Hornfisk steder ved Århus ?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-05-01 23:37

Hej !

Er der nogen der kender gode steder ved Århus el. Horsens ? Vornæsgård
skulle være godt ?

Venligst,
Lars

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 02-05-01 07:30

Hej Lars,

De første kommer nok ikke så langt ind som Vosnæs før næste weekend igen.

Jeg tror helgenæs er et bedre bud, eller måske ydermolerne på havnen.

Mvh
Lars
Lars Rasmussen <lars_406@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cndnj$hb4$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 02-05-01 09:08

Hej Lars

Vosnæs Pynt er god - men først sidst på hornfiskesæsonen, hvor næbdyrene
udfolder sig i seksualkunsten på det meget lave vand.

Når hornfisken rammer Djursland, er der bogstaveligt talt et hav af
muligheder. Selv foretrækker jeg Katholm (syd for Grenå), hvor man kan køre
direkte til stranden.

Lidt senere rammer de østsiden af Helgenæs. Her er der også flere gode
steder - fx. Esby (hvor man tilfældigvis også kan køre helt til stranden).

Held og lykke med de næbbede.

Med venlig hilsen

Jan Bang Jensby

Fra : Alex Linaa

Dato : 02-05-01 12:16

"Lars Rasmussen" <lars_406@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
>
> Er der nogen der kender gode steder ved Århus el. Horsens ? Vornæsgård
> skulle være godt ?

Når de store træk af hornfisk kommer ind kan jeg anbefale følgende
lokaliteter:

Mariendal strand
Kysing næs
og dæmningen ved Alrø kan til tider være ret givende

Men start som Jan siger på Djursland, her kommer fisken meget før de trækker
ind i bugten.

venlig hilsen
Alex Linaa

--