Drikker ikke ret meget....
Fra : Iben Holst

Dato : 19-05-04 17:40

Hej...

Jeg har gennem et stykke tid vandet mine heste med spande hen over dagen på
græsfolden de nu går på fra tidlig morgen til midt på aftenen. Og nu er jeg
så blevet opmærksom på at min hoppe ikke drikker nær så meget mere, som hun
gjorde da hun gik på jordfold og kun fik korn og stråfoder og havde et par
timers græsning om dagen.
At hun ikke drikker helt så meget er forståeligt nok, men det begrænser sig
til nu, kun at være godt en spandfuld i døgnet (12 liters spand), hvor hun
førhen drak ca 3 spande i døgnet.
Jeg mener ikke det er nær nok væske, men kan ikke foreløbig se at hun på
nogen måde er påvirket af det selvom det har stået på i godt 3 uger nu. Jeg
har ikke oplevet det før hos hende og den bette hun går sammen med er der
ingen forskel fra før til nu....

Kan der virkelig være så meget saft i græsset, så hun ikke behøver mere
væske? - eller er der noget jeg skal til at være mere opmærksom på?

Iben

Fra : Anet

Dato : 19-05-04 20:41

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan der virkelig være så meget saft i græsset, så hun ikke behøver mere
> væske? - eller er der noget jeg skal til at være mere opmærksom på?
>
> Iben

(klip)

Ja, der er meget væske i græsset, og især nu her hvor græsset er spækket af
friskhed pga. sol og regn. En faktor der også kan spille ind er, at når hun
før fik strå og korn, og så bruger hun meget spyt til at fordøje og blande
med. Derved bruger hun mere væske.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Iben Holst

Dato : 22-05-04 17:03

> [...]
hun
> før fik strå og korn, og så bruger hun meget spyt til at fordøje og blande

Ok tak!
- jeg har bare ikke bemærket det tidligere år, så det undrede mig meget...

Iben