hvordan får jeg min hund til at stoppe med~
Fra : Allan Hansen

Dato : 17-05-04 16:23

hvergang der ringer eller banker på min dør , gøer hunden og den stopper
ikke før personen er lukket ind. kan man træne den til kun at bjæffe en
enkelt gang, og hvordan.

mvh allan

Fra : Holm

Dato : 17-05-04 21:01

"Allan Hansen" <ahdigital@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> hvergang der ringer eller banker på min dør , gøer hunden og den stopper
> ikke før personen er lukket ind. kan man træne den til kun at bjæffe en
> enkelt gang, og hvordan.
>
> mvh allan

Hej Allan .

Hvis du er tålmodig kan du lære din hund hvad som helst !

Jeg kender flere der benytter denne metode ; Banken/ringen på døren , så
tager man hunden med hen på et tæppe , og giver den en masse dejlige
godbidder ....man kan alliere sig med venner og bekendte , og øve så tit det
er muligt .
Slut resultatet skulle så gerne være at hunden automatisk finder sit tæppe ,
når det i fremtiden ringer på , men det tager altså tid at lære en hund
dette , især fordi der jo er indbygget en lille vagtmester i de fleste hunde
,...

Men at aflede sin hund når det ringer på , er efter min mening den bedste
metode , altså få hunden til at fokusere på noget andet .

Hvis man træner med folk man kender ( venner mm ) så kan man i starten lade
dem banke meget stille på , med mellemrum ...så roser man hunden hver gang
den tier stille , det er vigtigt at rosen/godbidden falder på rette tid/sted
..

Altså rose når hunden er stille , ignorere når den gøer ! Hvis man selv
råber op ophidser man bare hunden til at gø yderligere .

Håber rådene kan bruges ...god fornøjelse .

Hilsen Holm

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 17-05-04 21:51

I tillæg til hvad Holm skriver, har jeg haft stor succes med en trådløs
ringeklokke. Jeg har taget "ringeren" af døren, og går selv rundt med den,
og kan trykke hvornår det skal være - hvor det skal være.

Fidusen er selvfølgelig, at du ikke er afhængig af venner/naboer som skal
rende og trykke for dig hele tiden, og desuden VED du, at der ikke er nogen
ved døren. Din hund reagerer lige så meget på, at du reagerer på klokken, så
når du selv kan gå og trykke i tide og utide - vel vidende at der ingen er
ved døren - så reagerer du jo heller ikke. Efter et par gange hvor hunden
opfører sig som den plejer, begynder den også at reagere ved ikke at
reagere - den gider simpelthen ikke mere, for den får jo ikke dig op af
stolen, og der sker heller ikke noget ved døren. Ergo - spildte kræfter.

Prøv det!

Mange hilsener og held og lykke
Charlotte Eglin

Fra : Holm

Dato : 18-05-04 07:33

"Charlotte Eglin" <mail@candour.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> reagere - den gider simpelthen ikke mere, for den får jo ikke dig op af
> stolen, og der sker heller ikke noget ved døren. Ergo - spildte kræfter.

Sikken en god idé , den vil jeg anbefale !

Venlig hilsen Holm

Fra : Allan Hansen

Dato : 18-05-04 19:37

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Håber rådene kan bruges ...god fornøjelse .
>
> Hilsen Holm
>
> det lyder som en knaldgod ide, det prøver jeg
mange tak
mvh allan