java & Hyperthreading tip
Fra : Claus E. Petersen

Dato : 18-05-04 23:00

Hej.

Jeg har i et stykke tid haft et problem med java på min PC.
Problemet bestod i at java fik min PC til at genstarte øjeblikkeligt.
Det skete kun når jeg pre-allokerede mere end 1200 MB memory (med -Xmx
option".
Jeg "løste" problemet ved at _disable hyperthreading_ på PC'en(*).
Kan vøære at min erfaring kan spare et par grå hår hos andre en dag.

*) Intel P4 på et ASUS P4C800-E Deluxe motherboard med 1500GB RAM

- cep

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-05-04 23:28

"Claus E. Petersen" <cep@REMOVE_CAPITAL_LETTERSsnurrberget.dk> writes:

> Det skete kun når jeg pre-allokerede mere end 1200 MB memory (med -Xmx
> option".

Det lyder som et hardwareproblem. Prøv at køre memtest
(http://www.memtest86.com/) for at se om du har syge ramklodser.

> *) Intel P4 på et ASUS P4C800-E Deluxe motherboard med 1500GB RAM

Det var ellers en slat :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 19-05-04 06:54

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Det var ellers en slat :)

Jeps! Og jeg ville ønske at det ikke var en tastefejl!

Tak for rådet

- cep

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 19-05-04 09:00

> Jeps! Og jeg ville ønske at det ikke var en tastefejl!

Hvis det _ikke_ er en tastefejl, så er dit problem vist i specks til dit
motherboard
-4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB