HD i USB skuffe (ALDI)
Fra : Morten Bowman

Dato : 19-05-04 13:12

Hejsa
Har lige købt en 160 bg hd og en USB 2.0 skuffe til samme.
Men jeg kan ikke se den
I Kontrolpanel/System står der fint nok. Men i Stifinder er den ikke. Jeg
skulle jo gerne have formatteret den.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Andersen [2500]

Dato : 19-05-04 13:31

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg kan ikke se den
> I Kontrolpanel/System står der fint nok. Men i Stifinder er den ikke. Jeg

Svaret kom med i æsken.

RTFM (read the fucking manual)

--
/Andersen [2500]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 19-05-04 13:37

On Wed, 19 May 2004 14:30:50 +0200, "Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk>
wrote:

>"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
>>

>Svaret kom med i æsken.
>
>RTFM (read the fucking manual)

Så har du fået en anden manual end mig!!
Der stod ikke at: Disken skulle initialiseres, oprettes partition, oprette
logisk drev og formattere.
Jeg har aldrig prøvet det denne vej, men gjort det fra dos. Fandt dog ud af
det.

Fra : Andersen [2500]

Dato : 19-05-04 16:32

> [...]
> logisk drev og formattere.
> Jeg har aldrig prøvet det denne vej, men gjort det fra dos. Fandt dog ud

Muligvis stod det ikke med klar tekst, men i fejlfinding (midt på bagerste
side)
får man et vink med en vognstang.

Fra : KsNa

Dato : 19-05-04 20:23

> [...]
> logisk drev og formattere.
> Jeg har aldrig prøvet det denne vej, men gjort det fra dos. Fandt dog ud

Kan man lokke en A-Z vejledning ud af dig.

Jag har XP og tilsluttet harddiskskuffen m/harddisk (selvfølgelig), men jeg
kan sku' ette hitte ud af at få den formateret, jeg har IKKE noget
diskettedrev.

Jeg troede, at hvis jeg startede på XP-CDen, så ville jeg få mulighed for at
formatere disken, men det kan man åbenbart ikke.

Mvh
Kim

Fra : KsNa

Dato : 19-05-04 21:43

Har fundet ud af det.

Mvh
Kim

Fra : Morten Trab

Dato : 19-05-04 13:34

> [...]

> Men jeg kan ikke se den
> I Kontrolpanel/System står der fint nok. Men i Stifinder er den ikke. Jeg

Har du partitioneret disken??

Stifinder kan kun se diske med partitioner på, dvs. er det en helt ny HD,
som du endnu ikke har partitioneret kan stifinder ikke se den...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Morten Bowman

Dato : 19-05-04 13:38

On Wed, 19 May 2004 14:34:18 +0200, "Morten Trab" <morten@trab.dk> wrote:

> [...]
>
>Stifinder kan kun se diske med partitioner på, dvs. er det en helt ny HD,
>som du endnu ikke har partitioneret kan stifinder ikke se den...

Nej men kunne ikke helt greje hvordan jeg skulle få den formatteret. Fandt
ud at det
Skulle initialiseres først.

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-05-04 14:38

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev:

>Har lige købt en 160 bg hd og en USB 2.0 skuffe til samme.

Ditto. Disken skulle være o.k. Seagate Barracuda ...

>Men jeg kan ikke se den
>I Kontrolpanel/System står der fint nok.

Så nåede du længere end jeg. Min kørte, men blev ved at lyse rødt på
kontrollampen og kunne ikke ses. Til sidst kom jeg til at rive stikket
af ide-kablet. Så nu står jeg med en ødelagt skuffe og en hd jeg ikke
kan montere

Jeg synes nok at aldi's reklame overdriver brugervenligheden i
monteringen. "Nem og hurtig installering uden brug af skruetrækker".
Hmm. Ærgerligt - det så ellers ud til at være en god skuffe, med både
blæser og afbryder. Det er mere end min dyrere eksterne maxtor har.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Morten Bowman

Dato : 19-05-04 15:02

On Wed, 19 May 2004 15:37:57 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net> wrote:

> [...]
>Hmm. Ærgerligt - det så ellers ud til at være en god skuffe, med både
>blæser og afbryder. Det er mere end min dyrere eksterne maxtor har.

Det gik smertefrit og nemt her hos mig. Det kører glimrende

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 19-05-04 16:08

On Wed, 19 May 2004 16:02:12 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

[klip]

>Det gik smertefrit og nemt her hos mig. Det kører glimrende

Ja, også her - og i modsætning til min tidligere USB 2.0-boks fra
thansen kan jeg få denne til at køre fra DOS med såvel USB 2.0 som
USB 1.1 (på to forskellige maskiner), således at boksen kan bruges
sammen med Ghost 2003 (dog ikke med Ghost's egne drivere, men med
Panasonics USBASPI.SYS v.2.15 og Novac's DI1000DD.SYS v.2.00)
Sk...godt.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 19-05-04 20:22

wrote:

>Jeg synes nok at aldi's reklame overdriver brugervenligheden i
>monteringen. "Nem og hurtig installering uden brug af skruetrækker".

Ja, det så jeg også på æsken.
Men hvad var det så for fire skruer, jeg skulle skrue en plade fast på
harddisken med? Og hvad med de to skruer til vibrationsdæmperophænget?
Og så er det da fint at der er en lille blæser i bunden af kassen. Men
hvor er der så huller til at luften kan komme ud igen?

Men ellers kører den da fint.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen