Indstiling af /etc/ftpchroot?
Fra : Lars K.

Dato : 19-05-04 16:04

Hej
Jeg vil gerne lukke for nogle brugere således de kan har adgang til ~/
jeg har fundet ud af at jeg skal bruge /etc/ftpchroot, men når jeg
tilføjer e bruger i denne file kan brugeren ikke engang se sit eget home
dir. Det er som om ftp serveren bruger en forkert mappe som home.

Jeg kan godt kopierer en file over til den mappe som ftpen kommer ind
på, men jeg kan ikke se den file jeg lige har kopieret.

Jeg køre på en debian/stable

Er der nogen som lige har et hint til mig?

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 19-05-04 18:08

In the news:MPG.1b1595bac091b24f9896fb@sunsite.dk,
Lars K. <lkj@person.dk> wrote:

> Er der nogen som lige har et hint til mig?

Hvilken FTP server kører du?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Lars K.

Dato : 20-05-04 08:07

In article <cwMqc.72$Vf.3954@news000.worldonline.dk>, newsgroup@remove-
emax.dk says...

> Hvilken FTP server kører du?

Tror det er en FTPD server, hvis ikke, så ved jeg ikke hvordan jeg skal
finde navnet på serveren.

Fra : Lars K.

Dato : 20-05-04 10:33

In article <MPG.1b16778677908f8b9896fd@sunsite.dk>, lkj@person.dk
says...

> Tror det er en FTPD server, hvis ikke, så ved jeg ikke hvordan jeg skal
> finde navnet på serveren.

En klog mand har givet mig et hint:)

lonly@debianhome$ dpkg -l |grep ftp
ii ftp 0.17-9 The FTP client.
ii ftpd 0.17-13 FTP server
lonly@debianhome$

Fra : Kim Emax

Dato : 20-05-04 13:03

In the news:MPG.1b1699aa7e7c0f07989702@sunsite.dk,
Lars K. <lkj@person.dk> wrote:

> lonly@debianhome$ dpkg -l |grep ftp
> ii ftp 0.17-9 The FTP client.
> ii ftpd 0.17-13 FTP server
> lonly@debianhome$

hmm... det siger ikke meget om, hvad der kører, kun, hvad der er installeret
så vidt jeg kender til Debian... prøv: ps -aux | grep -i ftp

Jeg bruger proftpd og her sætter man en virtualhost blok op:

<VirtualHost ftp.ditdomain.dk>
DefaultRoot ~/
</VirtualHost>

Så ryger alle brugere ind i deres $HOME
Du kan så udvide den med DefaultRoot ~/public_html, hvis de kun skal kunne
FTP til deres website

Håber det hjælper dig på vej, ellers må du google.