykker i Odense. Der er dog nok snævre grænser for,
hvor mange netværksfolk, de har brug for, for der ser ikke ud til
at være den store udskiftning i øjeblikket.

-A

Fra : Arne Keller

Dato : 25-05-04 07:46

Nic wrote:

> Ah ja. Det har jeg set. Dog kræver det jeg flytter til Århus (i tilfælde af
> job), da jeg selv bor i Odense... Stor beslutning :)

Det at skifte job er vel mindst lige så stor en udfordring som at flytte.

Hvis det er et problem at flytte så kan du få svært ved at finde et job.

Jeg har selv flyttet 2 gange for at få et job jeg ville have, sidste
gang til udlandet, jeg ville ikke tøve næste gang hvis muligheden byder
sig. Det er udviklende at lande i nye omgivelser både for en selv og for
familien.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-05-04 21:26

On Tue, 25 May 2004 08:45:32 +0200, Arne Keller wrote:

> Det at skifte job er vel mindst lige så stor en udfordring som at flytte.

Det, at skifte job er ca. 1/50 af det, at flytte hvis du spørger mig...

> Hvis det er et problem at flytte så kan du få svært ved at finde et
> job.

Kan godt forstå hvis man ikke vil flytte...

"Hej hej med jer gamle venner, jeg er smuttet kan I hygge jer...."-.. den
går ligesom ikke

> Det er udviklende at lande i nye omgivelser både for en selv og for
> familien.

Og ødelæggende for gamle venskaber.

Fra : Jan V.

Dato : 26-05-04 07:01

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

I min barndom flyttede jeg skole 3 gange og i alt flyttede vi vel 4-6 gange
for min far forfulgte sin karriere - og jeg HADEDE det.

Det vil jeg ikke udsætte mine 4 børn for, så hellere køre langt efter
arbejdet.

Men nu er vi vist på vej ud af dk.edb.netværk

Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-05-04 19:44

On Wed, 26 May 2004 08:00:50 +0200, Jan V. wrote:

> I min barndom flyttede jeg skole 3 gange og i alt flyttede vi vel 4-6
> gange for min far forfulgte sin karriere - og jeg HADEDE det.

Det forstår jeg godt...

> Det vil jeg ikke udsætte mine 4 børn for, så hellere køre langt efter
> arbejdet.

Enig - eller finde noget i lokalsamfundet.

> Men nu er vi vist på vej ud af dk.edb.netværk

Nøh.. venner er da også et netværk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-05-04 12:39

On Tue, 25 May 2004 22:25:36 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

> Det, at skifte job er ca. 1/50 af det, at flytte hvis du
> spørger mig...

Jeg har det ca. omvendt.

> "Hej hej med jer gamle venner, jeg er smuttet kan I hygge
> jer...."-.. den går ligesom ikke

Der er jo ingen der siger, man skal afbryde kontakten med venner,
blot fordi man ikke bor dør-om-dør. Hvad der derimod ville være
et problem var, hvis jeg ikke kunne overbevise konen (og barnet)
om at flytte med.

-A

Fra : Arne Keller

Dato : 30-05-04 07:10

Asbjorn Hojmark wrote:

> Jeg har det ca. omvendt.

Også jeg.

> [...]
> blot fordi man ikke bor dør-om-dør. Hvad der derimod ville være
> et problem var, hvis jeg ikke kunne overbevise konen (og barnet)

Jeg flyttede til udlandet for at få det job jeg ønskede mig for 3 år
siden, jeg her ikke fortrudt det.
Ens rigtige venner hænger ved selvom man ikke mødes så ofte, nu er
kontakten bare mest via e-mail og telefon i stedet.
Hele familien har fået nye venner og har lært et nyt land at kende, jeg
opfatter det som udviklende for alle at flytte til et nyt sted.

Jeg prøvede at pendle til et andet land i 3 måneder, det kan til gengæld
ikke anbefales.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-05-04 15:48

On Sat, 29 May 2004 13:39:01 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Jeg har det ca. omvendt.

Sådan er vi jo forskellige. Mit hjem er min borg det er hvor jeg hører
til. Mit hus er ikke bare 4 vægge og nogle møbler - det er der hvor
hjertet er så at sige.

Så for mig er det ikke noget man bare gør hvorimod et job er nemmere -
det er et sted jeg er for at tjene til livet = tiden uden for jobbet.
Jobbet er et nødvendigt onde.

> Der er jo ingen der siger, man skal afbryde kontakten med venner, blot

Næh man laver dem om til bekendtskaber

> fordi man ikke bor dør-om-dør. Hvad der derimod ville være et problem
> var, hvis jeg ikke kunne overbevise konen (og barnet) om at flytte med.

