HP CDRW 8210 driver, under Win 2000 pleace~
Fra : Larss

Dato : 01-05-01 23:49

Jeg har lige installeret Win 2000, og har efterfølgende fået problemer med
min Brænder.
Er der ikke en venlig person som kan sende mig installationssoftware til en
HP 8210 CDRW, med OS Win2000,
En www. adr. hvor jeg kan hente den vil også være fint.

Lars

Fra : Bangsbo

Dato : 02-05-01 00:52

Hej Lars ....

Helt ærligt jeg tror ikke det findes ... jeg forlod Windows 2000 af
samme grund jeg kunne ikke få min HP8210 til at virke ordentligt.

Ved henvendelse til HP- I Danmark lød svaret til mig og en Ven ...

Sorry det er ikkke vores problem - nu køre jeg Windows ME og
kun på grund af manglende compartibel driver til min brænder og
til min Sandberg Scanner ... tror ikke du finder nogen hjælp ...

Med venlig hilsen
Bangsbo

Held og Lykke - skriv til mig hvis det lykkes ...
--
E-Mail: bangsbo@privat.dk
Om en sjofel historie er sjov - kommer an på hvem der fortæller den.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-05-01 01:27

Hej Bangsbo

Hvorfor skal den have en driver?
Den må da være Plug'n'Pray ?
Eller er det ___ENDNU___ et HP produkt der ikke er understøttet i W2k.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Larss

Dato : 02-05-01 06:33

Tak for begge svar...
Det kan lade sig gøre... Jeg har surfet lidt på hp's hjemmeside, og de har
produktet men de forventer at få penge for det, og det er sku da ikke
rimeligt..

Det er da normal kutyme at producenter tilbyder nye drivere når der kommer
nye OS'er .

Please anyone...
Lars

Fra : Michael Jensen

Dato : 02-05-01 11:27

"Larss" <cfs9914@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9co65p$17s6$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> rimeligt..
>
> Det er da normal kutyme at producenter tilbyder nye drivere når der kommer

Jeg stod også og manglede driver til min scanner for et stykke tid siden og ringede til HP. Anden gang jeg snakkede med dem blev jeg stillet om til ScanTek (SoftTek eller lignende) i england som lavede deres drivere. Her bestilte jeg så en driver til min scanner og et par uger senere kom der en cd-rom fra england gratis. Jeg havde også først været hele deres hjemmeside igennem og sendt et par emails uden resultat, men syntes ikke det kunne være rigtig at jeg skulle have win98 liggende bare fordi man skulle scanne en gang i mellem.

Hilsen Michael

Fra : edb-team4

Dato : 02-05-01 07:28

Larss skrev i meddelelsen <9cnf8q$b1a$2@news.cybercity.dk>...
> [...]
>min Brænder.
>Er der ikke en venlig person som kan sende mig installationssoftware til en

Den virker udmærket, men Adaptec-softwaren skal opgraderes og det gøres via
www.roxio.com
Det er HPs egen software der ikke virker.
Ellers brug Nero 5.0

Per

Fra : Bangsbo

Dato : 02-05-01 07:58

Hej Per .....

Det med Nero 5.0 er en chance med modifikationer for der skal
Lars også ind og kæmpe med den rigtige Version / update ....

Det er da rigtigt at Adaptec software skal opdateres det var også
det HP I Danmark fortalte mig / Os - men på det tidspunkt ville
også Adaptec ha' kroner og øre for update til Windows 2000 ......

OK jeg taler ud fra erfaringer fra dengang jeg købte min Brænder -
og dengang opgav jeg kampen om alternative driver og meget mod
min vilje skiftede jeg til Windows ME.

Jeg sidder med den nyeste Easy CD Creator 5.0 men aner ikke om den
understøttes af Windows 2000 ....

Jeg savner min Windows 2000 men gider ikke kæmpe for at få de
drivere jeg skal bruge - til brænder og til min 3 år gamle Scanner fra
Sandberg.-

Med venlig hilsen
Bangsbo

Fra : edb-team4

Dato : 02-05-01 09:18

Bangsbo skrev i meddelelsen <9cob7e$h2i$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]
>Om en sjofel historie er sjov - kommer an på hvem der fortæller den.
>Sådan er det også med "OT" på "Det danske USENET" ... :-/

Adaptec lod sig opgradere uden problemer via roxio (bortset fra at det skal
ske i flere omgange). Har nu skiftet til Nero 5.0 pga. nemmere installation.
De respektive hjemmesider klipper faktisk opgraderinger/installationer ud i
pap. Men HP's egen software kan ikke bruges - og er heller ikke nødvendig.

Per

Fra : Fl Slabiak

Dato : 03-05-01 07:18

On Wed, 2 May 2001 08:27:37 +0200, "edb-team4"
<edb-team4@aof-odense.dk> wrote:

>Den virker udmærket, men Adaptec-softwaren skal opgraderes og det gøres via
>www.roxio.com
>Det er HPs egen software der ikke virker.
>Ellers brug Nero 5.0

Typisk HP, den gang jeg købte en 8100 var den heller ikke understøtte
af den software som HP vedlagde. Og så kunne den heller ikke brænde 80
Min skiver. HP gad ikke opdatere firmwaren.

Hold jer væk fra alt hvorpå der står HP.

Fra : Finn

Dato : 02-05-01 19:57

Hej

Jeg ved ikke hvad jeg har gjort "forkert" for jeg har netop købt en brugt
8210 satte den i og W2k fandt den med det samme.
Jeg har brugt forskelligt brændersoftware men lige nu bruger jeg Roxio
EasyCD 5,0. Det fungerer delvist: Til almindelige CDR er der intet problem
(Der er rent faktisk ikke kikset en eneste brænding endnu) men når jeg vil
bruge DirectCD og CD-RW skiver fungerer det ikke og så vidt jeg har fundet
ud af på nettet har Roxio også et problem her sammen med W2k.

Lige da HP'en blev installeret kunne jeg kun få den til at brænde med 1x
hastighed indtil jeg fandt ud af at w2k kørte uden DMA på mine CD drev. Men
nu kører det bare.

Så stort set er jeg meget tilfreds med min Hp8210 og w2k

Fra : Jam

Dato : 07-05-01 20:32

>Er der ikke en venlig person som kan sende mig installationssoftware til en
>HP 8210 CDRW, med OS Win2000,

http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpcd-write10788_swen.html

Iflg. HP skulle den valide release være med på Win2K skiven

..

Vedr .Easy CD Creator 5 : check this :

http://www.roxio.com/en/support/ecdc/ecdc5win2k.html

Jeg har en HP8210 kørende, men ikke helt problemfrit.
Samme enhed bruger jeg på Win98 via Dual Boot - det er langt bedre.

/Jam