Problemer med SQL update og delete.
Fra : Rene´ Bjørngaard

Dato : 17-05-04 20:46

Hej Alle jer orakler.

Jeg har et lille problem, som jeg håber der er nogen, som kan overskue bedre
end jeg har kunnet.

Jeg har nedenstående kode, som afhængigt at modtaget værdi fra knap, skal
enten oprette, opdatere ellere slette fra en acces-db. Koden virker sålangt,
at den godt kan oprette en ny post i dbén, men hvis kaldet går til enten
update eller delete, så ser det ud som om, at koden afvikles OK, men når jeg
så kigger i dbén, så har den hverken slettet eller opdateret. Jeg har
forsøgt med at ændre på " og ' omkring NyhedsID i slutningen af begge
sætninger, da jeg til at starte med fik fejlmelding om dette af scriptet,
men nu har jeg ændret værdien til at være interger, og nu afvikles koden
"bare" som omtalt.

Er der nogen, som har et godt bud på en løsning ??

Mvh
Rene´Bjørngaard

NyhedsID=Cint(SmartUpload.Form("id"))
Overskrift=SmartUpload.Form("Overskrift")
Tekst=SmartUpload.Form("Tekst")
BillednavnURL=SmartUpLoad.Files.Item("FILE1").FileName
LydfilnavnURL="C:\test"
..
..
if submit = "Opret" then
Response.Write(Overskrift)
Response.Write("Opret")
SmartUpload.Save(Server.MapPath("/test/Img/"))

strSQL = "Insert into Nyheder (Overskrift,Tekst,BillednavnURL,LydfilnavnURL)
values('"&Overskrift&"','"&Tekst&"','"&BillednavnURL&"','"&LydfilnavnURL&"')
"

' Ufører SQL
Conn.Execute(strSQL)

Elseif submit="Opdater" then

Response.Write(Overskrift)
Response.Write("Opdater")
' Information om filen
' ************************
'Response.Write "Filerne er uploaded" / Testline
' Kontrollere om der er valgt en ny fil til upload, hvis ikke, skal der ikke
skrives til feltet billednavn.
if filnavn <>"" then
strSQL ="UPDATE Nyheder SET
Overskrift='"&Overskrift&"',Tekst='"&Tekst&"',BillednavnURL='"&BillednavnURL
&"' WHERE NyhedsID='"&NyhedsID&"' "
SmartUpload.Save (Server.MapPath("/test/Img/"))
Conn.Execute(strSQL)

Else
strSQL="Update Nyheder Set Overskrift='"&Overskrift&"',Tekst='"&Tekst&"'
WHERE NyhedsID="&NyhedsID&" "
Conn.Execute(strSQL)
' Afslut filnavn-if
end if

ElseIf submit="Slet" then
Response.Write(Overskrift)
Response.Write("Slet")

strSQL = "DELETE * FROM Nyheder WHERE NyhedsID="&NyhedsID&""

Conn.Execute(strSQL)
end if

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-04 21:10

Rene´ Bjørngaard skrev:

> Er der nogen, som har et godt bud på en løsning ??

Der er én grundregel hvis man har problemer med en sql-sætning.
Sørg for at udskrive den resulterende sql-sætning umiddelbart før
den udføres.

Metoden er beskrevet her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

Ellers ser det ud til at du har nogle fornuftige debug-sætninger
allerede (du har fx response.write "opdater" i opdater-delen af din
if-sætning). Du har bare ikke fortalt hvordan siden kører. Får du
udskrevet "opdater" når du vælger opdater, "slet" når du vil slette
etc.?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rene´ Bjørngaard

Dato : 17-05-04 22:15

Hej Jens.

Tak for hjælpen. Det debug-trick kendte jeg ikke. Det gjorde det jo meget
nemmere. Jeg fandt min fejl. Jeg modtog slet ingen værdi fra den foregående
side, tilhørende mit NyhedsID.

Endnu en gang tak!!

Mvh

Rene´Bjørngaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-04 22:38

Rene´ Bjørngaard skrev:

> Endnu en gang tak!!

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen