Futte har ondt i benene..
Fra : Lene Hansen

Dato : 17-05-04 16:46

Hej.

I torsdags opdagede jeg at Futte havde ondt sine forben eller skuldre.
Troede at det skyldtes et slag eller lign. han havde pådraget sig, uden at
jeg har set det. Futte er meget sky og kommer ikke meget ud. Og jeg har
ingen trafikerede veje tæt på min bolig, men alt kan jo nå at ske på kort
tid. Futte virkede helt normal trods det i benene. Han spiser og vil gerne
lege som han plejer, men kan ikke! Fredag ringer jeg til dyrlægen og får en
tid til i lørdags, men denne tid aflyser jeg da jeg syntes der er bedring.
Og stadig er der ingen andre sygdomstegn. I dag begynder det så at sidde i
bagbenene. Tydeligt han har smerter, har ligesom svært ved at styre benene.
Stadig er der ingen andre sygdomstegn, men nu er dyrlægen kontakten og Futte
skal undersøges i morgen tidlig.
Men hvad kan der være galt? Jeg tror ikke på en skade i ryggen, men
selvfølgelig kan jeg ikke afvise det.
Jeg tænker nu lidt i om det kan være fra en flåt, selvom jeg ikke har set
han har haft en flåt på sig. Nogen der har erfaringer med om dyr kan få
samme symptomer fra flåtbid, som mennesker kan få?
Dyrlægen siger, at en kat sagtens kan få gigt, men ikke så ung en kat. Futte
er kun knapt 2 år. Han er kastreret.
De første dage og indtil i dag troede jeg simpelthen at han havde fået et
slag p.g.a. et uheld, men det tror jeg ikke på mere.
Katten går lidt, hvor det er tydeligt at den har ondt i benene, og så lægger
den sig ned på siden.
Jeg er faktisk bekymret nu og jeg syntes det er meget mærkelige symptomer.
Jeg er MEGET glad for ham, og det er forfærdeligt hvis han fejler noget
uhelbredeligt. Jeg tør ikke tænke tanken.

Lene

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 17-05-04 18:03

> [...]
> Jeg er MEGET glad for ham, og det er forfærdeligt hvis han fejler noget
> uhelbredeligt. Jeg tør ikke tænke tanken.

du må til dyrlæge med din kat og det kan næsten ikke gå for stærkt..
den kan have spist noget den ikke kan tåle,den kan have blodmangel,og
mange , mange andre ting,men en ting er sikkert,NOGET er galt,for en kat
har jo ikke nemt ved at få ondt i benene,så jeg ville skynde mig MEGET....

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia Nave

Dato : 17-05-04 20:07

Lene Hansen wrote:

> [...]
> Jeg er MEGET glad for ham, og det er forfærdeligt hvis han fejler noget
> uhelbredeligt. Jeg tør ikke tænke tanken.

Hej Lene

Har du prøvet at mærke efter om bagbenene er kolde eller har
normaltemperatur? Da jeg læste dit indlæg var min første tanke om det
evt. kunne være en blodprop i bagbenene.....

Prøv evt. selv at kigge lidt her på siden:
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=852/sprog=1/grp=2/menu=9/

Krydser fingre og håber på det bedste

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Lene Hansen

Dato : 18-05-04 05:49

Jeg tror simpelthen ikke på han fejler noget alvorligt, men nu skal han
tjekkes hos dyrlægerne til morgen. Benene er hverken kolde eller varme, og
han leger, spiser og er præcis som han plejer, det er kun lige de der ben,
nu mest det ene bagben der gør ondt kan jeg se. Det virker lidt som
vokseværk eller sådan noget. Her til morgen drøner han rundt og leger og er
rigtig fræk som han plejer, "kun" er det lige det der ben der gør avs og han
lægger sig lige ind imellem.

Lene

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 19-05-04 16:25

Fra : Lene Hansen

Dato : 19-05-04 17:39

Jeg har skrevet det et andet sted, men det har du så ikke læst.

Futte havde feber på over 40, men sådan virkede han altså ikke. Og der var
også lidt at høre på lungerne. Men dyrlægen sagde at netop det med benene
kunne tyde på en mycoplasma infektion, så Futte fik en indsprøjtning med
penicillin og piller til fem dage og allerede i dag er han frisk og benene
virker ikke ømme. Han går helt normalt, så det er jo dejligt alt sammen -
lige nu!!

Hilsen

Lene