Den digitale signatur fra Lettershop.dk
Fra : Alex Holst

Dato : 17-05-04 19:43

Lettershop.dk har via Song Networks overtaget den digitale signatur,
lader det til. Jeg har modtaget foelgende HTML mail fra nogen der kalder
sig TDC, men alle steder hvor TDC naevnes kunne lige saa godt vaere faket.

Hvorfor kan de mennesker ikke finde ud af at levere et budskab paa en
trovaerdig maade? Det er *det* en digital signatur skal bruges til.

(Jeg gad nok vide hvordan Content-type: text/html i det hele taget er
sluppet forbi min procmail.)

From: "TDC" <digitalsignatur@tdc.dk>
To: "Bruger af digital signatur " <a@mongers.org>
Subject: Sikkerhedsopdatering af din Digitale Signatur
Date: 17 May 2004 20:17:21 +0200

[-- text/html is unsupported (use 'v' to view this part) --]

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-05-04 21:23

In article <40a907ba$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Alex Holst wrote:
> Lettershop.dk har via Song Networks overtaget den digitale signatur,
> lader det til. Jeg har modtaget foelgende HTML mail fra nogen der kalder
> sig TDC, men alle steder hvor TDC naevnes kunne lige saa godt vaere faket.

Rolig, rolig.

Det lader til TDC har en underleverandør (Lettershop) som har
en underleverandør (Song Networks), det er der vel intet galt i.

Se evt. deres produkt:

http://www.lettershop.dk/sw353.asp

> Hvorfor kan de mennesker ikke finde ud af at levere et budskab paa en
> trovaerdig maade? Det er *det* en digital signatur skal bruges til.

Virker det også utroværdigt når du modtager PIN koden med Postdanmark :)

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Alex Holst

Dato : 17-05-04 23:15

Christian E. Lysel wrote:
> Det lader til TDC har en underleverandør (Lettershop) som har
> en underleverandør (Song Networks), det er der vel intet galt i.

Hvordan ved jeg det? (Jeg kunne regne det ud i dette tilfaelde, men lad
os se bort fra det, for et oejeblik).

Jeg modtog den den 10/5 en email vedr. problemer flytning af min
signatur , i plain text, sendt gennem helt andre mailservere. Det lugter
ret meget af, at en PR person ikke kendte til de interne procedurer for
at sende besked til kunderne, og derfor kontaktede den mailingliste
supplier han tilfaeldigvis kendte.

Jeg ville egenligt forvente, at alt mail vedr. Digital Signatur var
digitalt underskrevet.

> Virker det også utroværdigt når du modtager PIN koden med Postdanmark :)

Du har vist misforstaaet mit indlaeg. Laes det igen.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-05-04 07:23

In article <40a93971$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Alex Holst wrote:
> [...]
> ret meget af, at en PR person ikke kendte til de interne procedurer for
> at sende besked til kunderne, og derfor kontaktede den mailingliste

Eller også lugter det af den første mail var fyldt med for mange fejl:

o Den var adresseret til "Digital Signatur brugere"@<modtagers domain> hvilket
alle modtager tager imod

O Den blev "kun" sendt ud til privat brugerne.

Lidt senere retter de op fejlen, og sender to forskellige mails
ud til henholdvis private og LRA brugerne:

Dog er afsenderen forskellige, LRA brugerne modtager fra support@certifikat.dk
og privat brugerne modtager fra digitalsignatur@tdc.dk

> Jeg ville egenligt forvente, at alt mail vedr. Digital Signatur var
> digitalt underskrevet.

Enig.

Måske kan deres argument være CPU kraft, men jeg tvivler.

> Du har vist misforstaaet mit indlaeg. Laes det igen.

Næ, det _er_ utroværdigt at modtager PIN koden med Postdanmark, når
det ikke er nødvendigt.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-05-04 09:47

Fik jeg for lidt ilt i nat?

> o Den var adresseret til "Digital Signatur brugere"@<modtagers domain> hvilket
> alle modtager tager imod

hvilket ikke alle modtager

> Næ, det _er_ utroværdigt at modtager PIN koden med Postdanmark, når
> det ikke er nødvendigt.

Dette er selvfølgelig en del af valideringen af brugeren, og
den mest praktiske løsning, ej den mest sikre.

--
Mvh.
Christian E. Lysel