Det kunne godt blive grimt ja

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-05-04 23:22

On Sun, 30 May 2004 16:47:53 +0200, "Martin Johansen [6000]"

> Sådan er vi jo forskellige. Mit hjem er min borg det er hvor jeg hører
> til. Mit hus er ikke bare 4 vægge og nogle møbler - det er der hvor
> hjertet er så at sige.

Mit hjem er, hvor mit hjerte er, ikke omvendt. Så ja, vi er nok
bare forskellige.

> Så for mig er det ikke noget man bare gør hvorimod et job er nemmere -
> det er et sted jeg er for at tjene til livet = tiden uden for jobbet.
> Jobbet er et nødvendigt onde.

Altså, hvis du indskrænker din jobsøgning til nærområdet, så har
du jo sådan set selv valgt, at gøre det mere besværligt at finde
noget.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-04 19:37

On Mon, 31 May 2004 00:21:36 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Altså, hvis du indskrænker din jobsøgning til nærområdet, så har du
> jo sådan set selv valgt, at gøre det mere besværligt at finde noget.

Det har du ret i. Men nu bor jeg altså hvor jeg bor og det betyder for
mig, at jeg skal finde et job inden for radius af 10 km hvis jeg skulle
søge.

Det kan ikke være rigtig man skal hive teltpælene op bare for, at få et
job. Det nægter jeg simpelthen..

Fra : Henning

Dato : 31-05-04 20:01

> [...]
>søge.
>
>Det kan ikke være rigtig man skal hive teltpælene op bare for, at få et

Lever du stadig i middelalderen, hvor eneste transportmiddel er hest
og gåben? Utallige mennesker har ~100km i transport hver dag, det er
en vanesag. At flytte for at få mindre end 10km til arbejde er
latterligt!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-04 21:01

On Mon, 31 May 2004 21:00:56 +0200, Henning wrote:

> Lever du stadig i middelalderen, hvor eneste transportmiddel er hest og
> gåben? Utallige mennesker har ~100km i transport hver dag, det er en

Og en dyr vanesag... men ja det kan lade sig gøre. En 8 timers dag
bliver ligepludselig bare til 10 timer istedet...

> vanesag. At flytte for at få mindre end 10km til arbejde er latterligt!

Præcis.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-05-04 20:06

On 2004-05-31, Martin Johansen [6000] <visit_my@website.invalid> wrote:

> Det har du ret i. Men nu bor jeg altså hvor jeg bor og det betyder for
> mig, at jeg skal finde et job inden for radius af 10 km hvis jeg skulle
> søge.

Hah! Jeg bor og arbejder i Storkøbenhavn og har cirka 15 km hver vej -
held og lykke med det der.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Charlie was a chemist,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-04 21:00

On Mon, 31 May 2004 19:05:40 +0000, Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Hah! Jeg bor og arbejder i Storkøbenhavn og har cirka 15 km hver vej -
> held og lykke med det der.

Jeg bor i Kolding så det passer lige med nabobyerne +/-.

Fra : Jan V.

Dato : 24-05-04 06:39

> [...]
> mange af.
>
> Hvis man har forstand på Cisco, er der arbejde at få. Vi søger fx

Såvidt jeg ved, stod han delvis for udrulningen af Ribe Amts trådløse
netværk - han var vist endda i Conmputerworld med det.

Efterfølgende i et eller andet seriøst Køwenhavn baseret firma som jyllands
konsulent - som de lukkede ned for - man da vi bor i Sdr. Jylland, er der
lidt langt til de større byer herfra, så det er måske derfor

Jan

Fra : Søren

Dato : 24-05-04 10:51

> Har en bekendt, som kan de rigtige ting/har stor erfaring inden for
> netværk - men arbejde er der ikke at få

Kunne vel også tyde på at han ikke kan ALLE de rigtige ting. At
genereliserer et helt jobmarked fordi du har en ven er nok at strække den
lidt. Der kan (er ofte) mange parametre der spiller ind.

--
Søren

Fra : Jan V.

Dato : 24-05-04 12:02

"Søren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> genereliserer et helt jobmarked fordi du har en ven er nok at strække den
> lidt. Der kan (er ofte) mange parametre der spiller ind.

Jeg ved det.

Der vil altid være overskud på nogle områder og underskud på andre - så man
kan ikke generalisere. Også fordi mange arbejdsgivere forventer at få en 30
årig med 25 års erfaring i netop deres ynglingsprodukt .

Jan