Søger router der kan håndtere 3 VPN forbin~
Fra : Klaus Morsing

Dato : 19-05-04 18:20

Hejsa

Jeg leder efter en Router der kan håndtere minimum 3 samtidige VPN
forbindelser
(Microsoft VPN client) fra min. 3 pc'er til samme VPN server i den anden
ende
som er en Cisco Concentrator.

Formålet at at kunne forbinde 3 outlook klienter på samme kontor til samme
Exchange server.

Intenet linien er en ADSL 512Kb ADSL linie.

Er der nogen der kan anbefale en router til dette formål ?

MVH
Klaus Morsing

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-05-04 18:36

On Wed, 19 May 2004 19:20:24 +0200, "Klaus Morsing"
<kmorsingnopsam@post4.tele.dk> wrote:

> Jeg leder efter en Router der kan håndtere minimum 3 samtidige VPN
> forbindelser (Microsoft VPN client) fra min. 3 pc'er til samme VPN
> server i den anden ende som er en Cisco Concentrator.

Hva'for noget VPN? PPTP?

Du kan bruge Ciscos VPN-klient og køre IPSec over UDP eller TCP,
så vil det virke med stort set alle NAT-routere.

-A

Fra : Klaus Morsing

Dato : 20-05-04 11:43

Hej Asbjorn

Tak for dit svar.

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> On Wed, 19 May 2004 19:20:24 +0200, "Klaus Morsing"
> <kmorsingnopsam@post4.tele.dk> wrote:
>

> Hva'for noget VPN? PPTP?

Ja det var PPTP jeg tænkte på.

> Du kan bruge Ciscos VPN-klient og køre IPSec over UDP eller TCP,
> så vil det virke med stort set alle NAT-routere.

Vi anvender idag kun MS klienten til at forbinde med til Cisco boxen som
står i USA. Kræver det nogen ændringer i opsætningen af Cisco boxen for at
kunne anvende Ciscos VPN-klient ?

Venlig hilsen
Klaus Morsing

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-05-04 17:30

On Thu, 20 May 2004 12:42:53 +0200, "Klaus Morsing"

> Ja det var PPTP jeg tænkte på.

PPTP har netop et problem med at køre over NAT-routere. Desuden
er det ikke særlig sikkert.

> Vi anvender idag kun MS klienten til at forbinde med til Cisco
> boxen som står i USA. Kræver det nogen ændringer i opsætningen
> af Cisco boxen for at kunne anvende Ciscos VPN-klient ?

VPN-koncentratoren skal være sat op til, at man kan bruge
klienten, og man skal have en profil på klienten. Men det er ikke
mange øjeblikkes arbejde at konfigurere det, og det er som sagt
både mere fleksibelt og mere sikkert.

-A