MS Windows
briani 27239
Windows messenger afinstal.?
Fra : Jan Dahl

Dato : 18-05-04 16:42

Hej NG
Kan man bare afinstallere msn (de grønne marsmænd i min systray) uden man på
en eller anden måde srtaffes af Bill. Jeg har hørt noget om der var
problemer hvis man fjernede msn men det er vel bare en and eller hva?. På
forhånd tak

Mvh Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-05-04 16:53

Jan Dahl skriver:

> [...]
> en eller anden måde srtaffes af Bill. Jeg har hørt noget om der var
> problemer hvis man fjernede msn men det er vel bare en and eller hva?. På

Hvorfor afinstallere den, når du bare kan sørge for at den ikek starter
??

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael

Dato : 18-05-04 16:58

"Jan Dahl" <jandal@hotmail-remove-.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> en eller anden måde srtaffes af Bill. Jeg har hørt noget om der var
> problemer hvis man fjernede msn men det er vel bare en and eller hva?. På

Jeg er ikke blevet straffet [ ] ved at køre denne kommando (Start ->
Kør):
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

-Michael

Fra : hcma

Dato : 18-05-04 18:17

"Michael" <cybermike@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på

> Jeg er ikke blevet straffet [ ] ved at køre denne kommando (Start ->

Michael's metode virker og jeg er heller ikke blevet straffet.
hcma

Fra : John

Dato : 18-05-04 17:03

> [...]

> en eller anden måde srtaffes af Bill. Jeg har hørt noget om der var
> problemer hvis man fjernede msn men det er vel bare en and eller hva?. På

Hej Jan!

Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt: Ja, i win XP's kontrolpanel "tilføj
fjern programmer" kan du fjerne Windows messenger og browseren MSN Explorer
(sommerfuglen). Klik på "tilføj fjern windows komponenter", og fjern
flueben. Fortryder du, sættes fluebenet blot igen. Ingen problemer, og Bill
er ganske ligeglad...

Mvh John

---

Fra : Edmund

Dato : 18-05-04 18:33

John skrev:

> [...]
> "tilføj fjern programmer" kan du fjerne Windows messenger og
> browseren MSN Explorer (sommerfuglen). Klik på "tilføj fjern windows

Du kan ikke afinstallere messenger via "tilføj fjern programmer" det er
kun genvejen i starmenuen der fjernes.

Hvis man i messenger linjen i c:\windows\inf\sysoc.inf fjerner ordet
hide, så kommer der en ekstra linje i "tilføj fjern windows komponenter"
Så kan man afinstallere.

Mvh Edmund

Fra : Jan Dahl

Dato : 18-05-04 18:17

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis man i messenger linjen i c:\windows\inf\sysoc.inf fjerner ordet
> hide, så kommer der en ekstra linje i "tilføj fjern windows komponenter"

Ok, lyder skummelt eller ihvertfald, ikke så familie venligt. Det er måske
lavet så msn Skal være en del af winXP. Og bill burde være ligeglad med alle
hans penge, han er nok mere ond når han gør sådan Jeg ville afinstallere
msn så det ikke bruger cpu eller noget af netforbindelsen, men måske skal
jeg bare lade det ligge hvis det ikke bruger noget; ellers prøver jeg
'c:\windows\inf\sysoc.inf' finten. Tak for svarene

Mvh Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-05-04 20:04

> [...]

> en eller anden måde srtaffes af Bill. Jeg har hørt noget om der var
> problemer hvis man fjernede msn men det er vel bare en and eller hva?. På

+++++++++++++++++++++++

Hej Jan.

Her på denne side http://www.dougknox.com/ kan du downloade et lille
progarm ca. 7 KB, det ligger under Win XP Fixes>"Windows Messenger -
Disable/Remove" der kan du enten fjerne den eller disable den.

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 18-05-04 20:30

Hej Jan,

> [...]
> man på en eller anden måde srtaffes af Bill. Jeg har hørt noget om
> der var problemer hvis man fjernede msn men det er vel bare en and

Hvis det er "Windows Messenger" vil jeg ikke anbefale dig at un-install
den - det kan skabe problemer.

F.eks. vil funktioner som...

- Remote Assistance
- Application Sharing
- Whiteboard

...., ikke længere virke.

Jeg vil derfor anbefale dig, at du blot sørge for at den ikke starter op
sammen med Windows og/eller Outlook Express.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 18-05-04 21:14

Jan Dahl skrev i en meddelelse:
> [...]
> man på en eller anden måde srtaffes af Bill. Jeg har hørt noget om
> der var problemer hvis man fjernede msn men det er vel bare en and

Istedet for at afinstallere den kan du bare omdøbe mappen
c:\programmer\messenger til c:\programmer\_messenger

Skulle du nogensinde få brug for programmet igen kan du bare slette det
lille tegn.

Og lige til en anden gang...
Der er noget der hedder Windows Messenger[1] - den der følger bl.a. med
Windows XP(som du kan fjerne som jeg har foreslået).
Der er også noget der hedder MSN Messenger[2] - den henter man fra
nettet og sletter via "Tilføj eller fjern programmer".
Bare for at gøre forvirringen komplet

[1] http://www.microsoft.com/windows/messenger/
[2] http://messenger.msn.com/

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Jan Dahl

Dato : 19-05-04 15:01

Det kan åbenbart gøres på en del forskellige måder, men at lade den ligge
for at skabe bedst funktionelle pc eller slette msn, må vel komme an på
nogle afinstallerings forsøg. Men jeg prøver først at omdøbe den så jeg
altid kan vende tilbage hvis det går helt galt., eller prøver
afinstallmotoden fra ham som ikke mærkede noget til at msn manglede. Men når
der kan være 2 msn'er skal 1'eren sikkert bruges delvist til noget
fornuftigt, af windows som det også nævnes,- selvom den efter min mening,
for en standardting, er lige lovlig fremme med icq-lignende forslag mv. hvis
jeg lader den starte op. Men bills plan er nok at jeg skal lade den ligge,
så de grønne mænd evt. til evig tid bliver i min systray
Tak for de mange svar.

Mvh Jan
"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:P7uqc.164846$jf4.8582552@news000.worldonline.dk...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-05-04 15:30

Jan Dahl skriver:

> Men bills plan er nok at jeg skal lade den ligge,
> så de grønne mænd evt. til evig tid bliver i min systray

Den er ikke i min systray 5-7 klik og du er ude over den (4 klik ekstra
og du er fri for at den starter med "Udkig hurtig").