Opdatere udløbsdato på cookie...
Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-05-04 16:00

Er det muligt at sætte en cookie til at slette sig selv, når den
er sat???

Jeg skal bruge det til at lave den log af-side, som jeg er ved at
lave til min hjemmeside...
Når man logger af, skal cookies gerne slettes, og derfor mangler
jeg et script, der kan opdatere cookien til at blive time() - 1
fx...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Bjørn Nielsen

Dato : 17-05-04 17:06

Lasse Madsen wrote:

> [...]
> Når man logger af, skal cookies gerne slettes, og derfor mangler
> jeg et script, der kan opdatere cookien til at blive time() - 1

Du skal bare sige:
<?
cookie("cookienavn");
?>

Altså undlade at give/sætte en værdi!

mvh. Kasper

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-05-04 19:38

> Du skal bare sige:
>
> <?
> cookie("cookienavn");
> ?>
>
> Altså undlade at give/sætte en værdi!

Cookien er i fovejen sat, jeg skal have den fjernet, når man klikker
på Log af, det er der, hvor problemet er...

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-05-04 19:50

Kasper Bjørn Nielsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Du skal bare sige:
> <?
> cookie("cookienavn");
> ?>
>
> Altså undlade at give/sætte en værdi!

Nu er cookies i forvejen sat med en værdi, og når man så trykker på
Log Af, vil jeg have det sådan, at den udfører et script, der sletter
cookien...

Fra : Lars K.

Dato : 18-05-04 09:53

In article <40a90956$0$3054$14726298@news.sunsite.dk>, Lasse@hippie.dk
says...

> Nu er cookies i forvejen sat med en værdi, og når man så trykker på
> Log Af, vil jeg have det sådan, at den udfører et script, der sletter
> cookien...

Se ender Example 2. setcookie() delete example på
http://dk.php.net/manual/en/function.setcookie.php
--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 18-05-04 15:48

In the news:40a8e2ff$0$532$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Kasper Bjørn Nielsen <kbn@novaron.dk> wrote:

> Du skal bare sige:
> <?
> cookie("cookienavn");

den funktion kender jeg ikke

> Altså undlade at give/sætte en værdi!

cookies skal slettes med samme værdier som de er oprettet med. Eks.

setcookie("test", 1);
setcookie("test"); // sletter ikke cookien
setcookie("test", 0); // sletter cookien

Er der angivet et tidsformat, f.eks.
setcookie("test", 1, time()+3600);
Så _skal_ den slettes ved at sætte tiden bagud.
setcookie("test", 1, time()-3600);

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Lasse Madsen

Dato : 18-05-04 20:10

Kim Emax wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> den funktion kender jeg ikke

Det gør jeg heller ikke...

> [...]
>
> Er der angivet et tidsformat, f.eks.
> setcookie("test", 1, time()+3600);
> Så _skal_ den slettes ved at sætte tiden bagud.

Vil det sige, at man i teorien skal sætte en cookie, man har sat???

Fra : Kim Emax

Dato : 18-05-04 21:15

In the news:40aa5f7a$0$3052$14726298@news.sunsite.dk,
Lasse Madsen <Lasse@hippie.dk> wrote:

> Det gør jeg heller ikke...

> Vil det sige, at man i teorien skal sætte en cookie, man har sat???

Du skal overskrive den på korrekt vis, ja.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-06-04 16:47

> Du skal overskrive den på korrekt vis, ja.

Hvis du bruger setcookie('navnet'); uden at give den nogen værdi vil den
blive slettet, du behøves ikke at "nulstille" dine cookies.

God weekend

Lasse