At få forbindelse til nettet
Fra : MVJ

Dato : 18-05-04 17:02

Hejsa

Vi har lige fået en ny bærbar pc men har problemer med at få IE til at køre
på nettet. Dvs. jeg har tilsluttet den til vores kabel modem (ADSL) og den
siger også at LAN netværket er aktiveret og jeg kan se vores IP men når jeg
starter IE siger den at siden ikke kan findes og det er kun startsiden. Jeg
har så prøvet en at rode lidt med indstillingerne med det har ikke hjulpet.
Har I nogle løsningsforslag? OS: er WinXP og jeg kan fint benyttet
kabelmodemet fra denne pc som køre Win98SE så jeg tror ikke det er det som
der er noget galt med.

MVH
MVJ

Fra : John

Dato : 18-05-04 17:17

"MVJ" <mvj@adslhome.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> starter IE siger den at siden ikke kan findes og det er kun startsiden. >

Hej Mvj! Surt show... kender problemet fra win98-2 m/ADSL.

Efter gen-installation af operativ-systemet, vil den aldrig gå på nettet.
Løsningen er hver gang at slette Ethernet Adapter (i "andre computere",
egenskaber) og genstarte. Ethernet gen-installeres automatisk, og finder
selv de rigtige indstillinger. Håber det klarer også dit problem.

Mvh John

---

Fra : MVJ

Dato : 18-05-04 20:12

> Løsningen er hver gang at slette Ethernet Adapter (i "andre computere",

Tak, men nu når jeg sidder her og leder efter andre computere kan jeg slet
ikke finde den, og så hjælper det jo ikke. Hva skal jeg så gøre?

MVH
MVJ

Fra : John

Dato : 18-05-04 21:21

> Tak, men nu når jeg sidder her og leder efter andre computere kan jeg slet
> ikke finde den, og så hjælper det jo ikke. Hva skal jeg så gøre?
>
> MVH
> MVJ

Ooops... kender ikke så meget til XP.... Det handler helt enkelt om at
gen-installere Ethernet Adapter. Fik oprindelig tippet fra TDC's
ADSL-hotline 8080-8017. Hvis TDC er din udbyder, så overlad trygt problemet
til dem, de er bragende dygtige. Mvh John

---