rediger database-indhold class
Fra : Leif

Dato : 18-05-04 13:44

Jeg finder jeg ofte laver php til de almindelige database-funktioner:
Opret post, Slet post, Rediger post, Vis, Søg

Findes der en class, der kan bruges til dette, så jeg ikke skal opfinde den
dybe tallerken hver gang?
Eller skal jeg blot een gang for alle gå i gang med at lære at skrive
klasser?

Leif

Fra : Kim Emax

Dato : 18-05-04 15:28

In the news:40aa04da$0$5932$d40e179e@nntp03.dk.telia.net,
Leif <idkadm@internet.dk> wrote:
> [...]
> opfinde den dybe tallerken hver gang?
> Eller skal jeg blot een gang for alle gå i gang med at lære at skrive

Det har pear: http://pear.php.net/manual/en/package.database.php - ellers
kan du jo "opfinde" klassen selv en gang for alle
--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Leif

Dato : 18-05-04 21:18

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> skrev i en meddelelse

> Det har pear: http://pear.php.net/manual/en/package.database.php - ellers
> kan du jo "opfinde" klassen selv en gang for alle

Tak, men den kan jo ikke så meget mere end php, det den gør er jo blot at
gøre det muligt at skifte databaseengine uden at skrive om i koden.

Jeg tænker på noget a'la

$editor=new db_edit:
$editor->setfields("nr","navn","adr"...);
$editor->setfieldheadings("Nummer","Navn","Adresse");
$editor->setfunctions(array("add","delete","search");
$editor->setsortorder("nr desc");
$editor->show();

Det overlades til læseren

Leif

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 18-05-04 21:31

> [...]
>
> Tak, men den kan jo ikke så meget mere end php, det den gør er jo
> blot at gøre det muligt at skifte databaseengine uden at skrive om i

Så prøv at følge diverse links fra siden, så som
http://pear.php.net/manual/en/package.database.db-dataobject.php

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs