MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win 2K sender pakker i læssevis!
Fra : Jasper Norman

Dato : 17-05-04 23:05

Hej.

Min kontormaskine er på det seneste begyndt at sende masser af pakker. Det
er faktisk så grelt at CPU forbruget er 100%.

Jeg er ikke helt klar over hvordan det startede, men jeg har den nyeste
opdatering af Norton Firewall + Norton Antivirus. Jeg har derudover kørt
"AdAware" flere gange, men lige lidt hjælper det.

Er det muligt at se (og evt. bremse) overførslen, og hvem der evt. modtager
data fra mig. Faktisk er jeg da lidt overrasket over, at Norton Firewall
ikke fanger den.

På min "stue PC" med XP, som i øvrigt har samme firewall+antivirus, er der
intet problem.

Håber nogen har en god idé.

Mvh

Jasper

Fra : John

Dato : 17-05-04 23:34

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdatering af Norton Firewall + Norton Antivirus. Jeg har derudover kørt
> "AdAware" flere gange, men lige lidt hjælper det.

Hej Jasper, har du også kørt en fuld virus scanning? Mvh John

---

Fra : John

Dato : 17-05-04 23:47

> [...]
> er faktisk så grelt at CPU forbruget er 100%.
>
> Er det muligt at se (og evt. bremse) overførslen, og hvem der evt.

Her er nogle værktøjer:
http://www.snapfiles.com/Freeware/network/fwnettools.html Mvh John

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-04 01:17

Jasper Norman skrev:

> Er det muligt at se (og evt. bremse) overførslen, og hvem der
> evt. modtager data fra mig.

Prøv at åbne en kommandoprompt og skriv følgende efterfulgt af et
tryk på Enter-tasten: nestat -an
Det skulle gerne give en liste med alle åbne porte og forbindelser.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-05-04 02:45

Thomas G. Madsen mumbled his insignificant opinion in:
c8brm8.368.1@tgm.dyndns.dk

> Prøv at åbne en kommandoprompt og skriv følgende efterfulgt af et
> tryk på Enter-tasten: nestat -an
> Det skulle gerne give en liste med alle åbne porte og forbindelser.

Det er faktisk muligt i Nortons firewall at se en liste over åbne
forbindelser (under statistics), og endda hvilket program som gør det. En
detalje netstat ikke magter, det gør det lidt nemmere at finde årsagen. Man
kan se PID med netstat, men så skal man til at slå det op bagefter.

Ellers er der tcpview som gør det samme, fikst lille program på 35KB

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-04 12:06

Sune Storgaard skrev:

> Det er faktisk muligt i Nortons firewall at se en liste over
> åbne forbindelser (under statistics), og endda hvilket program
> som gør det.

Okay. Det var smart nok.

> En detalje netstat ikke magter, det gør det lidt nemmere at
> finde årsagen. Man kan se PID med netstat, men så skal man
> til at slå det op bagefter.

Det synes jeg nu også er rimelig nemt klaret, hvis man har
joblisten åbent ved siden af.

> Ellers er der tcpview som gør det samme, fikst lille program
> på 35KB

Ja, det har jeg også installeret. I det hele taget er det
nogle smarte små programmer, de har liggende hos Sysinternals.

--
Hilsen
Madsen