Montering af Våbenskab
Fra : H.S.

Dato : 19-05-04 08:57

Hvordan er reglerne på dette område ? Jeg har læset at skabet skal fastgøres
til en fast bygningsdel.

Af konstruktionsmæssige årsager, er det ikke muligt for mig at montere
skabet i både gulv og væg, men enten eller, afhængig af hvor skabet stillet.

Ved væg montering er der 2 huller i bagsiden af skabet, ved gulvmontering er
der 4 huller i bunden af skabet.
- Hvilken mulighed skal jeg vælge ?

Er der krav til skruer/boltenes størrelse ? Jeg har læse at 10cm's længde er
god, men så tyk er min leca væg ikke, så det er måske smartest at gulv
montere ?

Fra : JSC

Dato : 19-05-04 09:52

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> god, men så tyk er min leca væg ikke, så det er måske smartest at gulv

Nu er det jo lidt svært at vide hvorfor du ikke kan montere det i både væg
og gulv, men husk ikke noget med at "snyde" og sætte det udenfor en
fodliste. Hvis man kan få noget ned bag ved skabet er det "let" at brække
ned. Kan tyvene først få den ned og ligge, så tager det ikke lang tid med en
stor hammer og skruetrækker at åbne et våbenskab. Det har en af mine
kammerater erfaret.

Det ødelægger til og med trægulvene, når der bliver slæbt gennem huset....

Så prøv af finde en løsning, hvor du får det sat både i vag og gulv.

Mvh.

Jørgen

Fra : H.S.

Dato : 19-05-04 12:18

"JSC" <JSC@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> stor hammer og skruetrækker at åbne et våbenskab. Det har en af mine

Det kan jeg ikke fordi huset's vægge er af gips.
Kun ét sted er væggen af leca blokke, men her er gulvet støbt af beton i
2cm, som ikke holder til noget.

Alternativet er at støbe gulvet dér om - kan man støbe skabet fast ? (dét må
sgu da kunne holde) ?

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 19-05-04 17:53

> Nu er det jo lidt svært at vide hvorfor du ikke kan montere det i både væg
> og gulv, men husk ikke noget med at "snyde" og sætte det udenfor en
> fodliste.

Ok, hvor i loven læser du at man ikke må det ? så vidt jeg kan læse mig til
skal man Enten bolte det fast i guld eller væg, der står så vidt jeg kan se
ikke at det skal boltes fast i begge dele, og der står heller ikke at det
SKAL stå op af en væg ??
så i teorien MÅ man vel sætte det midt i et rum, og bolte det fast i gulvet
?
( ikke at jeg vil anbefale det overhovet, men i følge loven ? )

MVH

Lars Bisgaard

Mvh.

Jørgen

Fra : Martin

Dato : 19-05-04 20:59

Lidt OT, men lidt pudsigt alligevel.

I Odense var der indbrud på en nærpolitistation for ikke så længe siden og
der kunne man bl.a. læse at tyvene havde væltet skabet hvori man opbevarede
betjentenes pistoler. hmmm - det kan godt undre een hvordan det kunne lade
sig gøre, med mindre de ikke er så gode til selv at opfylde våbenlovens
foreskrivelser.

/Martin

Fra : JSC

Dato : 23-05-04 17:29

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gulvet
> ?
> ( ikke at jeg vil anbefale det overhovet, men i følge loven ? )

Hej Lars

Nu har jeg ikke kun sat mit våbenskab op for at følge loven, men for at have
mine våben i fred fra indbrudstyve. Ifølge den kriminalbetjent der var på
besøg hos min kammerat efter indbruddet, så er det meget normalt at det
lykke at åbne våbenskabe, hvis de kan få dem fri fra væggen og ned og ligge.

/Jørgen