Ang. min søsters kat
Fra : Helle

Dato : 17-05-04 15:28

Hejsa.

Som nogen nok husker, så har jeg skrevet at min søsters kat skulle have et
nyt hjem pga. skilsmisse. Jeg har netop fundet et kattehjem i Odense til
den. Det er i tilknytning til Overgades Dyreklinik. De virker rigtig flinke.
Efter mange hæftige diskutioner er det lykkes mig at få min søster til at
overgive sig og betale de 400 kr det koster at aflevere sådan en kat der
ude. Men så skal Knud (kæresten) og jeg så køre den der ud og "selv betale
for benzinen" som hun så fint siger.

Pyha, det er en lettelse men jeg kan godt blive gal over hun gør det for MIN
skyld (eller får det til at lyde sådan!). Hvor er det uhyggeligt at nogen
kan være så ligeglade med sådan en lille levende væsen.

Men det korte af det lange er: missen kommer på kattehjem på onsdag.

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Interesseret i sundhed og velvære til både mennesker og dyr? -
Så klik ind på: http://www.flpshop.com/shop/shop_sydfyn

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-05-04 16:09

On Mon, 17 May 2004 16:28:01 +0200, "Helle"
<mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote:

> [...]
>kan være så ligeglade med sådan en lille levende væsen.
>
>Men det korte af det lange er: missen kommer på kattehjem på onsdag.

Hvor er det bare super godt, Helle! Dejligt der er folk som dig
til at tage hånd om en stakkels misser
Jeg er sikker på at Else nok skal finde et godt hjem til den

Knus, Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Helle

Dato : 17-05-04 17:33

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message

> [...]
> til at tage hånd om en stakkels misser
> Jeg er sikker på at Else nok skal finde et godt hjem til den

Tak skal du have. Ja det føles rart at kunne hjælpe. Og tak fordi du
anbefalede Else til mig

Knus Helle

Fra : Helle Larsen

Dato : 17-05-04 16:22

> [...]
>
> www.hellenielsen.dk
>
> Interesseret i sundhed og velvære til både mennesker og dyr? -

Godt Helle Sig mig, hvor du bor, så skal jeg sende dig til
bensinen.

Sig mig, hvor din søster bor, så skal jeg personligt køre derhen og
........... og.............og ...............

Med venlig hilsen
Helle
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 17-05-04 17:34

"Helle Larsen" <besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Sig mig, hvor din søster bor, så skal jeg personligt køre derhen og
> .......... og.............og ...............

Hehe, uha uha du bliver farlig hva? ja min søster er bestemt ikke egnet til
at have dyr sådan som hun bare smider dem ud! Ja det ville være rart hvis
benzinen ikke var så dyr. Det bliver 110 km vi skal køre på onsdag.

Mvh Helle

Fra : Helle

Dato : 19-05-04 11:19

Hej allesammen.

Så flyttede katten til Odense. Det var hårdt at måtte sige farvel. Den tog
faktisk den lange tur ret fint men da vi nåede ind til Odense by panikkede
den og fik det dårlige. Den kom til at tisse lidt også. Den hyperventilerede
helt vildt til sidst. Overgades dyreklinik tog pænt imod os og katten skulle
nu gerne blive øremærket, vaccineret og kastreret og så leveret ud til Else
Ipsen som tager sig kærligt af den indtil den får et nyt hjem.
Gosh det var hårdt at sige farvel til denne dejlige mis... *snøft*.

Så det gik der lige 4½ time med i kørsel fordi min søster er uansvarlig på
det område. Er sq lidt bitter over det. Hun kunne da i det mindste dække
lidt af benzinudgifterne. Men katten er reddet og jeg håber den har det
godt.

Hilsen Helle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-05-04 11:42

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse news:40ab3492$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> det område. Er sq lidt bitter over det. Hun kunne da i det mindste dække
> lidt af benzinudgifterne. Men katten er reddet og jeg håber den har det

Hej Helle

Ja, det er bittert for dig at din søster har så lidt ansvarsfølelse over for sin kat - men hvor var det heldigt for katten, at du påtog dig dette ansvar og sørgede for, at den kom hen et sted, hvor den efterfølgende bliver formidlet videre til et nyt hjem!

Jeg er lidt nysgerrig - hvad var din søsters plan, at det skulle ske med katten??

Hvis hun bare ville være rejst fra den, så burde hun skamme sig noget så gevaldigt og jeg kan kun sige, at så du er et langt bedre menneske end din søster.
Man kan håbe, hun tager ved lære af dig - hun mangler ihvertfald en hel del i at være et anstændigt menneske!

Hatten af for dig - og selv om det er surt at du skal bøde for din søsters nærighed, så sig til dig selv, at du ikke gjorde det for hendes skyld, men for kattens.
Så er det forhåbenlig lidt nemmere at bære den udgift!

kærlig hilsen fra Eva

Fra : Helle

Dato : 19-05-04 12:05

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> wrote in message

> [...]

for kattens.
Så er det forhåbenlig lidt nemmere at bære den udgift!

Ja hun ville være rejst fra den eller have fået en ven til at skyde den.
Frygteligt ikk? hun vil overhovedet ikke tage ved lære af mig "for det er jo
bare en kat!" jeg ved ikke hvor mange gange vi har diskuteret om det er
normalt at man lige vaccinere sin kat. Hun og resten af min familie påstår
det kun er noget man gør ved dyre fine racekatte. Det er jeg så slet ikke
enig i!
Hun havde i hvert fald ikke penge til at give de 400 kr for at få den
afleveret på kattehjemmet i Odense men jeg sagde så: det vil det i hvert
fald også koste dig hos en dyrlæge hvis den skal aflives! Men så grinte hun
og sagde hun da bare ville få en ven til at skyde den. Jeg måtte så lige
sige at det er ulovligt men det er hun fløjtende ligeglad med. Men heldigvis
reddede jeg katten og jeg fik trukket de 400 kr ud af hende.

Og det er jo ikke første gang hun har en kat som hun uden videre dropper.
Det er kat 5 indenfor de sidste 2 år.

Mvh Helle

Fra : Sanni

Dato : 19-05-04 12:30

Håber ikke at din søster har planer om at få flere katte/kæledyr, med den
indstilling hun har.
Håbr bestemt heller ikke at hun har/planlægger børn.
At man kan være så ligeglad og kynisk forstår jeg jo ikke.

Sanni som lige har ofret ca. 1100,- kr på at få sterilliseret en tilløbende,
forladt killing fra sidste år.

Fra : Helle

Dato : 19-05-04 15:29

"Sanni" <pythagoras@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> At man kan være så ligeglad og kynisk forstår jeg jo ikke.
>

> Sanni som lige har ofret ca. 1100,- kr på at få sterilliseret en

Børn har hun men der er hun straks mere ansvarlig. Jeg har lige talt med
hende i telefonen om forløbet i dag og hun sagde så at kattens bakke kunne
hun jo altid gemme til en anden gang. GOSH, vil hun have kat igen? jeg blev
helt harm.

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man kan have sådan en indstilling....dyr
er for mig MINDST ligeså vigtige som et menneske. Desværre er der ikke ret
mange der har samme mening.

Mvh Helle

Fra : AEK

Dato : 19-05-04 11:45