Fingerprint Security System
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 17-05-04 18:16

Jeg har sat sådan en her til salg
http://www.swandistribution.com/dk/products/showproduct.cfm?ProID=400

Nu sad jeg så lige og kom til at spekulere på hvor sikker den nu også er i
forhold til PW-baseret sikkerhed. Hvor svært ville det være for en person at
kompromitere data med sådan noget installeret???.. Jeg har googlet lidt på
det, men kan ikke rigtig finde noget om hvordan det virker!..
Jaja, man kan da gøre som den russiske mafia og hugge fingeren af manden som
maskinen tilhører, men da det jo drejer sig om noget software man
installerer på maskinen, går jeg ud fra at der også findes en måde til at
omgå det på... Eller hvad???

/ Michael...

--

"I have hardly ever known a mathematician
who was able to reason"

"Stephen Hawking"

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-05-04 21:25

In article <40a8f339$0$440$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Michael Korsgaard wrote:
> Jaja, man kan da gøre som den russiske mafia og hugge fingeren af manden som
> maskinen tilhører, men da det jo drejer sig om noget software man

Kan man ikke nøjes med hans finger aftryk? Det er da mindst en Japaner
der har påvist.

> installerer på maskinen, går jeg ud fra at der også findes en måde til at
> omgå det på... Eller hvad???

Bed producenten vise dig et angrebstræ.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 17-05-04 23:20

"Christian E. Lysel" <news.sunsite.dk@spindelnet.dk> skrev i en meddelelse
> In article <40a8f339$0$440$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Michael
Korsgaard >

Kan man ikke nøjes med hans finger aftryk? Det er da mindst en Japaner
> der har påvist.

Du skulle vel ikke ligge inde med en henvisning??

> Bed producenten vise dig et angrebstræ.

Det vil jeg gøre...

/ Michael...

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-05-04 07:10

In article <40a93a87$0$443$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Michael Korsgaard wrote:
> Du skulle vel ikke ligge inde med en henvisning??

Den har været oppe at vende i gruppen flere gange,
jeg kan ikke huske URL'en, men prøv google for
denne nyhedsgruppe.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Kristian Thy

Dato : 18-05-04 11:37

Michael Korsgaard uttered:

> Du skulle vel ikke ligge inde med en henvisning??

   http://www.schneier.com/crypto-gram-0205.html
(scroll ned eller søg på siden efter "Matsumoto")

\\kristian
--
Linux like tee-pee: No windows, no gates, Apache inside

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 18-05-04 12:43

"Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse
> Michael Korsgaard uttered:
> http://www.schneier.com/crypto-gram-0205.html
> (scroll ned eller søg på siden efter "Matsumoto")

En udmærket artikel, og nu vil jeg i gang i køkkenet og se ad om jeg kan
eftergøre hr. Matsumoto. Lader det sig gøre så enkelt, vil jeg betegne
produktet som noget nær værdiløst

Jeg mailede iøvrigt til firmaet som importerer/forhandler produktet og udbad
mig dokumentation for sikkerheden i det. De anede ikke hvad et angrebstræ
var, men lovede at skrive til producenten og vende tilbage. På producentens
hjemmeside http://www.digitalpersona.com/ er der ikke meget andet at hente
end en del casestories som vel kun har reklameværdi..

/ Michael...